• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sjelden fugl & første Islending i år...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
Sjelden fugl & første Islending i år...

En sjelden fulg på Sola, og kanskje også generelt; En A321 i 100-utgave har ikke jeg fotografert før. Ikke det at det er den store forskjellen, men i kartoteket er det en viktig forskjell :-) Disse to maskiner, A321 og B752 er vel omtrent i samme størrelse, og selv om A321 er den mest harmoniske Airbus (etter min smak) blir den direkte "tam" når man ser den sammen med B752!

H10_4346.jpg

H10_4490.jpg

Så kom endelig Islendingene tilbake til Sola, og jeg kunne ikke se noe tegn til aske, verken inni motorene eller på solbrillene til piloten...

H10_4415.jpg

H10_4420.jpg

Visste jeg hadde den fra før, men hadde glemt det ut (eller fortrengt det som man også kan si...), på OSL i påsken...

Ups, det var visst en stake i vegen... Men drit i det, denne vinkelen - rett forfra, er det råeste syn jeg vet om på noe pax-fly i hele verden, t.o.m. råere enn A380...!
H10_0616.jpg

H10_0610.jpg

Denne personen bekymret meg litt, han gikk rundt og fotograferte alle som fotograferte...! Jeg har hørt at det er et av sikkerhetstiltakene i anledning besøket av taxi-presidenten i Afghanistan i slutten av uka...

H10_4394.jpg

hei å hå

H

Last edited:
Re: Sjelden fugl & første Islending i år...

Ser kjent ut han der nederst ...... og med Canon utstyr også, fornuftig kar ja

Re: Sjelden fugl & første Islending i år...

Knall fine bilder Harald. Det er noe kjent med den sveisen bak Canon kameraet ja.... Ser den er tørket noe siden sist jeg så den:D

Back