• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Siste nytt fra Rygge

Herlov

ScanFlyer Gold
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050531/NYHET/221553349

Ja, da kan det se ut som om det går mot en avtale, da. :up:
 
''– Man skal være klar over at Rygge er en stor flyplass. Vi har kapasitet til å ta ned og opp de aller største sivile flyene, sier brigader Arne Hustvedt '''

Og jeg gjentar favorittsitatet mit:

herren som startet 'Africa One' for noen aar siden uttalte at 'erfaringene viser at hvis man aapner en flyrute vil passasjerene komme'. Selskapet holdt i knappe seks maaneder...
 
"– Vi har avtalt det første forhandlingsmøtet allerede denne uken"

Jeg trodde faktisk forhanlingene allerede hadde pågått en stund. Siden det tydeligvis ikke er tilfelle, synes jeg det er vel optimistisk å regne med at man skal bli ferdig innen to uker. Men man kan jo håpe.

Kanskje Moss Bournemouth blir første rute?:D
 
Det er vel ingen tvil om at en base for Ryanair er målet for RSL ..

Det vil vel også gjøre det mye enklere å trekke andre aktører, samtidig som det vil være et stort løft for sysselsettningen i Østfold. Det drypper vel forhåpentligvis endel på oss lengst sør også. :D
 
Originally posted by LN-MOW
''– Man skal være klar over at Rygge er en stor flyplass. Vi har kapasitet til å ta ned og opp de aller største sivile flyene, sier brigader Arne Hustvedt '''

Og jeg gjentar favorittsitatet mit:

herren som startet 'Africa One' for noen aar siden uttalte at 'erfaringene viser at hvis man aapner en flyrute vil passasjerene komme'. Selskapet holdt i knappe seks maaneder...

Artig sitat det der, men det passer vel best for å disse flyselskaper med litt for store ekspansjonsplaner. For øvrig er det vel litt 'Africa One' over Norwegians satsning på all verdens (eller "all Europas") merkelige destinasjoner. Men det ser ut til at det funker på sett og vis for Norwegian.

Når det gjelder Rygge, er ver Hustvedts poeng at det stiller svært store krav til både forsvaret og RSL og driften av flyplassen, hvis man skal utnytte flyplassens fulle potensiale. Og med et godt opplegg, kommer det ikke til å være størrelsen på selve flyplassen det står på når operatørene skal vurdere Rygge.
 
Rygge har ihvertfall den fordelen at den ligger betraktelig nærmere Oslo, ca 60 km fra sentrum mens Torp ligger over 100 km fra Oslo sentrum. Dessuten har Rygge opptaksområder som dekker Follo, Fredrikstad, Sarpsborg, Halden og Moss med mange mennesker.
 
Ikke rart saken har stått i stampe noen uker nå:
"Men det er bare et par uker siden ledelsen i RSL høylydt nektet å sette seg til forhandlingsbordet." :p
 
Originally posted by GF1
Ikke rart saken har stått i stampe noen uker nå:
"Men det er bare et par uker siden ledelsen i RSL høylydt nektet å sette seg til forhandlingsbordet." :p

Men når man ser årsaken (6 måneders oppsigelsestid), er det kanskje ikke så rart at RSL ikke har sett noen grunn til å sette seg ved forhandlingsbordet. Med en slik oppsigelsestid er det i grunn ingen ting å forhandle om. Da ville initiativet til sivil flyplass på Rygge være dødt uansett.
 
Back
Top