SEA-Julebord 2011! 20-23. Januar

Re: SEA-Julebord 2011?

Poengopptjeningen er vel antakeligvis ikke allverdens dog...

Det stemmer nok, men om poenget er å komme seg dit på en billig måte, så er det ingen upris.

Har selv søkt litt hos Air Canada, og prismessig ligger de mellom 6500-7000, og prises i W, som skal gi 100% opptjening hos EB.

Har selv søkt litt hos Air Canada, og prismessig ligger de mellom 6500-7000, og prises i W, som skal gi 100% opptjening hos EB.
I mine øyne er det en no-brainer om man skal velge Air Canada til 6500 kroner (ca 10.400 EB-poeng) eller SAS til 5300 kroner (ca 3200 EB-poeng - eksl. ev. sølv-/gullbonus). Når man får 7000 flere poeng for rundt tusenlappen, er det en kjempedeal i min bok. Den samlede opptjeningen hos AC er f. eks. nok til en IC-oppgradering fra M til Y+ hos SK.

For de som bare flyr en og annen gang i året, er det nok av mindre betydning, da de uansett neppe får benyttet seg av de opptjente poengene.

Edit: SK V-klasse koster for øvrig rundt 7000 kroner, så ønsker man (nesten) full opptjening (får 25% på intraskandinavisk connection), men også å oppgradere seg med f. eks. poeng eller Optiontown, er det veien å gå.

Last edited:

Snakket med Dag og Finn Erik i paa morran. Vi legger det til den helga han nevner upthread, saa billetter kan sikres. Kjoer debatt, jeg aapner en ny traad litt utpaa hoesten.

Merk at Rocke er involvert i Mega DOet i november der vi faar en meget eksklusive inside tour av 747-8i inkludert LHs nye C og F seter som INGEN har sett. Saa programmet i januar maa vi nesten snakke med han om naar alt er klart ifm mega DOet.

Will keep you posted og note to self: Skal IKKE drikke en flaske Single Malt torsdagen :P

Aiaiai. Som mang en gang før, så frister dette veldig. Men i utgangspunktet blir det nok litt vanskelig å få til pga. flere prosjekter jeg holder på med i januar/februar. MEN! Jeg og fruen driver og vurderer et mulig USA-opphold i 2012-2013 en gang, så da skal man ihvertfall forsøke å få det til!

Snakket med Dag og Finn Erik i paa morran. Vi legger det til den helga han nevner upthread, saa billetter kan sikres. Kjoer debatt, jeg aapner en ny traad litt utpaa hoesten.

Går da ut i fra at vi kun skal oppholde oss i SEA, og at det ikke blir noe ala i år, med multiple cities?

Greit å vite, før man booker.

Ha, ha, tidsskriftet "Optimisten"s Julenummer!

Ja, litt optimist kan man være av & til....:D

Nå er kun SK IC fra OSL til SEA en tilstrekkelig og ikke en nødvendig betingelse, så jeg ser ikke bort fra at jeg denne gangen kan gjøre alvor av planene mine selv om du ikke flyr oss dit....

Jeg bekrefter hvertfall min deltagelse. Takket være et raust salg hos BA, og noen miles til overs, er Business tur/retur LAX booket.. Ser an litt hvordan jeg kommer meg til SEA, men det blir hvertfall med fly ;)

Jeg bekrefter hvertfall min deltagelse. Takket være et raust salg hos BA, og noen miles til overs, er Business tur/retur LAX booket.. Ser an litt hvordan jeg kommer meg til SEA, men det blir hvertfall med fly ;)

Har du flydd til BFI før? Kanskje du f.eks kan fly inn til BFI og ut fra SEA, eller omvendt?

Har du flydd til BFI før? Kanskje du f.eks kan fly inn til BFI og ut fra SEA, eller omvendt?

Tja, ser et selskap kalt SeaPort Airlines flyr dit, fra Portland.. Da må jeg riktignok til Portland først. Der finner jeg riktignok ingen flighter den aktuelle dagen.. Et søk på WIAS; gir routinger via PDX, med UA og et selskap kalt Wings Of Alaska, som fly PC-12. Men i følge nettsidene dems, flyr de kun i Alaska :8:

Evt. har jeg (mer enn) nok miles på CO-kontoen til å komme meg tur/retur innenriks, dog er utvalget av frekvenser der noe begrenset. Ikke noe problem oppover, men ned mener jeg de hadde en avgang som gikk "sent nok" fra SEA, men som var på LAX tidlig nok til at jeg rekker innsjekk.. Det vil i så fall koste meg 7,5 USD i avgifter å booke hos CO.

Virgin America og Alaska Airlines flyr også, for ca. 1700 kroner tur/retur, og det frister egentlig å teste ut begge. Virgin America fordi jeg har lyst til å prøve de, og Alaska fordi de har brukbart utvalg av frekvenser på returen ned til LAX. Går mest sannsynlig for en jomfru- og eskimokombo.

SeaPort flyr på Wings of Alaskas AOC. ;) På PDX opererer de dessuten fra en hyggelig liten terminal med peis, hvor jeg ved et par anledninger har vært med ATA.

Virgin kjører periodevis med kraftige salg, så jeg vil evt anbefale å sette deg på mailinglisten og vente på det 'rette øyeblikket'.

Direkte flyr vel både Hawaiian, Delta og Alaska. Hawaiian er vel det spennende valget her. Siden dette er i forbindelse med julebordet, så er vel det i rette ånd å fly med disse via Kahului, som også er en mulighet, kanskje? Et kjapt prissøk sier meg at det ikke er rare forskjellene på direkte og 1 stop.

Takk for svar og Hawaiian frister :)
Meg, Speedbird og C172 prøver å få det til slik at vi også reiser på Julebord.
Seattle er en super by og vi trives der hvert år!

Siden dere gutta ofte har mange legs på deres "utflukter".. Prøv en open-jaw Maui-Oahu, dvs SEA-OGG-HNL-SEA eller omvendt. Da får dere med en 17-18 min leg med HA 717 også...;)

Fant priser OSL-KEF-SEA med Icelandair for 4794 t/r og det frister godt og ta turen over da..:)

Vet ikke om edt andre selskaper som er aktuelle..:)

vil jo tjene litt EB poeng jeg også, så får vi se om det blir med noen innenfor Star Alliance der jeg kan tjene EB poeng, så en tur over vurderes kraftig!

Jeg og LN-RRE tar muligens turen da både jeg og han har bursdag henholdsvis 20 og 22 Januar..;)

Så dette vurderes!

Regn med en del gode salg i september/oktober. Nokså standard etter at høysesongen er over.

Back