Ettersom jeg nå sitter her på BGO på en mandag morgen, og ikke har særlig mer fornuftig å ta meg til akkurat nå, så slo det meg plutselig at det går fryktelig mange DY flygninger til OSL nå på morgenkvisten. Tidligere har jo SK sitt største force vært hyppigheten av avganger. Så vidt jeg kan se, så har nå DY kun en avgang færre (6 vs 7) på mandager fra 06-09:30 BGO-OSL. Tirsdag-fredag er dette tallet 5 vs 7. På returen er fortsatt SK noe bedre i tidsrommet de fleste jobbreisende drar, altså 15-19. Her har SK 6 mot DY sine 4.
Uten at jeg har sjekket resten av de de tunge innenlandsrutene, så slår det meg nå at DY er i ferd med å viske ut stadig flere av forskjellene de to selskapene i mellom. Spørsmålet er vel egentlig om det er DY som har økt antallet avganger i dette tidsrommet den senere tiden, eller det kun er SK sine nedskjæringer som gjør at dette nå er så pass likt. Jeg vet jo for eksempel at 06:35 avgangen BGO-OSL forsvant i høst, men kan ikke huske at flere også er borte.
Uten at jeg har sjekket resten av de de tunge innenlandsrutene, så slår det meg nå at DY er i ferd med å viske ut stadig flere av forskjellene de to selskapene i mellom. Spørsmålet er vel egentlig om det er DY som har økt antallet avganger i dette tidsrommet den senere tiden, eller det kun er SK sine nedskjæringer som gjør at dette nå er så pass likt. Jeg vet jo for eksempel at 06:35 avgangen BGO-OSL forsvant i høst, men kan ikke huske at flere også er borte.