Sitte i cockpitten.

Oluf Air

ScanFlyer Blue
Hei dere i flyprat community :). Jeg er ny her på forumet, heter Olav, 16 år og bor i BGO!

I sommer skal jeg fly med Norwegian BGO --> SPU med Norwegian. Antagelig en Boeing 737-800 da :D. Jeg planlegger å spørre om jeg får lov å sitte med pilotene i cockpitten og lurer på om noen har erfaringer osv med dette.

Hadde vært utrolig gøy å sitte i en cockpit en så lang tur. En venn (AleksanderM på forumet) fikk i fjor sommer sitte på med ett Air Cyprus fly fra Kypros til BGO, han sa det var utrlolig gøy!

MVH Oluf Air ;)

Heisann, og velkommen til forumet!

Angående det å sitte i cockpit, vil jeg tro kommer an på pilotene. Men et tips jeg har hørt, er å boarde litt tidlig for å få tid til å snakke med crew. Andre kan rette meg om jeg tar helt feil her, men jeg tror det lureste er å spørre crew, og boarde litt tidlig! :)

Gå inn tidlig, vær høflig, presenter deg skikkelig(håndhils), forklar hvorfor du ønsker å sitte i cockpit. Funker ofte for meg :)

Hei dere i flyprat community :). Jeg er ny her på forumet, heter Olav, 16 år og bor i BGO!

I sommer skal jeg fly med Norwegian BGO --> SPU med Norwegian. Antagelig en Boeing 737-800 da :D. Jeg planlegger å spørre om jeg får lov å sitte med pilotene i cockpitten og lurer på om noen har erfaringer osv med dette.

Hadde vært utrolig gøy å sitte i en cockpit en så lang tur. En venn (AleksanderM på forumet) fikk i fjor sommer sitte på med ett Air Cyprus fly fra Kypros til BGO, han sa det var utrlolig gøy!

MVH Oluf Air ;)

Det var vel i 2007 med Eurocypria, hehe ;)

Tror nok håndhilsing og innlede med "beklager jeg forstyrrer" gir det beste utgangspunktet :) har selv sittet på klapp 70 ganger siden nov. 2007, men har et fortinn ved at jeg er flygeleder og har Avinor-ID-kort :)

Lykke til!

Det de andre sier her kan du komme langt med, men det er helt opp til hvilken kapteinen (og F/O'n) du møter. Spør først kabinsjefen om du kan spørre de på lukket avd om du kan få sitte der under turen.

Lykke til.

Det de andre sier her kan du komme langt med, men det er helt opp til hvilken kapteinen (og F/O'n) du møter. Spør først kabinsjefen om du kan spørre de på lukket avd om du kan få sitte der under turen.

Lykke til.

Det med å spørre kabinsjefen om å spørre dem framme om å sitte foran vil jeg ikke akkurat si er veldig lurt, da de ofte bare sier nei.

Men om du heller prøver med at du har et spørsmål du vil stille pilotene.

Det er selvfølgelig en fordel om du har ID-kort, GM, avinor MM osv.

Da må du ha vært uheldig med kabinsjef.
Jeg spør alltid han/henne om å høre med kapteinen, syns det er riktig måte å gå fram på.

Det med å spørre kabinsjefen om å spørre dem framme om å sitte foran vil jeg ikke akkurat si er veldig lurt, da de ofte bare sier nei.

Men om du heller prøver med at du har et spørsmål du vil stille pilotene.

Det er selvfølgelig en fordel om du har ID-kort, GM, avinor MM osv.

Glemte å si at jeg ER kabinsjef.... Men selvfølgelig, alle er ikke som meg....

Back