Singapore Air med Superjumbo jomfrutur

Fra BBC sin artikkel:

"The windows are huge - allowing lots of natural light to stream into the cabin."

Og dette har hvilken nytte når SQ og ganske mange andre selskap er helt besatt av å ha vinduene igjen?

-A
 
Originally posted by Desk pilot

Og da er man i gang. Ca. 2 år etter planen kan SIA ta sin første A380 ut på jomfrutur. Serveringen ser også ut til å ha vært bra. Det er ikke hver dag man får servert champagnebrunch når man er ute og flyr ^_^

aftenposten.no/nyheter/uriks/article2065821.ece

På den bildeserien Aftenposten har lagt ut, har de ikke gjort jobben sin godt nok. Det er 2 bilder av det de kaller for first class seter som ikke finnes på SQ sin versjon, men som var på den Airbus testversjonen som de bl.a. fløy en testtur med pax over Atlanteren tidligere i år. Slett journalistarbeid?

BF:old
 
Dagbladet, alltid foran:

"Det sju etasjer høye flyet kan ta så mange som 853 passasjerer dersom flyet er fullt besatt med økonomiklasse"

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/10/25/516172.html
 
Originally posted by AirbusTero

Dagbladet, alltid foran:

"Det sju etasjer høye flyet kan ta så mange som 853 passasjerer dersom flyet er fullt besatt med økonomiklasse"

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/10/25/516172.html

Det er da like høyt som et bygg på 7 etasjer, og det kan teoretisk ta 850ish pax. Har du aldri hørt om artistic license? ;)

-A
 
Flott å se at A380 endelig blir satt inn i trafikk :up:

Ser at TV2 tekst-tv også følger opp saken:
"Det er plass til 850 passasjerer om bord, men bare 450 personer kjøpte billett til Sydney" !!??
 
Noen som vet om CNN kommer til å vise noe om dette i kveld? Det er fryktelig hakkete hos meg de videoene som ligger ute!

BF:cool2
 
Er det noen som vet når flytypen blir satt i trafikk mellom Europa og USA, og med hvem?
 
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Martin

Er det noen som vet når flytypen blir satt i trafikk mellom Europa og USA, og med hvem?

SIN-LHR i februar med SQ.

-A

Nå er ikke SIN i USA:p

Første ruteflygninger med 380 mellom Europa og USA blir i 2009 og enten med Lufthansa eller Air France
 
Ok, takker..

Da blir det ikke A380-tur på meg til sommeren uansett - Med mindre jeg får med meg reisefølget via SIN til EWR.. Verdens største fly og verdens lengste flyrute, samt en helsikes omveg :lol:
 
Seattle P-I's James Wallace var ogsaa med - og hadde en interessant setekamerat!

http://blog.seattlepi.nwsource.com/aerospace/archives/124412.asp
 
Originally posted by LN-MOW

Seattle P-I's James Wallace var ogsaa med - og hadde en interessant setekamerat!

http://blog.seattlepi.nwsource.com/aerospace/archives/124412.asp

Noe snålt at toppsjefen i SQ flyr i C og ikke i R!! Skulle han menge seg med bermen denne gangen???

BF:cool2
 
Det skal ha vaert 4 nordmenn ombord ... og det er ennaa ingenting i trip-report forumet. Kom ut av skapet!!!

http://www.boarding.no/art.asp?id=28767
 
Originally posted by Bizflyer
Noe snålt at toppsjefen i SQ flyr i C og ikke i R!! Skulle han menge seg med bermen denne gangen???

BF:cool2

Nei, du vil aldri finne SQ-ansatte av noe slag helt fremst. Så langt jeg vet er det selv til dagen veldig uvanlig å finne selv de øverste på biz, langt mindre F eller dette nye R-produktet.

-A
 
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Bizflyer
Noe snålt at toppsjefen i SQ flyr i C og ikke i R!! Skulle han menge seg med bermen denne gangen???

BF:cool2

Nei, du vil aldri finne SQ-ansatte av noe slag helt fremst. Så langt jeg vet er det selv til dagen veldig uvanlig å finne selv de øverste på biz, langt mindre F eller dette nye R-produktet.

-A

Mener du sjefen har for vane å fly Economy på egne fly?? Det høres ut til å stå i en skarp kontrast til Thai hvor toppsjefen og styremedlemmene har gratiskort på First class livet ut, så mye de bare orker å fly! Om det er privat eller i embeds medfør spiller ingen rolle!!

BF:cool2
 
Back
Top