Ser vi Norwegian til Dubai innen nær fremtid?

Re: Ser vi Norwegian til Dubai innen nær fremtid?

Vet ikke om hvem som har lengst rekkevidde av 738NG og A319 jeg, men Qatar Airways flyr vel med en A319 fra DOH til ARN. Avstanden der er 4614 kilometer... Mens OSL - DBX er 5133 kilometer

QR opererer 319LR .. den har rekkevidde paa over 7000 km ..

Men om det rent praktisk går å fly 737 ned til DBX fra OSL er en annen sak...

Ifølge Boeing er max range for en 738; 3060nm/5665km
Avstand OSL-DXB er ifølge Great Circle Mapper; 2776nm/5140km

Rangen er vel neppe med full last. Så å fly til Dubai fra Oslo blir nok vanskelig. Ihvertfall uten mellomlanding. WAW derimot er vel mer mulig, da avstandsforskjellen er på over 500nm/900km.

Uansett....vil noen egentlig sitte i så mange timer i en trang 737?

Etter mer undersøking på Boeing.com så ser jeg at med 162pax kan en 738 fly ARN-DXB, så lenge det ikke blir for mye motvind. Så kanskje den ruten er noe for FlyNordic?

Last edited:

Tror ikke de norske som jobber i Dubai som er vant til å fly c-klasse via LHR, FRA og nå CPH ønsker seg en trang 737. Men turister er en helt annen sak...

Ser at rutetiden CPH-DXB er på 6:30 og DXB-CPH 6:55 timer med A330...
Ikke SÅ mye kortere flytid enn til østkysten av USA egentlig.

Last edited:

Tror ikke de norske som jobber i Dubai som er vant til å fly c-klasse via LHR, FRA og nå CPH ønsker seg en trang 737. Men turister er en helt annen sak...
Ja, jeg kan slutte meg til denne oppsummeringen EB...

er jo litt søtt da, fordi de har fått en -800 maskin så høres det ut som det er en jumbojet. hehe

men synes det er rart ikke noen har startet ruter til SSH eller HRG... enste er at det kanskje er litt vrient å få noen til å jobbe begge veier......

Hvor er DBX? eller var det DXB vi mente?

Hva Dubai angår så er jeg mer enn gjerne med på det :D

Har Norwegian mulighet til å gjøre justeringer i orderen på 737-800-maskiner, til f.eks. -900(ER)-metall?

Jeg tror 189 seter holder i lange bananer for DY .......

En åtminstone. Sabra Express (Israir) arrangerar flygresor till Israel under sommarhalvåret. Kanske inte kan kallas reguljärflyg men en förbindelse mellan Stockholm och Tel Aviv är det i alla fall.

Jag tror marknaden mellan Skandinavien och Israel är för tunn för något lågprisflyg att operera. Däremot kanske en linje mellan Warsawa och Tel Aviv kunde fungera för Norwegian? Polen är ju kulturhistoriskt och känslomässigt viktigt område för den judiska befolkningen.

Trodde Arkia også var innom rett som det var jeg?

Avstanden WAW-DXB er omtrent som OSL-LPA , og for Crew er det en mer en lang nok dagstur (t/r), altså skal man fly særlig lengere så må man ha nightstop for crew og da bør man han minst 4-5 ukentlige rundturer for å ikke ha crew i swimingpoolen en uke av gangen.

4100km rundt osl og waw

Attachments

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    20.5 KB · Views: 216

m.a.o så er det lite realistisk å tro at vi får se DY til Dubai med 737.

JetX/Primera flyr jo (i følge Solresor.se) direkte med B738 fra Stockholm til Salalah i Oman, hvilket er enda lenger enn OSL-DXB.

Direkte javisst, men ikke nonstop - stopp på Kypros etter hva jeg vet.

Back