Scanair sommerfest på Sjøflyhavna 14/7 kl 1800 (Nu med bilder)

Re: Scanair sommerfest på Sjøflyhavna 14/7 kl 1800

Hmmm... la det stå til? Vi er jo nærmere 20 personer - er det bestilt bord i noe navn? (uavhengig av mat eller ei) Modern og jeg er nok også muligens litt sultne...

Det er bordbestilling inne; takterrassen - hvor vi utvilsomt kommer til å ende opp - er free seating.

Har sendt en forespørsel om bord.

Har forstått det slik at 31-bussen fra sentrum er en passende måte å komme seg kollektivt ut til Sjøflyhavna på. Men er det noen som kan si hvilket stopp man skal av på og omtrent hvor langt det er å gå derfra?

Du går av på stoppet som heter IT Fornebu; første etter Telenor. Derfra følger du veien som går langsmed den gamle terminalen (og nybyggene til bl.a. HP) ned mot sjøen i Rolfsbukta. Når du kommer ned i svingen i bunn av bakken ser du Sjøflyhavna til venstre.

Eller hvis man er så heldig å komme seg på en Snarøya-bussen, så sitt på til Rolfstangen. Ut av bussen, ta til høyre og kryss Snarøyveien i gangfeltet - og mens du krysser i gangfeltet kikk omtrent 90° til venstre og du vil se et fint lyseblått hus som det står Oslo Sjøflyhavn på.

Bussene merket Fornebu har sluttet å gå helt til Fornebu Øst pga. av bakken inn til Martin Linges vei ødelegger trekkspillet i bussene, og derfor stopper de vest for Propellen (rundkjøring der vestre deler utenlandsterminalen var).

Attachments

• FBU.jpg
    FBU.jpg
    87.6 KB · Views: 267

Eller hvis man er så heldig å komme seg på en Snarøya-bussen, så sitt på til Rolfstangen. Ut av bussen, ta til høyre og kryss Snarøyveien i gangfeltet - og mens du krysser i gangfeltet kikk omtrent 90° til venstre og du vil se et fint lyseblått hus som det står Oslo Sjøflyhavn på.

Bussene merket Fornebu har sluttet å gå helt til Fornebu Øst pga. av bakken inn til Martin Linges vei ødelegger trekkspillet i bussene, og derfor stopper de vest for Propellen (rundkjøring der vestre deler utenlandsterminalen var).

Tenk at jeg glemte Rolfstangen; har jo bare tatt bussen til og fra dit hundrevis av ganger (om ikke mer). Har lurt på det der med Fornebu Øst. Ikke for det - jeg har sett en del fine varianter av leddbussakrobatikk i svingene der når jeg har vært på vei til eller fra parkeringsplassen min, og lurt på hvor lenge de kunne fortsette å kile seg fast eller sakse på isen.

Sorry, karer - jeg feiger ut: det blåser for mye.... ;-)

Morten M

Mjaovelkanskje - om ikke "ned", så over..... Ble jo tatt imot på fortreffelig vis sist gang! :-)

MM

Regner med at festen er godt i gang\over, så da fant jeg fram limfjerneren.

Festen er fortsatt "in progress" men jeg tok kvelden litt før og er nå på vei hjem. Hyggelig selskap og vi var over 20 stk, noe som kan sies å være meget bra! Bilder ble tatt så jeg tipper det dukker opp noe her etterhvert :)

Takk for en veldig hyggelig ettermiddag. Som vanlig ble jeg sittende med en pepsi mens alle andre drakk øl. Og som vanlgi måtte jeg også dra tidlig desverre. Veldig hyggelig gjeng å treffe, og det er jo faktisk ikke mange måneder igjen før det er julebordssesong :cheers:

Festen tok slutt ca. 23:15. Veldig hyggelig lag, med hyggelige folk. Takk for i kveld!

Kan underskrive på det. Vi hadde en ytterst hyggelig aften, krydret med god mat og kjØLig drikke!

Her er et par små beviser på det:

01: Stemningen er satt
02-04: Deltagere i frisk dressur
05: Men FBUKRSK var ikke død ... leiesoldat Reithe forsøker pushback på etiblissamentets lekefly.

Attachments

• 01.jpg
    01.jpg
    112.5 KB · Views: 206
  • 02.jpg
    02.jpg
    100.9 KB · Views: 208
  • 03.jpg
    03.jpg
    115.7 KB · Views: 210
  • 04.jpg
    04.jpg
    85.2 KB · Views: 203
  • 05.jpg
    05.jpg
    89.7 KB · Views: 170

Går det an å få navngitt noen av disse personlighetene?

Kjenner igjen Discus og -KGL på bilde nr 2. IMM, ukjent (Billettøren?), Someone, Savipix, ukjent og -KGL på nr 3. Ukjent, Fellowship, mor av MsMaverick (?), ukjent, Dag J, ukjent (har sett ansiktet før men klarer ikke plassere det til noe nick...) og MsMaverick (?) på nr 4.

Savipix, hvor langt fikk du pushet den? :D

Ser ut som det var et lystig lag det der. Skulle absolutt vært der...

Mannen til høyre for Dag er Learjet.

Forresten så ser jeg på bildene at jeg nok hadde det mye koseligere på jobben, enn det ser ut som dere hadde det - (not..)

IMM, ukjent (Billettøren?), Someone, Savipix, ukjent og -KGL på nr 3.

Første ukjente er Ticketor og andre ukjente er Falcon - litt ugjenkjennelig på grunn av de store brillene og mye slankene fremtoning. Forøvrig kan sies at Ticketor ønsket å bytte T-skjorte med Falcon siden det var en så flott logo på den (Air Asia) :lol:

Mannen til høyre for Dag er Learjet.

Forresten så ser jeg på bildene at jeg nok hadde det mye koseligere på jobben, enn det ser ut som dere hadde det - (not..)

Vi får prøve å legge noe til en lørdag ved en senere anledning da ;)

Tror Savipix sitter på en del bilder tatt med iPhone også. Så det dukker sikkert opp flere stemningsbilder i løpet av dagen :colgate:

Ser ut som om dere hadde en hyggelig aften. Håper det en gang klaffer slik at jeg er i Oslo, eller har mulighet til å reise nedover fra Trondheim under ett av disse arrangementene!

VC-10

Back