Når alt kommer til alt så er det egentlig ikke så mye som skiller IRR-opsen til SK fra feks DY. Det er liksom en naturlov for paxen at alt som heter forsinkelse og uforutsette hendelser skal være løst og fikset helst før opprinnelig avgang. Slik er det ikke alltid, og når det først skjer så er det selv for et relativt omfattende nettverksselskap som SAS ikke alltid bare å booke om. Alle ting som må repareres, feilsøkes eller vente på deler har en open-ended tidsprognose slik at det er tett på umulig å gi en endelig tid for avgang. Der skiller det lite eller ingenting om det er DY eller SK som har problemer - det er like vanskelig å spå i både blått og rødt.
Jeg er helt sikker på at de som jobber med IRR i SK i dag har vært gjennom alle mulige alternativer og kommet frem til at det beste er å satse på å få egen maskin avgårde litt forsinket fremfor ombookinger osv. Dette er ikke de samme folkene som står på gate og informerer paxen som driver med IRR, slik at det lett oppstår en informasjonsbrist i næringskjeden som for paxen kan føles håpløs eller dårlig. Heller ikke her skiller det DY eller SK nevneverdig.
I bunn og grunn handler (dårlig) mediaomtale om forsinkelser ofte om hvem som er ombord, og det er av samme grunn mange forsinkelser man aldri hører om
Satser på at du kommer deg frem i dag, men er sikker på at selv om du føler manglende informasjon og omtanke, så er det noen som jobber med din sak i bakgrunnen
God tur og god påske!