SK 1469 trillet inn i gate på OSL

Re: SK 1469 trillet inn i gate på OSL

DY slipper aldri brems på gate, men Wizzair gjør det hele tiden. Det er jo selvsagt meget mye tryggere å stå med bremsene på. Særlig om tarmac er glatt skal det jo lite til før chocks også bare sklir vekk.
 
Re: SK 1469 trillet inn i gate på OSL

DY=737 - Wizz A320 ... Turtle og 73H har vel allerede forklart hvorfor ...
 
Re: SK 1469 trillet inn i gate på OSL

DY=737 - Wizz A320 ... Turtle og 73H har vel allerede forklart hvorfor ...

Mulig jeg misforstår, men både Turtle og 73H sier vel at de ikke setter parkeringsbremsen av, mens Vede sier at Wizzair/A320 gjør det men ikke DY/737?
 
Re: SK 1469 trillet inn i gate på OSL

For å bruke legmanns språk: vi i FR bruker håndbrekk på alle turnarounds. Vi flyr 737 :)
 
Re: SK 1469 trillet inn i gate på OSL

For å bruke legmanns språk: vi i FR bruker håndbrekk på alle turnarounds. Vi flyr 737 :)

Spør sikkert ufattelig dumt her nå, men erindrer å ha lest, her inne, at DY har "karbid/kompositbremser" (eller noe anna lurt), mens det ikke er helt uvanlig med stålbremser ellers. Noen forskjell på om man bruker håndbrekket på de?!

Fryktelig OT, men ny inner nerd prøver å få taket på det her...
 
SK 1469 trillet inn i gate på OSL

Det sies at ny dør kommer fra USA med SK908 i helgen....og ja, Airbus A320 har dører laget i USA, som mye annet av flyet
 
Back
Top