Setevalg SAS Shorthaul (737, A321 m.fl.)

Re: SAS 738 vs 738(winglets)

Disse har wifi:

LN-RCX
LN-RCY
LN-RCZ
LN-RRS
LN-RRT
LN-RRK
LN-RRL
LN-RRW
LN-RPO
LN-RPM

Av disse så har RRL winglets

Denne maskinen hadde fått ødelagt wifi systemet fikk jeg beskjed om på søndag på SK4638 fra ATH til OSL ombord i samme maskin. Vet ikke hvor "stor skade" det evt er, og om det er noe som ikke vil fungere lenge.

Ikke alltid crewet har helt oversikten heller. Sist jeg reiste hjem, opplyste crewet (LH) at nettet var i ustand og at det ikke ville bli wifi på turen, men jeg koblet meg opp uten problemer da vi passerte 10.000 fot .. :p

Glem ikke følgende maskiner:

LN-RRE
LN-RRF
LN-RRG

Disse har rad 1 på begge sider i motsetning til de andre -800 maskinene :-)

LN-RCZ

Har et spørsmål ifht LN-RCZ; Hvordan er komforten ombord mtp benplass og seter?

Har reservert 15F (nødutgang) på ca 3 1/2 timers flytur i morgen, men ser jeg er skvist inn av to naboer på 15D og 15E...

Kunne ihvertfall gjerne tenkt meg et ledig sete mellom meg og nærmeste nabo (om ikke en hel seterad alleine), men det er jo ikke alltid så lett.

Vurderer uansett å forflytte meg fra nødutgang 15F til 32ABC da ingen av disse setene enda er tatt. Hvordan er benplassen her? Og er det noen mulighet for recline til tross for veggen bak setene?

Og hvilket sete bør man velge for å "skremme" andre passasjerer fra å velge å sitte vedsiden av deg, så fremt flyet ikke er fullbooket? Er man to er det jo bare å booke vindu og midtgang, men nå reiser jeg dessverre alene på denne flighten i morgen.

Re: LN-RCZ

Rad 15 er jo den verste nødutgangraden da. Du har vel så vidt jeg vet ikke mulighet for å legge ned ryggen littegranne, whatsoevah.

Re: LN-RCZ

Rad 15 er jo den verste nødutgangraden da. Du har vel så vidt jeg vet ikke mulighet for å legge ned ryggen littegranne, whatsoevah.

Helt klar over dette, men var eneste nødutgangen som var ledig. Med mine 190 foretrekker jeg heller benplass enn å vippe setet 2 centi bakover.

Re: Setevalg SAS 737

Ikke rent få tråder om "hvilke rader som ikke har vindu", men på 737-800 med Recaro-seter mangler i alle fall vindu på 10A, 11A og 11F hos SAS.

LN-RRE/RRF/RRG bygges om i løpet av 2015. Noen som vet om det blir Recaro-seter også i disse?

Tja. Det spørs hvor mange rader det blir. Er vel egentlig like trangt på alle. Jeg liker rad 2 eller 3 best, men ender oftest opp med en i midtsetet der, så rad 5-8 er antakelig best. Rad 9 er vel nødutgang.

Jepp, har kutta 1-3 for best sjanse for ledig midsete. 3seter for meg selv på rad 5 i dag, helt topp.

LN-RRE/RRF/RRG bygges om i løpet av 2015. Noen som vet om det blir Recaro-seter også i disse?

Sitter nå i LN- RRF i sete 3F og det er fortsatt de gamle skinnsetene. Vet ikke hvordan det ligger ann med de to andre men jeg ble overasket over at ikke det var nytt interiør.
Noen som har noen ny info om når de er klare.

Sitter nå i LN- RRF i sete 3F og det er fortsatt de gamle skinnsetene. Vet ikke hvordan det ligger ann med de to andre men jeg ble overasket over at ikke det var nytt interiør.
Noen som har noen ny info om når de er klare.

Det blir vel som X-files: Du tror det ikke før du ser det.....:old

SAS seter - begrenset i setevalg?

Hei og hå

Noen som vet hvorfor så mange seter i PLUS vises som begrenset?

Har booket både 07.05 og 10.20 i dag, nå avbestilt 07.05 hjem fra London, og noen seter vises altså som "opptatt", andre som "begrenset". Eneste ledige for meg på 07.05 avgangen den 30/3 var 1E.

Er det pga tonnevis av Diamonds og Pandions som har blokkerte seter rundt seg? Ingen problem om det er det, har bare aldri sett setekartene slik. Jeg er bare EBG. 10.20 avgangen er likedan. Ingen setevalg for meg. Kun 2C, som i og for seg er greit nok.

Men lurer egentlig bare på det tekniske. Det ser jo underlig ut.

Her er 10.20 avgangen med PLUS booket på TPC

Last edited:
Re: SAS seter - begrenset i setevalg?

07:05 er ganske sikkert et medlem av kongefamilien (evnt. statsministeren?). Så akkurat slik ut da Kong Harald satt på sete 1B (eller satt han seg kanskje på 1A?) CPH-OSL i fjor høst en gang. Da satt en livvakt på 1C og en på 2C. Satt heller ingen på 1D eller 2D (muligens ikke på rad 1 eller 2 i det hele tatt).

10:20 er jeg mer usikker på...

Edit: 3C var også ledig på 07:05 når jeg sjekket nå. Og jeg kan velge 1CDEF på 10:20, men jeg er altså EBD...

Edit 2: Ser nå at jeg har misforstått hva som var opptatt og hva som var blokkert. Nei, da har jeg ingen peiling!

Ser slik ut på Expertflyer:

SK802
attachment.php

SK804
attachment.php

Attachments

• Skjermbilde 2016-03-29 kl. 00.18.02.png
    Skjermbilde 2016-03-29 kl. 00.18.02.png
    17.4 KB · Views: 1,599
  • Skjermbilde 2016-03-29 kl. 00.18.38.png
    Skjermbilde 2016-03-29 kl. 00.18.38.png
    21.3 KB · Views: 793
Last edited:

Setene ligger som 'restricted' frem til 22 eller 24t (?) før avgang. Da åpnes de. Hvorfor vet jeg ikke, har ikke sett dette i C før.
Når det gjelder rad 3 er det nok for å ha en 'buffer' i tilfelle man må flytte gardina. Disse fjernes når versjonen er 'final' - uten at jeg tør å si hvor nærme avgang det er.
Så hold et øye med seteplanen .. ting endrer seg siste døgnet.

Setene ligger som 'restricted' frem til 22 eller 24t (?) før avgang. Da åpnes de. Hvorfor vet jeg ikke, har ikke sett dette i C før.
Når det gjelder rad 3 er det nok for å ha en 'buffer' i tilfelle man må flytte gardina. Disse fjernes når versjonen er 'final' - uten at jeg tør å si hvor nærme avgang det er.

Endret seg når check in åpnet. :)

Eg sjekka ARN-HKG no på torsdag i går. Då var alle C-setene i midten markert blokkert på Expertflyer. Kun ledige på vindusrada.

Jeg ser det samme hele tiden om jeg booker innenlands Plus et par dager før, bare ett eller to ledigei seter selv om 8 rader plus. Ved check in er masse ledig.

Back