BU595
ScanFlyer Silver
Replying to Topic 'Sikkerhetsvaktene utskjelt av flygere'
Man kjøper da ikke sko basert på sikkerhetskontrollen......Regner med sko er kjøpt på grunnlag av utseende og kvalitet, og ikke om de er godkjent for passering på Osl ...
Originally posted by DY
Originally posted by cabincruiser
Jeg har en ting eller to å si om sikkerhetskontrollen for ansatte på OSL…
Tenk deg at du nylig har kjøpt kostbare BLÅ (som påkrevet i uniformsreglementet) støvletter til uniformsbruk. Dessverre piper de i sikkerhetskontrollen på OSL. Å måtte ta av seg på bena på OSL HVER gang man passerer kontrollen er så enormt enerverende at jeg aldri kommer til å bruke dem igjen. 2000 kr rett ut av vinduet
Alle andre stasjoner tar i bruk manuell detektor ved pip. Men ikke OSL nei! Der får du værsågod ta av deg på bena! Som en annen forbryter.
Jeg må også ta av meg skoa, men føler meg ikke som forbryter. Prøver bruke sko som ikke piper. Hvor ofte må ansatte egentlig gå gjennom denne sikkerhetskontrollen på en arbeidsdag? Trodde de var ombord og evt byttet fly ved å gå rett inn i terminalen fra gatene om de måtte bytte maskin i løpet av dagen. Om man må ut for f.eks å røyke så skal en vel kontrolleres igjen eller så er jo vitsen borte.
Hvorfor kjøpe støveletter til 2000,- når det er metall i dem forresten? Trodde du at ingen ville sjekke dem siden du er flyvende og bedre enn alle andre?
Man kjøper da ikke sko basert på sikkerhetskontrollen......Regner med sko er kjøpt på grunnlag av utseende og kvalitet, og ikke om de er godkjent for passering på Osl ...