• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Siste hopp på tu hjem fra Brussel

hanswest

SAS Customer
Medlem
Siste hopp på tu hjem fra Brussel

Göteborg er en travelig by, med trivelige folk. De to dagene der gikk fort, på fredag ettermiddag var det møte, og på kvelden fin middag med feiring av en ny dr. i byen. Jeg hadde bestilt hjemreise lørdag morgen, tidlig lørdag morgen! Det ble litt søvn, men 0515 ventet taien utenfor hotellet, og tok oss greit ut til Landvetter - ikke mye trafikk så tidlig en lørdag morgen nei. Men til min store overraskelse var det ganske så fullt på Landvetter, det skyldtes nok et par charterfly. Jeg fikk sjekket fort og greit inn hos SAS, kom greit gjennom sikkerhetskontrollen etter litt venting, og inn i avgangshallen, og bort til dagens første kaffekopp, i SAS-loungen.
SK1439 var satt opp fra utgang 36, som er bussutgang på Landvetter. Bussen kom, og kjørte oss til oppstillingsplass 35, hvor SE-DIK ventet, Stenkil Viking, en MD82 som SAS fikk levert i 1989. Jeg satt fremst, sete 1C. Avgang på ruretida, 0635. Grunnet lang natt og lite søvn ble det ikke noe bilder, men de fleste på her vet jo at beinplassen der fremme er ok. Vi tok av på turetid, med nestent fullt fly, fra rullebane 03. Og så kom Jon Blund...
Da flyet tok bakken på Kastrup, reiste Jon Blund og jeg begynte å observere rundt meg igjen. Vi landet på 22R, og takset bort til B9.

Oppholdet på Kastrup var på en time, og siden Trondheimsflyet skulle gå fra A16 så ble det ikke noe tur i loungen, men litt handling, snart jul var det.

SK2880 var satt opp med OY-KFE, en Crj900 med navnet Ingemar Viking. Jeg hadde sete 3d, som er første rad på høyre seterad, også grei beinplass, selv om bildedokumentasjon mangler.

Vi kom oss avgårde på rutetid, 08:40, ganske fullt fly, avgang fra rullebane 22L. Det ble litt frokost:

FrokostSK2880.jpg


Med kaffe så gjorde den seg bra!

Landet 15 min før rutetida, og så var 2011s siste flytur over for min del.


Neste tur er i midten av februar da kursen settes mot Helsingfors, med SAS og Air Baltic. Rapport følger, kanskje også raskere enn tre uker etter turen!
 
Back
Top