DY SE-RRJ/LN-NIJ - status

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
DY's siste 737-8JP er i fødestua og blir nå skrudd sammen. Den er c/n 42094 og l/n 6811. Testflightnummer er ikke postet ennå, men tipper BOE454.

Re: LN-NIJ/EI-GBD - status (Siste B738NG for Norwegian)

Ser ut til at denne kan bli LN-NIJ... Reservert iallfall.

Ser ut til at denne kan bli LN-NIJ... Reservert iallfall.

hele NIx serien er vel reservert av Norwegian, det samme gjelder MAx, MBx, MCx og NEx som opprinnelig er tiltenkt MAX og eventuelt NEO-maskiner (mener jeg å huske), da disse seriene ikke tilgjengelig under luftfartstilsynets ''ledige registreringer''-oversikt.

Ellers så hadde det jo vært artig om gutta på OSL klistret på et klistremerke der de takket Boeing for å ha levert så så mange -800 maskiner:D

Eller kanskje Boeing skulle takke Norwegian for at de har bestilt så mange Boeingmaskiner? :-)

Espen

DY's siste 737-8JP er i fødestua og blir nå skrudd sammen.

Hu hei hvor det går, bare Max som gjenstår da.
Har stort sett alle 8JP gått til egen flåte?

Hu hei hvor det går, bare Max som gjenstår da.
Har stort sett alle 8JP gått til egen flåte?

Alle 8JP har gått til Norwegian. Ingen er faset ut heller av disse 100.

Re: LN-NIJ - status (Siste B738NG for Norwegian)

vi får håpe den blir basert i Norge, resten av LN-NIx serien flyr jo for det meste ut fra ARN...

Slik det ser ut nå så skal den nok dessverre ut av ARN..

OSL basen trenger virkelig nye fly nå..

Slik det ser ut nå så skal den nok dessverre ut av ARN..

OSL basen trenger virkelig nye fly nå..

Men den planlagte veksten til sommeren vil de trenge et par ekstra maskiner på OSL

Ser denne er planlagt: NAX8901 BFI2100Z OSL0530Z.
Vil tro at det er siste B738 som skal reise hjem...

Skal fly ca 2 dager fra OSL før den får base i ARN sammen med resten av NI* gjengen.

Skal fly ca 2 dager fra OSL før den får base i ARN sammen med resten av NI* gjengen.

Ingen WiFI installerad på denna än va?

Någon annan maskin som lämnar ARN eller blir det bara en ferryflight dit?

Jeg fløy med den CPH-OSL lørdag 3. mars, og det var fremdeles ikke installert wifi ombord.
I tillegg var det problemer med seteradene. DEF-setene startet på rad 2, og de som hadde rad 1 kom inn og satt seg på den "første" raden (som altså var rad 2). Som kom de som skulle sitte på rad 2, og da ble det litt problemer. Heldigvis var flyet bare ca. 1/3 fullt, så det løste seg.

Jeg trodde at slike ting var lagt inn i systemet, altså at det ikke kunne bestilles eller skrives ut boarding-kort til rad 1, plass D, E og F?

Jeg fløy med den CPH-OSL lørdag 3. mars, og det var fremdeles ikke installert wifi ombord.
I tillegg var det problemer med seteradene. DEF-setene startet på rad 2, og de som hadde rad 1 kom inn og satt seg på den "første" raden (som altså var rad 2). Som kom de som skulle sitte på rad 2, og da ble det litt problemer. Heldigvis var flyet bare ca. 1/3 fullt, så det løste seg.

Jeg trodde at slike ting var lagt inn i systemet, altså at det ikke kunne bestilles eller skrives ut boarding-kort til rad 1, plass D, E og F?

det kommer av at denne maskinen har 189 seter (som alle de nye 738-maskinene som er levert det siste året har) noe som er opp fra 186. LN-NIJ er dermed eneste maskin på norsk reg med denne nye configen, da samtlige andre har rad 1DEF (NIJ har dermed rad 32), kan derfor sikkert bli litt småproblemer når flygninger opereres med denne maskinen og det rokkeres om på maskiner.;)
legger med et setekart så man kan se forskjellen, og LN-NIJ har derfor lik config som MAX https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/om-bord/setereservasjon/setekart/

det kommer av at denne maskinen har 189 seter (som alle de nye 738-maskinene som er levert det siste året har) noe som er opp fra 186. LN-NIJ er dermed eneste maskin på norsk reg med denne nye configen, da samtlige andre har rad 1DEF (NIJ har dermed rad 32), kan derfor sikkert bli litt småproblemer når flygninger opereres med denne maskinen og det rokkeres om på maskiner.;)
legger med et setekart så man kan se forskjellen, og LN-NIJ har derfor lik config som MAX https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/om-bord/setereservasjon/setekart/

Ja, jeg er klar over det, men det så ut som om besetningen ikke skjønte eller visste dette. Det eneste de sa, var at "flyet er helt nytt".

Ja, jeg er klar over det, men det så ut som om besetningen ikke skjønte eller visste dette. Det eneste de sa, var at "flyet er helt nytt".

Crewet er helt klar over det, problemet ligger i Altea, der ligger LN-NIJ inne med 186 seter enda (?).

da er det nok en liten glipp som har skjedd et sted. Er jo en endring som de fleste av de norske ansatte ikke har blitt utsatt for før, er jo også en stund siden et nytt fly ble stasjonert i norge;)

Edit: myhrair slo meg på målstreken ;)

Last edited:

-NIJ befinner sig nu i BUD för WiFi installation kan jag tro?

Efter installationen ska -NIJ väl tillbaka till ARN med de andra -NI* maskinerna om jag förstod det rätt?

Back