SAS Plus er skuffende dersom du ikke havner på SAS' egne fly. Fløy CPH-ORD/EWR-CPH denne uken og begge flightene gikk med henholdsvis OY-KBI og LN-RKP, som er innleide fly (A343) med samme konfigurasjon i Plus som GO. Eneste forskjellen ombord var en gardin, noe bedre benplass (ikke meget), en varm håndduk og valget mellom to retter istedenfor én. Hadde det ikke vært for loungetilgangen før og etter avgang, hadde jeg aldri giddet å oppgradere på disse flyene. Jeg brukte 15 000 poeng på å oppgradere, mens ene reisefølget betalte 1400 via OptionTown. Ikke verd prisen i mine øyne når setene er de samme...
Derimot kan jeg anbefale upgrade til business dersom du flyr med en av SAS' innleide fly. Da får du skikkelig stol som kan legges helt flat, samt at underholdningssystemet ombord er bedre enn ellers på SAS. Når det er sagt så fungerte det ikke på CPH-ORD for min del, og på returen til CPH fra EWR var AVODen ødelagt på mitt sete - derfor måtte jeg finne et annet sete for å kunne se film osv. Men systemet hang seg opp flere ganger, så jeg ga opp og satte meg tilbake på setet jeg hadde betalt ekstra for.
Kort sagt, lite imponerende! Blir ikke bedre om jeg skal fortelle om crewet heller..