Setebredde og plass i 787 (splittet)

Re: Norwegian planlegger OSL - Singapore

Men for guds skyld med et skikkelig fly, 787'n er altfor trang til å fly så langt med.

Tull og tøys! Helt grei plass sist jeg fløy langt med 787:

Attachments

• IMG_2232.jpg
    IMG_2232.jpg
    55.4 KB · Views: 780
Re: Norwegian planlegger Oslo - Singapore

LN MOW, selvsagt er jeg klar over det, men har ennå til gode å se noe annet enn 3-3-3 konfigurasjon i vanlig economy. Eneste jeg har hørt som har 2-4-2 er ett av de japanske, ellers er det 9 i bredden over hele fjøla.Så med mindre noen flyselskaper klarer å utvide kabinens dimensjoner så er 787 (som Norwegiean jo ville brukt her) for smal for 9 seter i bredden slik vi oppfatter den. Har aldri reagert slik på trange seter og skulder mot skulder som vi gjorde på Qatar 787-8 og BA 787-9.

KnutW, din luring, der er det jo god plass ja, verre lenger bak på kuklasse der vi pleier være :-)

Vi er visst ikke alene om å føle det slik heller ;

As our feature on P45 makes clear, social media has given passengers a chance to express their feelings on cabin comfort. From a very unscientific scroll through Twitter over the past few weeks, the 787 comes in for some stick for its economy experience, with Qatar Airways: “Their 787 planes r a disgrace to sit in economy”, rages @JassiSinger and British Airways: “I strongly urge all BA customers to avoid their new 787 plane in economy. It’s basically Ryanair”, says @DeeSeek34 – singled out.

Last edited:

Slik satt vi feks på BA 787-9, og vi prøvde begge å sentere oss i setene

Attachments

• oss2.png
    oss2.png
    184.3 KB · Views: 761

Slik satt vi feks på BA 787-9, og vi prøvde begge å sentere oss i setene

Vonde flashbacks, ass. Jeg måtte fly slik kjerre OSL-NCE i fjor sommer, og aldri mer. Ikke bare var setene skvisetrange, men i tillegg var det liten beinplass. Det var som å fly charter til harry-Syden for 20 år siden. Aldri igjen.

Har fløyet mye 787 de siste 7-8 årene, kun Norwegian, kun over Atlanteren og kun i Premium klass på full pris.
Tør ikke å kjøpe billett langt der bak i ku-klasse, ikke snob, bare klaustrofob.
Siste gang jeg fløy økonomi over dammen var 2013, AA 767-300 og sverget at det blir aldri mere, uansett pris.
(Jeg er stor og rastløs, klarer ikke å bli klemt inn i ku-klassen, har måtte lide det på jobb når Jobbet for billig selskaper som kjøpte billigste billetter for å sende mannskap rundt om i verden. LAX-HNG, economy, Middle Seat, 14 hours. ):headbang
JFK - DKR - JNB, Economy 16-17 hours Plus ground time. Aldri mere, livet er for kort.
Kjøper heller bedre sete enn å klage på ku-klassen

Sympatisk å kalle setene de aller fleste kjøper, og kun har råd til å kjøpe, for ku-klassen. Stå på!

Det er nok bare en oversettelse av et mye brukt begrep på engelsk
2e3b2d165d237cd44b27a576541f1d65.jpg

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Sympatisk å kalle setene de aller fleste kjøper, og kun har råd til å kjøpe, for ku-klassen. Stå på!

Synes du, at det er bedre at kalde Y for 'monkey' class? Det gjorde man
allerede i 1970rne, da Y-kabinerne havde mere benplads end i dag!

Jeg forstår godt din indvending, og folk skal selvfølgelig ikke nedgøres,
hvis de ikke har råd til andet! Omvendt kender jeg en del, som sagtens
kunne betale premium seats, de vælger bare at bruge pengene på
noget andet!
I øvrigt har jeg set på diverse luftfartsfora, at adskillige folk uden for
luftfartsbranchen også kalder dagens trange Y-kabiner for ' monkey'
eller 'cattle' class, også når de selv flyver Y! De ler af det, og jeg tror
at det er det bedste, man kan gøre!

Selv ville jeg godt flyve Y på longhaul, hvis jeg kunne få tre sæder for
mig selv. Jeg er mere interesseret i at have plads end i fancy drinks og
og menyer, selv om det da også er hyggeligt!

Last edited:
Synes du, at det er bedre at kalde Y for 'monkey' class? Det gjorde man
allerede i 1970rne, da Y-kabinerne havde mere benplads end i dag!

