Singapore Air med Superjumbo jomfrutur

Originally posted by Bizflyer
Mener du sjefen har for vane å fly Economy på egne fly?? Det høres ut til å stå i en skarp kontrast til Thai hvor toppsjefen og styremedlemmene har gratiskort på First class livet ut, så mye de bare orker å fly! Om det er privat eller i embeds medfør spiller ingen rolle!!

BF:cool2

Indeed. Det har vært nevnt i flere tråder på FT at folk har oppdaget at den høfflige mannen i midtsetet langt bak i Y er sjefen sjøl, eller hyerestående folk i selskapet.

-A

Her er de første rapportene fra economy ombord

http://www.airliners.net/discussions/trip_reports/read.main/111435/

http://www.airliners.net/discussions/trip_reports/read.main/111392/

Er det noen her som vet hvor stor besetning det er ombord på A380? Skulle også värt interesant å vite fordelingen på kabinbesettningen, hvor mange er det som jobber i de forskjellige klassene?

Originally posted by pendler

Er det noen her som vet hvor stor besetning det er ombord på A380? Skulle også värt interesant å vite fordelingen på kabinbesettningen, hvor mange er det som jobber i de forskjellige klassene?

På den siste av de trip rapportene jeg postet er det ett bildet hvor kabinbesetninger blir tatt bilde av og der kan jeg ihvertfall telle 20 stykker

Jeg håper at det er flere enn så!! SQ har vel minst 18 stykker på en B747, og husker jeg ikke helt feil så var det vel14 ombord på SAS sine B747, og med tanke på det anntall pax A380 tar må det vel väre betraktelig flere!

Originally posted by pendler

Er det noen her som vet hvor stor besetning det er ombord på A380?

Med de "vanligste" seating-konfigurasjonene, vil det være
ca. 22 stk. CA pr. flyvning.

Med de "vanligste" seating-konfigurasjonene, vil det være
ca. 22 stk. CA pr. flyvning.

Ifølge en på a.net hadde SQ 33 flight crew ombord på den første flygningen. Nå kan det godt være de hadde noen ekstra ombord siden det var første flight, men tipper nok at SQ har flere enn 22 ombord i sine 380.

Utifra en trip raport så de ut som om det i Suites alene var 6-7 stykker (inkludert kokk og somelier, men de kan vel kanskje bidra på business også?)

Mulig disse tallene varierer litt, mh.t. om de inkluderer (eller ikke)
nettopp disse "ekstra personene" du snakker om. Vet ikke hvordan
det er på slike fly, mh.t. om kokken oppe på 1ste klasse tas med
som "crew" eller ikke. Hørte i alle fall, at 22-23 stk. CA ble det
vanligste - skal evt. komme tilbake med mer info.

Fra BBC sin artikkel:
Og dette har hvilken nytte når SQ og ganske mange andre selskap er helt besatt av å ha vinduene igjen?

-A

De fleste fortrekker vel at vinduene er igjen på slike fly? Åpner man vinduet vil det jo trekke veldig... ^_^

Back