• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SIM-kort i England

Utflyttet

Ute på tur
Jeg har i mange år kjøpt SIM-kort når jeg er rundtom på jobbreise og er et sted mer enn en dag eller to. Nå ser det ut til at det blir en uke i England på skolebenken.

Er det mulig å kjøpe "turist-SIM" i UK; eller er "alt farlig" der borte?

Hvor får man kjøpt sånt? Hvilke nett regnes å være gode på data-trafikk og har noen støtte for LTE enda?

-A

Jeg har pleid å kjøpe SIM-kort hos Carphonewarehouse (Phones 4U er et annet alternativ), som har små butikker all over the place. Jeg tror ikke det er noe problem å kjøpe slikt (mener å huske at jeg for ikke lenge siden kjøpte en backuptelefon med SIM-kort på en pay as you go ordning uten å trenge å registrere nevneverdig informasjon; worst case: gi adressen til hotellet du bor på).

Jeg har en Vodafone SIM som jeg bruker på iPad'en min, men er ikke så sikker på om det er noe særlig å anbefale. Greit nok, men ikke veldig god hastighet mange steder (i London går det meste greit, men litt utenfor allfarvei kan det fort bli dårlig dekning).

Jeg mener å ha hørt at et relativt nytt nettverk, EE, har meget god dekning (roamingavtale med O2 og T_mobile på 2G/3G + at de har best utbygget 4G nett). Du kan kanskje sjekke dette ut.

Edit: Jeg ser Cecilie også nevner EE her (jeg tror imidlertid vi snakker om knappe 50% coverage på 4G i UK - men i større byer neppe noe problem).

Genialt! De har jo en butikk rett ved der jeg skal i London (stopover på vei til Spania, må handle te), og så har de 4G i Southampton der jeg skal sove en uke på kurs.

Takker for kjapt svar! :)

-A

Edit: Jeg ser Cecilie også nevner EE her (jeg tror imidlertid vi snakker om knappe 50% coverage på 4G i UK - men i større byer neppe noe problem).

Ser ditt svar kom innomellom her, ja. :p

Sjekket dekningskartet til EE, og sentrum av Southampton er 4G über alles. Så da blir det en ordning på ting. :)

-A

Back