Jeg forstår godt din indvending, og folk skal selvfølgelig ikke nedgøres,
hvis de ikke har råd til andet! Omvendt kender jeg en del, som sagtens
kunne betale premium seats, de vælger bare at bruge pengene på
noget andet!
I øvrigt har jeg set på diverse luftfartsfora, at adskillige folk uden for
luftfartsbranchen også kalder dagens trange Y-kabiner for ' monkey'
eller 'cattle' class, også når de selv flyver Y! De ler af det, og jeg tror
at det er det bedste, man kan gøre!

Selv ville jeg godt flyve Y på longhaul, hvis jeg kunne få tre sæder for
mig selv. Jeg er mere interesseret i at have plads end i fancy drinks og
og menyer, selv om det da også er hyggeligt!

Vldig enig i det jeg har uthevet. Det hadde dog holdt med halvannen setebredde, så lenge det var såpass stor avstand mellom radene at man kunne lene setet bakover med god samvittighet, samt bevege litt på beina. Jeg sover stort sett hvor som helst bare jeg får endret sittestilling innimellom.

Har aldri hørt utrykket ku-klasse før jeg leste denne tråden, men adopterer det gjerne, skjønt oversettelse fra cattle class blir vel heller kveg klasse, passer det bedre? :lol:

De fleste her på forumet har sikkert råd til kjøpe bedre seter men foretrekker å bruke pengene på annet.
Jeg kunne tenkt meg SAS butikk klasse fra MiA til OSL og tilbake men siste jeg sjekket var den $6 000, eller over 51 000 kroner. Har annet å bruke penger på så jeg ser på billigere alternativer men kan ikke fly kveg klasse over Atlanteren, eller Stillehavet, derfor dropper jeg heller reisen enn å sitte innestengt i 9-10 timer.
Var anderledes når man var yngre, som 17 år gammel sjømann reiste jeg fra Melbourne til Trondheim på monkey klasse og syntes det var helt greit og spennende attpåtil. (Man var mye tynnere på den tiden og kanskje mere plass baki bussen, hadde ihvertfall ikke noe å klage over)

Litt løye hvordan tråden skiftet over til å dreie seg om begrepet ku-klasse / monkey-klasse :-)

Var vel jeg som nevnte det først,men da i setningen " der vi pleier være" , så det var på ingen måte ment nedsettende, bare så det er sagt. Vi har frem til nå utelukkende flydd ku-klasse selv faktisk, selv om noe annet er booket til neste sommer.

Neinei, fjøset er dassen på United’s first class, hvor toalettartiklene er av merket Cowshed.

ua2.jpg

Joda, har erfart dette.. Har aldri fløyet DY 788 ( unngått med vilje :rolleyes: ), men QR sin.

Joda det var skuldergnissing for folk flest. Men jeg hadde aisleseat, min kone midtsete. Hun er 45 kg og tilsvarende smalere skuldre, så OK for meg :colgate:

MEN, QR har meget stor recline, så en selv må ha det for å være komfortabel.

I Doha over til A350-900. For en lettelse. Herlig fly. Kabinbredden der er en del større ( undrer på hvor mye ?) og fortsatt 9 i bredden og da bedre setebredde.

De skal vel ha dette flyet på OSL nå ??

Joda, har erfart dette.. Har aldri fløyet DY 788 ( unngått med vilje :rolleyes: ), men QR sin.

Joda det var skuldergnissing for folk flest. Men jeg hadde aisleseat, min kone midtsete. Hun er 45 kg og tilsvarende smalere skuldre, så OK for meg :colgate:

I Doha over til A350-900. For en lettelse. Herlig fly. Kabinbredden der er en del større ( undrer på hvor mye ?) og fortsatt 9 i bredden og da bedre setebredde.

Har opplevd det samme selv å gå fra QRA350 til QRB787 og det er to forskjellige verdener.

Tror layouten på dette «fem stjerners» selskapet er lik den DY har på sine 787.

A350-900 kommer når vintersesongen starter i slutten av neste måned. Har ikke flydd eco i QR selv, men sett noen videoer på youtube og huttetu det ser trangt ut i deres 787. Ser ikke ut som om det er noen forskjell om en flyr et såkalt 5-stjernesselskap, BA eller DU. Like trangt åkke som.

Jeg har flydd QR sin 787 for så å fortsette på en QR 777 med 3-3-3.
Dreamlineren er jo bare grusom, setene føles jo verre enn på en ATR. Den gamle 777 maskinen var jo fantastisk i forhold.
Skal man fly ECO så er det jo ingen forskjell på selskapene så lenge det er 3-3-3 spør du meg

Back