HMWK
ScanFlyer Gold
Q400 har litt lite kapasitet på endel av rutene fra TRF!![]()
WF må bare skaffe tilveie flere Q300 og øke frekvensen!
Q400 har litt lite kapasitet på endel av rutene fra TRF!![]()
WF må bare skaffe tilveie flere Q300 og øke frekvensen!
Da kan man jo diskutere ferdig og sette punktum på denne tråden der kanskje?
Denne diskusjonen kommer nok til gå frem til flyene er lakkert og levert...^_^
Det hadde j vært tøft og gitt rom for en god del utvidelse/overtagelse av ruter fra SAS, og ikke minst en god runde med krangler mellom crew og selskap om betingelser og ansenitet. Dette ser ut som god hengemyr alle veier for SAS.
-A
Hmmm... Hvor stort kan Widerøe bli? Og blir de store er det vel et sprsmål om de brandes om til noe med SAS i navnet... 27 Q400 kan vel ikke bare brukes på det norske markedet?
det er jo det som noen har spekulert i her på forumet lenge, men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dét skal løse kundenes "redsel" for Q400, og hva blir fagforeningenes reaksjoner i DK og SE om WF skal overta all Q400-flygning i de to landene, etter at SK-crew nå mottar oppsigelser?? Dette virker som høyttenkning og ønskedrømming i BOO.
Og det er jo ikke slik at WF ikke har hatt problemer med sine Q400 heller. WF har hatt en bedre teknisk regularitet på sin Q400-flåte enn SAS, men om det skyldes at WF driver maskinene bedre, eller at WF har nyere maskiner enn SAS (og uten en del sær-SASiske løsninger) skal jeg ikke uttale meg om.
Da er det Øystein Sundes ord kommer til meg:
Da kommer jeg dansene rundt Torvgaten som før
http://artists.letssingit.com/oystein-sunde-lyrics-liten-og-gronn-hnc67c5
det er jo det som noen har spekulert i her på forumet lenge, men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dét skal løse kundenes "redsel" for Q400, og hva blir fagforeningenes reaksjoner i DK og SE om WF skal overta all Q400-flygning i de to landene, etter at SK-crew nå mottar oppsigelser?? Dette virker som høyttenkning og ønskedrømming i BOO.
Artikkelen er nok basert på like mye synsing som spekulsjonene i denne trådenMen dersom det virkelig skjer at Q400 gjenninnføres i WF, så kan jeg aldri tenke meg at WF får alle Q400'ene. Kundenes redsel som du nevner, er nok mest gjeldende i Danmark, så WF kommer nok aldri til å operere i DK med Q400. Det tror og håper jeg selv SAS skjønner. WF vil ikke ha samme problemet i Norge. De Q400 som WF eventuelt kommer til å overta (la oss tenke oss 10-15 stk) vil jeg anta vil erstatte selskapets aldrende Dash8-300, samtidig som man kan tenke seg at WF får noen av rutene på Vestlandet som i dag opereres av tidligere Commuter. Resten av trafikken i SE og DK får SAS selv operere med sine kommende regionaljets (hvis det er mulig å få korte innenriksruter til å gå rundt økonomisk med regionaljet?).
Du skal heller ikke se bort ifra at SAS-crew vil være fornøyd med en avtale hvor WF ikke får jet, men i stedet overtar en del av rutene til Commuter. Dermed unngår man at WF går SAS for mye i næringen, og WF blir SAS sin rendyrkede propelloperatør. Watle sin gamle drøm blir dermed oppfyltCrew som i dag flyr Fokker50 i SAS blir i stedet skolet over på 737 (eller liknende), og dermed kan SAS vente ytterligere en stund før de begynner å ansette/ta tilbake piloter.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.