Selskaper til New York?

LN-ALX

ScanFlyer Blue
Hei!

20.februar skal jeg til New York, eller... Jeg har ikke bestilt bilett enda, men planene eller er klare, det gjelder bare å finne passelig lang reise med en ok flyselskap.

Vi har jo Continental direkte ifra OSL, men er utelukket ettersom at jeg kan få biletter nesten 3000 kr billigere ved å mellomlande (og for oss flygale er vel ikke det som er problemet grin )

Så, hva anbefaler folk av flyselskaper fra hvor? Har jo sett på Jet Airways som faktsik bare koster ca.3000 med mellomlanding i Brussel, men har aldri hørt om det selskapet før? Utover det har vi jo Lufthansa, KLM, SAS, British Airways osv...

Vel, jeg hadde da tatt Jet for å teste ut India's nye selskap.. Har selv tenkt på det..;)

Tja, men jeg tenker også litt at er greit å ha noe som man kjenner litt til... Altså kjenner briter og britisk "service" osv bedre enn indisk hehe

Prøv Jet ut du og gi en inngående tripreport for oss alle...;) Uansett maten blir nok bedre enn de fleste andre ( trur eg ).

For et par år siden valge jeg Indian Vegetar på AC og for første gang på lang tid spiste jeg opp flymaten... ( Forresten eneste gang jeg har bestilt special meal )

Last edited:
Hvis du er riktig vill så går det an å spøtte rundt kr 4300 ekstra i forhold til Continentals kr 6168 og få en kombiflight med BA:
OSL-LHR A32X
LHR-JFK B772
JFK-LCY A318
LHR-OSL A319

Det tar litt lenger tid enn vanlig på returen, men å være en av 32 ombord i en A318 over Atlanteren må være rimelig spesielt.

Er det denne A318 som stopper i Shannon og går igjennom immigration der og en flyr domestic til JFK T7 ?? ( I følge Quest på CNN )

For de som ikke vet det, så flyr BA på følgende tider mellom LCY og JFK
LCY-JFK 1 stop SNN
BA0001 12:30-17:15 DX67
BA0003 16:00-20:45 DX6

JFK-LCY non stop
BA0002 18:40-07:15 DX6
BA0004 22:10-10:45 DX56

BA har disse tidene siden London City Airport er stengt mellom lørdag 12:40 og søndag 11:00. Siden også LN-ALX hadde spesifisert 20. februar (en lørdag) på utgående så er det ikke mulig å fly via LCY/SNN på utgående SQ 777 ;)

Til kr 3000 Jet Airways via BRU får du ikke, derimot med å fly Brussels Airlines mellom OSL og BRU og Jet Airways mellom BRU og JFK får du dette for kr 1183 + kr 3568 (€413,53) = kr 4751.
Det som ikke har kommet med da er overnatting ved BRU vestover siden avgangen for Jet Airways til JFK er kl. 10:15 og med SN ankomst 09:00 (for kort overgang så lenge det ikke er gjennomgående billett).

Prisene er hentet fra:
http://www.wideroe.no
http://www.jetairways.com/EN/EU/Home.aspx

Seat24 ofte har de fantastiske priser etc med alle selskap.

Fly tur/retur
3 247,-
3 247,-
Totalpris inkl. skatt1 voksen, 3 247,- totalt
1 flybillett(er),voksen, 1 035,- /person
1 flyskatt(er), voksen, 2 212,- /person

Utreise - lørdag 20 februar, 2010

Fra Til Avreise Ankomst Fly Flyselskap
Oslo Airport Gardermoen
Norge Brussel
Belgia 06:40 09:00 SN2288 Brussels Airlines
Brussel
Belgia New York John F. Kennedy
USA 10:15 12:40 9W226 Jet Airways
Flytid: 12h 0min

Flytt avreisen dager

Hjemreise - lørdag 27 februar, 2010

Fra Til Avgang Ankomst Fly Flyselskap
New York Newark
USA Brussel
Belgia 18:30 07:50
28 feb 9W227 Jet Airways
Brussel
Belgia Oslo Airport Gardermoen
Norge 14:10
28 feb 16:25
28 feb SN2283 Brussels Airlines
Flytid: 15h 55min

Flytt hjemreisen dager
Flytt hele reisen dager

Last edited:
Tittet forresten på seat24 og SFO, omtrent samme datoer som ovenfor. Da dukket opp UA codeshare LH via MUC for 4.113 ( operert av LH )

Etter mye leting og research har jeg fundet mye positivt med Jet Air.

"Jet Airways is an airline based in Mumbai, India. It is India's second largest airline after Air India and the market leader in domestic sector. It operates over 400 daily flights to 65 destinations worldwide.

In July 2008, Which? magazine ranked Jet Airways as the world's best long-haul airline after Singapore Airlines.[1] In a poll conducted by SmartTravelAsia.com in September 2008, it was voted as the world's seventh best airline overall.[2] Jet Airways has also won a survey award for the quality of its catering from Which? magazine.[3][4] Jet Airways also operates two low-cost airlines, namely JetLite (formerly Air Sahara) and Jet Airways Konnect."

Ser jo forøvrig lovende ut, til en veldig greit pris og selvsagt Boeing 777!
Ellers har jeg sett en del på SAS fra køben, en smule dyrerer, men jeg som Airbus fan gjør det ingenting.

He, he har sett på dette, etter mine kommende to NYC turer i mars og mai vil jeg neste gang garantert prøve Jet...^_^

Hvorfor ikke, har selv booket AF/380 for 3.200 i mars.. De har fortsatt gode tilbud..

Noen familiemedlemmer reise med Jet Airways OSL-BRU-NYC t/r i sommer og anbelfalte virkelig selskapet. God benplass, mat, IFE og hyggelig crew. Dersom du får opp en god pris, ville jeg gått for Jet.

Back