SK 907 Tech

Det er altid ærgerligt med forsinkelser; jeg forstår godt passagerernes

frustrationer! Men hvad jeg aldrig kommer til at forstå er, at de straks

begynder at gøre forsinkelsen op i forventet kompensation! SAS på

OSL har garanteret stået på hovedet for at få LN-RKO klar til afgang for

at få passagererne sikkert af sted! Og ankomst EWR bliver kun 2 timer

sen. Værre er det altså ikke!

:fly

Ankomst EWR blir da nesten 5 timer sen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Når alt kommer til alt så er det egentlig ikke så mye som skiller IRR-opsen til SK fra feks DY. Det er liksom en naturlov for paxen at alt som heter forsinkelse og uforutsette hendelser skal være løst og fikset helst før opprinnelig avgang. Slik er det ikke alltid, og når det først skjer så er det selv for et relativt omfattende nettverksselskap som SAS ikke alltid bare å booke om. Alle ting som må repareres, feilsøkes eller vente på deler har en open-ended tidsprognose slik at det er tett på umulig å gi en endelig tid for avgang. Der skiller det lite eller ingenting om det er DY eller SK som har problemer - det er like vanskelig å spå i både blått og rødt.

Jeg er helt sikker på at de som jobber med IRR i SK i dag har vært gjennom alle mulige alternativer og kommet frem til at det beste er å satse på å få egen maskin avgårde litt forsinket fremfor ombookinger osv. Dette er ikke de samme folkene som står på gate og informerer paxen som driver med IRR, slik at det lett oppstår en informasjonsbrist i næringskjeden som for paxen kan føles håpløs eller dårlig. Heller ikke her skiller det DY eller SK nevneverdig.

I bunn og grunn handler (dårlig) mediaomtale om forsinkelser ofte om hvem som er ombord, og det er av samme grunn mange forsinkelser man aldri hører om :)

Satser på at du kommer deg frem i dag, men er sikker på at selv om du føler manglende informasjon og omtanke, så er det noen som jobber med din sak i bakgrunnen :)

God tur og god påske! :)

Takk. Og amen fra en av disse med manglende serviceinnstilling:old
Men som engang iblant gjør unntak og kjører privat på posten når folk har glemt kosebamsen sin for å legge ut av egen lomme sik at lille Sandra kan få bamsen sin, eller travle opptatte businessmannen får sendt laptop'en sin hjem.

Jaja, påsken kommer i år og
God Påske

I rettferdighetens navn skal jeg si at vi har et fantastisk crew på denne flyvningen som retter opp mye av inntrykket. Og produktet som sådan slår både BA og LH, men fortsatt må jeg si at bakkepersonalet på Gardermoen skuffet og så er det en voldsom forskjell på crew og et par av de jeg har opplevd innenriks i det siste er ikke helt topp. BA er fortsatt mer konsistent bra og SAS er ofte merkbart bedre hvis du støter på svensker. Men i dag er både nordmenn og svensker i Business kjempebra. De reddet absolutt inntrykket av SAS på familieferien til tross for at en halv av to en og en halv dag i NYC forsvinner.

God påske!

Litt OT, men jeg deler din erfaring når IRR oppstår på OSL. Viljen og evnen til å få deg videre er ganske sørgelige greier etter min erfaring, i skarp kontrast til hva jeg har opplevd på feks BGO og TRD.

Et eksempel for etpar år siden var da jeg skulle til AMS, flyet ble kansellert og alle måtte ombookes. Jeg, på det tidspunktet SK Gold, gikk til skranken, og spurte med en gang om de kunne få meg over på KLM. Beskjeden jeg fikk var å komme tilbake om en time. En time gikk, og jeg gjentok spørsmålet om jeg kunne bookes om til KLM. Jeg var på ingen måte uhøflig, men med et snøft fikk jeg boardingpass i hånda for en kveldsflight via CPH (mitt fly skulle ankommet litt over kl 10 om morgenen) og beskjed om å ringe reisebyrået om jeg ikke var fornøyd! Kan jo lure på hva "gjør sitt beste" betyr for dem, jeg var ihvertfall ikke imponert.

Back