SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Det virker da som meget fornuftige tider, der giver gode muligheder for en weekendrejse i kombination med en udnyttelse af fly udenfor myldretiden.
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

I min optik mangler der en morgenafgang fra BLL for Business segmentet /
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

I min optik mangler der en morgenafgang fra BLL for Business segmentet /

Både fra og til BLL, ville jeg synes. Men som nævnt har Sun-Air forstået det...
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Nu har Sun-Air jo nok god fat i de forretningsrejsende der skal til Oslo. SAS satser nok mere bredt og for rejsende der skal i flere kombinationer.

Mener dog, som jeg har nævnt tidligere, at det efterhånden er mere oplagt for Sun-Air at skifte deres aftale med British Airways ud med en med SAS. Deres rutenetværk passer godt, her på denne rute ville man så få to afgange rettet direkte mod dem hvor tiden er vigtig og en middagsafgang for dem, hvor prisen måske betyder mere, en afgang som førstnævnte gruppe også ville kunne benytte.
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Mener dog, som jeg har nævnt tidligere, at det efterhånden er mere oplagt for Sun-Air at skifte deres aftale med British Airways ud med en med SAS. Deres rutenetværk passer godt, her på denne rute ville man så få to afgange rettet direkte mod dem hvor tiden er vigtig og en middagsafgang for dem, hvor prisen måske betyder mere, en afgang som førstnævnte gruppe også ville kunne benytte.

Hvorfor skulle de dog det? De har et fremragende produkt, og de tjener penge på deres niche-ruter. Samarbejdet med BA lader til at fungere fint. Why fix it, if it ain't broken?
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Hvorfor skulle de dog det? De har et fremragende produkt, og de tjener penge på deres niche-ruter. Samarbejdet med BA lader til at fungere fint. Why fix it, if it ain't broken?

Det sidste kan der være noget om. Men som kunde ville jeg se fordele i at de samarbejde. Mange af Sun-Airs ruter har ikke betjening om lørdagen. De er specifik rettet mod typiske tidspunkter for erhvervslivet. Dette er fint nok, men selv erhvervslivet har til tider lidt afvigende behov eller der sker ændringer. Der kunne jeg se en fordel i, at man kunne kombinere de direkte ruter på attraktive tidspunkter med SAS's nuværende ruter via København hvis man skal flyve på lidt afvigende tidspunkter.

Så ja, det fungerer i dag, men kunder med et fleksibelt behov kunne nok se en fordel i et samarbejde, og ved man i dag, at man har brug for at være fleksibelt, vil man måske fra start vælge SAS, selvom man den ene vej nemt kunne flyve direkte med Sun-Air. At noget virker i dag betyder ikke, at man ikke kan overveje forbedringer :)
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Vet vi noe mer om ATR-ene som skal brukes? Er det en liknende avtale som SK og QI har om de 4 CRJ? Blir det SK livery?
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Vet vi noe mer om ATR-ene som skal brukes? Er det en liknende avtale som SK og QI har om de 4 CRJ? Blir det SK livery?

Jeg læste et sted, at det muligvis blev Olympic's gamle ATR72'ere. De er over 20 år gamle, men står pt på Skyways' service center i SGD.
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

SAS to Start Copenhagen – Billund from Aug 2012
by JL
Update at 0120GMT 28JUN12

SAS starting 13AUG12 is introducing Copenhagen – Billund, which will offer up to 5 daily flights on weekdays, on board CRJ200 by Cimber Sterling.

Schedule:

SK1281 CPH0800 – 0850BLL CR2 x67
SK1281 CPH0905 – 0955BLL CR2 67
SK1283 CPH1225 – 1315BLL CR2 x7
SK1285 CPH1515 – 1605BLL CR2 x6
SK1287 CPH1840 – 1930BLL CR2 x67
SK1289 CPH2245 – 2335BLL CR2 x6

SK1280 BLL0630 – 0720CPH CR2 x7
SK1282 BLL0920 – 1010CPH CR2 x67
SK1282 BLL1025 – 1115CPH CR2 67
SK1284 BLL1345 – 1435CPH CR2 x7
SK1286 BLL1635 – 1725CPH CR2 x6
SK1288 BLL2000 – 2050CPH CR2 x67

SK1289 begins from 12AUG12

http://airlineroute.net/2012/06/28/sk-cphbll-aug1/

Jeg syns dette var utrolig greie avgangstider. At ruten er satt opp med CRJ-200 må jo være feil, ettersom det i pressemeldingen står ATR. Eller er det slik at det ikke er helt avklart ennå hvordan avtalen mellom Cimber og SAS skal se ut?
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Hva er egentlig status på OSL-BLL?
Flyr SAS denne lenger?
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Er det de samme, lite forretningsvennlige, tidspunktene fra mars?
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

Er det de samme, lite forretningsvennlige, tidspunktene fra mars?

SAS sa da de startet ruten at de planla tidene med utgangspunkt i de fritidsreisende, først og fremst. Men forklaringen var nok heller prioriteringer. Rutetidene vil stort sett være de samme som før og det vil fortsatt være seks ukentlige avganger, med noe redusert program i starten.

Ruten ble vinterstengt på grunn av dårlig etterspørsel:

"Vi har desværre ikke oplevet stor nok efterspørgsel på den direkte rute mellem Billund og Oslo, så vi har set os nødsaget til en pause over vinteren. Indtil vi starter igen den 3. marts, må vi henvise kunderne til at flyve over København og videre direkte til Oslo derfra," siger pressechef Trine Kromann-Mikkelsen.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=68659
 
Re: SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH

"Vi har desværre ikke oplevet stor nok efterspørgsel på den direkte rute mellem Billund og Oslo, så vi har set os nødsaget til en pause over vinteren."

Ikke veldig uventet, akkurat!
 
Back
Top