Siden det er helg - nye spørsmål
Siden det er helg tar vi en runde til med spørsmål som dere kan kose dere med sammen med :drink. Jeg skal spre meg litt mer her og ikke fokusere så mye på min barndoms dal
1) Hvilken lufthavn kan smykke seg med tittelen som den lufthavnen som har operert lengst og sammenhengende med sivil trafikk?
2) Hvor og når skjedde det første angrepet med fly som ble deployert fra et marinefartøy?
3) Vi holder oss i det maritime: Hva og hvor er dette? Bildene er fra 1939 (modellen) og 2009 (måkene). Det er samme sted - visstnok.
4) Dette skal bli et fly, men hvilket?
5) Dette er visstnok et fly, men hvilket? Og hva ble det brukt til?
6) En eller annen sa for noen dager siden at de likte rare, britiske fly. Javel, dette er rart og britisk, men hva er det?
7) Hvor har onkel reisende Mac vært her? Og den fuglen som flyr der, hva er det?
8) Hvem? Hva? Hvor? Gjerne også når...
9) Litt norsk militærhistorie som faktisk har en liten forbindelse til den over. Hvor? Hvorfor?
10) Hvorfor er daggry 20. oktober 1934 viktig i luftfartshistorien?
11) Hva har vi her? Og hvor er vi?
12) Reisende Mac har sendt et postkort, men hvor fra?
13) Hva er dette og hvorfor er det interessant i luftfartsammenheng? Det er jo bare noe falleferdig murpuss, eller....
14) Nok en hvem, hva, hvor?
15) Dette er et klart hva? Hva er dette og hvor stammer det fra? Ingen poeng for å "gjette" hvor det står nå. Det klarer selv min ti år gamle datter...
Siden vi er i slaget, slenger vi på noen til...
16) Hva har Rand Airport i Germiston (Johannesburg) i Sør-afrika (klarte ikke dy meg) og Imperial Airways Empire Terminal felles?
17) Jeg sier hvem, hva, hvor igjen, jeg
18) Flyselskap og flytype. Flyplass hvis dere kjenner igjen buskaset
19) Hva skjer her da? Hva er det og hvor?
20) Det siste er mer uklart hvor er tatt og hva er. Noen som vet?
Da sier jeg lykke til og tar meg en kaffe
Siden det er helg tar vi en runde til med spørsmål som dere kan kose dere med sammen med :drink. Jeg skal spre meg litt mer her og ikke fokusere så mye på min barndoms dal

1) Hvilken lufthavn kan smykke seg med tittelen som den lufthavnen som har operert lengst og sammenhengende med sivil trafikk?
2) Hvor og når skjedde det første angrepet med fly som ble deployert fra et marinefartøy?
3) Vi holder oss i det maritime: Hva og hvor er dette? Bildene er fra 1939 (modellen) og 2009 (måkene). Det er samme sted - visstnok.

4) Dette skal bli et fly, men hvilket?

5) Dette er visstnok et fly, men hvilket? Og hva ble det brukt til?

6) En eller annen sa for noen dager siden at de likte rare, britiske fly. Javel, dette er rart og britisk, men hva er det?

7) Hvor har onkel reisende Mac vært her? Og den fuglen som flyr der, hva er det?

8) Hvem? Hva? Hvor? Gjerne også når...

9) Litt norsk militærhistorie som faktisk har en liten forbindelse til den over. Hvor? Hvorfor?

10) Hvorfor er daggry 20. oktober 1934 viktig i luftfartshistorien?
11) Hva har vi her? Og hvor er vi?

12) Reisende Mac har sendt et postkort, men hvor fra?

13) Hva er dette og hvorfor er det interessant i luftfartsammenheng? Det er jo bare noe falleferdig murpuss, eller....

14) Nok en hvem, hva, hvor?
15) Dette er et klart hva? Hva er dette og hvor stammer det fra? Ingen poeng for å "gjette" hvor det står nå. Det klarer selv min ti år gamle datter...

Siden vi er i slaget, slenger vi på noen til...
16) Hva har Rand Airport i Germiston (Johannesburg) i Sør-afrika (klarte ikke dy meg) og Imperial Airways Empire Terminal felles?
17) Jeg sier hvem, hva, hvor igjen, jeg

18) Flyselskap og flytype. Flyplass hvis dere kjenner igjen buskaset

19) Hva skjer her da? Hva er det og hvor?

20) Det siste er mer uklart hvor er tatt og hva er. Noen som vet?

Da sier jeg lykke til og tar meg en kaffe
Last edited: