Sjekke baggasje helt frem til endelig destinasjon med SAS/AA?

Brandal

ScanFlyer Blue
Hei, jeg skal reise til MIA via CDG, OSL-CDG med SAS, og videre med AA. Kan jeg sjekke baggasjen helt frem eller går ikke det siden SK og AA ikke er i samme allianse?

Hvis hele reisen er på samme billett skal det være fullt mulig. Hvis du har to separate billetter OSL-CDG og CDG-MIA så blir det vanskelig.

Takk for svar. Det er på to separate billetter, så da antar jeg at jeg må vente på baggasjen i CDG og sjekke inn på nytt...?
Vet du om SK og AA er i samme terminal?

Hvorfor er ikke det mulig? SK-AA har vel fortsatt interline, selv om fastpris-avtalen er borte....

Hvis du dropper baggen ved betjent skranke skader det i hvertfall ingen verdens ting å spørre om å få den sjekket helt fram. Får du ja er det en bonus, får du nei er det bare å akseptere det og plukke opp bagasjen på CDG.

Hei Brandal!

Vær oppmerksom på at franske flygeledere skal streike fra i morgen 24.06 og i 6 dager fremover, noe som vil kansellere et stort antall flyvinger til/fra Frankrike.

Håper du unngår det problemet!

Kim

Hvorfor er ikke det mulig? SK-AA har vel fortsatt interline, selv om fastpris-avtalen er borte....

Separate billetter .. ikke noe sjakktrekk i slike streiketider da rerouting heller ikke er mulig.

Ok, kan jo spørre om det lar seg gjøre, og hvis ikke er det ingen krise. Skal ikke reise før 6.7 så da skulle vel streiken være overstått.

Tror ikke dette er en selvfølge om det hadde vært to selskaper i samme allianse heller. Jeg fikk iallefall ikke bags helt frem på en flyvning til ICN via BKK med SAS og Asiana på to billetter.

Jeg fikk bagasje helt frem til SGN med mellomlanding i IST og BKK. Frem til BKK fløy jeg med Turkish, og videre fra BKK med Vietnam Airlines. Ikke samme billett eller alliance. Tok med utskrift fra KVS for å vise Menzies duden på Osl. Da var det visst greit når jeg hadde den lappen :)
mapy3amu.jpg

Back