Sikkerhetsvaktene utskjelt av flygere

Replying to Topic 'Sikkerhetsvaktene utskjelt av flygere'

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by cabincruiser

Ang. Arrows kosept: Hadde ikke vært noe problem å lage små preboarding-binger foran hver gate. Ikke verre enn at sauene får beskjed om å melde seg ved bingen senest 20-25 minutter før avgang.

Dette ble (blir fortsatt?) gjort i Amsterdam .. dette er utrolig ineffektivt ... 4 personer i 45 minutter for en narrowbody .. gud vet hvort mange for en 747 ... bra for arbeidsledigheten, dog ...

Jeg har vært i preboardingbinge både i AMS og FRA på longhaul flighter, og jeg fikk et veldig positivt inntrykk av effektiviteten.

Originally posted by Blubird

Angående "ovenfra og ned-holdning"....

Ikke verre enn at sauene får beskjed om å melde seg ved bingen senest 20-25 minutter før avgang.

Nå var vel det bare et svar til mitt innlegg, det var jeg som kalte paxen sauer i en tidligere post. (Noe jeg står for!:D)

Preboarding fungerer greit på enkelte avganger. Men tror ikke det er plass til dette på OSL i det hele tatt. Alt for smal terminalbygning, og ikke tatt høyde for slike sluser virker det som.Dessuten bør en ikke oppholde seg for lenge i sluke sluser før en går ombord.

Ikke verre enn at sauene får beskjed om å melde seg ved bingen senest 20-25 minutter før avgang.
Jeg brukte ordet sauer på en humoristisk måte som tilsvar til LCH som brukte samme ord.
Men dersom man vil se ulv, så ser man ulv....

Originally posted by DY

Dessuten bør en ikke oppholde seg for lenge i sluke sluser før en går ombord.

Så ingen får tid til å smi seg en kniv mener du!:D :p

Og vil man se hovne kabinansatte, ser man hovne kabinansatte.

Ja det var nettopp poenget, men det skjønte du kanskje ikke...?

Ja det var nettopp poenget, men det skjønte du kanskje ikke...?

Jo, det må du vel se, kjære deg!

Bluebird, "takk" for avsporingen på en ellers interessant diskusjon....*sukk*

Edit: Fjernet en unødvendig kommentar som allerede var nevnt. Kanskje lurt om jeg husker å lese hele tråden....;)

jy

For all del, hvis jeg blandet meg inn i støvlett-diskusjonen så beklager jeg så meget. :sarc

Jeg har en ting eller to å si om sikkerhetskontrollen for ansatte på OSL…
Tenk deg at du nylig har kjøpt kostbare BLÅ (som påkrevet i uniformsreglementet) støvletter til uniformsbruk. Dessverre piper de i sikkerhetskontrollen på OSL. Å måtte ta av seg på bena på OSL HVER gang man passerer kontrollen er så enormt enerverende at jeg aldri kommer til å bruke dem igjen. 2000 kr rett ut av vinduet
Alle andre stasjoner tar i bruk manuell detektor ved pip. Men ikke OSL nei! Der får du værsågod ta av deg på bena! Som en annen forbryter.

Hva er det som gjør at disse security folkene på OSL tilsynelatende har større tillitsvotum enn oss crew? Hvorfor kan ikke vi også få en sikkerhetsklarering på linje med deres? Etter 20 år i denne bransjen føler jeg meg minst like tillitvekkende som de som ”kjapt og gæli??” ble "skrapt sammen fra Jessheim" til de mange mye jobbene.

Et paradoks må man vel kunne si at det er at vi har tilgang til øks i kabinen, - men støvletter?? Nei fysjom! Der gjelder det å utøve sin makt…
Og hva med de restaurantansatte innenfor kontrollen som har tilgang på svære kokkekniver?? Stadig kjøres store rengjøringstraller og andre små vogntog igjennom crewslusa UTENOM portalen selvsagt…Det henger ikke på greip! Jeg synes ikke det er det minste rart at ukvemsord noen ganger faller til disse rigide vaktene som av og til behandler oss verre enn potensielle terrorister
Jeg vet ikke hvor du jobber, men la oss anta at det er BU,SK eller DY.
Synes du det er helt greit at passasjerne da skjeller deg ut pga manglende matservering ombord?
:sarc

Originally posted by FBU

Jeg vet ikke hvor du jobber, men la oss anta at det er BU,SK eller DY.
Synes du det er helt greit at passasjerne da skjeller deg ut pga manglende matservering ombord?
:sarc

Synes du FBU at det er helt greit at Sikkerhetsvaktene paa OSL uoppfordret forteller deg at billett typen du reiser paa er mistenkelig (Paastand, gjentatte ganger, at terrorister benytter ID-billetter, spesielt No Fare billetter utstedt av BA) Saa vidt meg bekjennt finnes det overhodet ingen dekning for en slik paastand, likevel faar vi den samme leksa hver gang vi reiser i fra OSL med BA.

Dette med ID-billetter har jeg desverre hørt mange ganger. Det er enkelte vakter som gjør det utrolig vanskelig for ID-pax å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen. Enda mer utrolig er det hva de aksepterer av hva vanlige passasjerer fremviser som billett til tider. Jeg har sett mye rart på gate. (Da er det også litt frustrerende at de en gang i blandt må nekte pax å reise fordi de ikke har noe gyldig billett).
Det jobber mange hyggelige og dyktige folk i Adeco på OSL. Men desverre så jobber det også et antall folk som tror de styrer flyplassen og at de er viktigere en kongen. At akkurat de får endel kjeft har de bare seg selv å takke for. Men mer generelt så går det ikke an å kjelle ut folk som bare gjør jobben sin.

Sikkerhetsjekk på gate har jeg ingen tro på. Det krever større arealer ved gatene. Og det krever at det finns nok sikkerhetsfolk som kan stille opp når boarding startes. Jeg tror ikke noe av dette er realistisk. Jeg har vært gjennom dette på AMS noen ganger og syns det tar tid. Det tar i hvert fall mer tid en boarding uten sjekk. Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror faktisk at Schiphol prøver å gå bort fra dette igjen, det er veldig ressurskrevende.

Laurenz

Originally posted by dc-8-63

Synes du FBU at det er helt greit at Sikkerhetsvaktene paa OSL uoppfordret forteller deg at billett typen du reiser paa er mistenkelig (Paastand, gjentatte ganger, at terrorister benytter ID-billetter, spesielt No Fare billetter utstedt av BA)

Dette er noe av det absolutt teiteste jeg har hoert ......
Men kanskje de har vaert paa kurs i Israel ... der kostet det meg 45 minutter ekstra forhoer aa maatte forklare hensikten med alternativbillettene mine ... og det var i tillegg til den timen han allerede hadde brukt ...

...Men kanskje de har vaert paa kurs i Israel ...

Kan aldri tenke meg at muslimene i Adecco har vært på kurs i Israel. :p :spin:

Jau da cabincruiser, det finnes absolutt de som ikke skulle vært sikkerhetsvakter... og en og annen er nok snurt fordi de ikke kom inn på politiskolen. Men desverre er min erfaring at crew drar sikkerhets folk over en og samme kam... og det er synd når passasjerer står å ser på. Det gjør ikke jobben lettere.

Originally posted by enml

Jau da cabincruiser, det finnes absolutt de som ikke skulle vært sikkerhetsvakter...
lissom der findes en del trollydollies/spritmannekinnner/cabincruisers der aldig skulle have forladt landjorden:spin:

:D :hoho Den var bra Blubird! :hoho :D

Men til cabincruiser og LCH, ikke ta dette fornærmelig eller bokstavelig. Men Blåfuglen poengterer faktisk at "ovenfra-og-ned-holdninger" er noe man kan finne nærmere enn man selv aner. At det er Securitas eller andre vaktselskaper med vektere og personell på en makttripp er det ingen tvil om (løsning? Jatte med til dyrlegen kommer ;) ), men faktum er for min egen del at jeg alltid har hatt respekt for at de er pålagt å gjøre jobben etter visse kriterier. Lever fra deg et smil selv om du blir der et par minutter til, så gjør du det hele lettere for vekteren og ikke minst lettere for deg selv. Med å oppføre seg som folk ovenfor dem har medført at jeg knapt kan huske å ha møtt en grinebiter på makttripp i sikkerhetssjekken.

Ang. Arrows kosept: Hadde ikke vært noe problem å lage små preboarding-binger foran hver gate. Ikke verre enn at sauene får beskjed om å melde seg ved bingen senest 20-25 minutter før avgang.

Dette ble (blir fortsatt?) gjort i Amsterdam .. dette er utrolig ineffektivt ... 4 personer i 45 minutter for en narrowbody .. gud vet hvort mange for en 747 ... bra for arbeidsledigheten, dog ...

Samme gjøres i Singapore. Laaaang kø...

Back