• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SIA bestiller 20 777-9, og 19 787-10

oskarflekkefjord

ScanFlyer Blue
Da har Singapore og Boeing annonsert en aldri så liten flåtefornyelse. Blir mye nytt materiell her i fremtiden, de har vel også en 50 stk A350-900 i ordre hos Airbus.

"Boeing is pleased that Singapore Airlines has announced its commitment to purchase 20 777-9s and 19 787-10 Dreamliners. The national carrier and 787-10 launch customer also announced its recommitment for its previous order for 30 787-10 airplanes."

http://boeing.mediaroom.com/2017-02...lines-Intent-to-Purchase-20-777-9s-19-787-10s

* agreed to place firm orders with Boeing for 20 777-9s and 19 787-10s, for additional growth and fleet modernisation through next decade
* Proposed order, is valued at $13.8 bln based on published list prices
* 777-9s are due for delivery from 2021/22 financial year and 787-10s for delivery from 2020/21 financial year.
* SIA has selected Rolls-Royce Trent 1000 to power 787-10s, which are to be operated on medium-range routes
*signs LOI with US airframe manufacturer comprising 39 firm orders plus six options for each aircraft type, if exercised will enlarge deal to as many as 51 aircraft
 
Last edited:
oskarflekkefjord said:
Blir mye nytt materiell her i fremtiden, de har vel også en 50 stk A350-900 i ordre hos Airbus.



67 totalt, hvor 10 er bestilt.

777-9X vil vel trolig i stor grad erstatte deres 777-300ER. I 2022 vil den eldste maskinen være 16 år og Singapore Airlines har tradisjonelt byttet ut flyene før de blir spesielt gamle
 
787-10 er kanskje tiltenkt regionale ruter i Asia, siden den har kortere rekkevidde enn -9 og A350.

Espen
 
Back
Top