Setebredde og plass i 787 (splittet)

Når det kommer til 787 er det kun Japan Airlines og ANA som har 2-4-2 i economy og da i noen av konfigurasjonene deres

Tror det kun er JAL som fortsatt kjører 2-4-2, har lest det flere steder. Boeing hadde vel den config'en i tankene men grådige flyselskaper gikk for 9 i bredden. Total skivebom, og det ødelegger inntrykket av et ellers allright fly...

Har også skiftet fra 787 med 9 i bredden til A350 med det samme, merket veldig stor forskjell. Selv om jeg mener å ha blitt fortalt at innvendig bredde i kabinen ikke var på mange cm. Itte vet je itte.

Seatguru oppgir setebredde i Qatar's A350 til 18 tommer mot 17.2 i 787, så det er forskjell.

Til sammenligning oppgis JAL å være 17.9 - 19 på 787. Thai oppgis med 18 på 788 pg 17 på 789. På A350 har de også 18.

Jeg har fløyet både B788 (business og economy, flere selskaper) og A359 (business og economy comfort, Finnair), og synes faktisk at 787'en var best bak, muligens fordi jeg hadde et dårlig economy comfort-sete med Finnair (selv om Seat Guru sier det er et bra sete).

2 cm forskjell på setebredden betyr ikke noe for meg, og pitch'en er vel stort den samme i økonomiklasse uansett selskap.

Back