SAS vurderer Tokyo-Nordnorge

catocontrol

Air Traffic Controller
I følge dagens papirutgave av Fremover, står det at SAS vurderer Tokyo-Nordnorge.

Skal nå bli spennende å se. Om Tokyo-Bergen går bra, bør jo også en tur eller to til Nordnorge gå bra. Er vel så spektakulært der.

Artikkelen avsluttes med at distriktssjef Thor Bremnes i SAS, ikke utelukker at en slik rute kan starte allerede til vinteren som kommer.
 
markedet burde absolutt være der. Japanere elsker Norge og Nordlys. sånn som en sideinformasjon i saklighetens tegn så mener de at de får genibarn når de blir unnfanget iunder nordlys. tatt forventningspresset der i betraktning så burde markedet være enormt. hehe
 
Går ikke Hurtigruten fra Bergen til NordNorge? Den er visst ganske populær, ikke bare for japanere, men også for alle andre turister her.

Har satt opp egen bod på flesland der man kan booke seg inn på Hurtigruten ved ankomst.
 
TORA på knappe 2400 meter er vel i snaueste laget for Longhaul?! Vil tro Banak eller Evenes vil måtte ta seg av en slik flight.

Om de gjør som med NRT-BGO-CPH, og faktisk tok med pax på TOS-NRT ville det ikke vært en umulig ide?

Bedre enn NRT-ENRS. ;)

-A
 
jeg tipper Evenes som havn, rett og slett fordi det har blitt mye lettere å selge Lofoten som destinasjon i hht logistikk etter Lofast åpnet. Endelig en gladhistorie i norsk samferdsel, for de er det ikke mange av.
 
Ha, ha! æ ler. Sliter ikke SAS IC med bare 11 fly, 12 ruter osv. osv. SAS har vel aldri prioritert noe interkontinentalt fra Norge, hvorfor skulle de nå plutselig vurdere IC fra nord? Kommer aldri til å skje...
 
Ha, ha! æ ler. Sliter ikke SAS IC med bare 11 fly, 12 ruter osv. osv. SAS har vel aldri prioritert noe interkontinentalt fra Norge, hvorfor skulle de nå plutselig vurdere IC fra nord? Kommer aldri til å skje...

Fordi det er penger å hente?
 
Hvilken av dagens ruter må ofres for denne da? Hvordan går med stor hangaren på Evenes, skulle ikke den kunne huse 2 stk 747 for lasting av fisk i dårlig vær?
 
Hvilken av dagens ruter må ofres for denne da? Hvordan går med stor hangaren på Evenes, skulle ikke den kunne huse 2 stk 747 for lasting av fisk i dårlig vær?

Ingen..en endre routing for en av de eksisterende flightene for en periode:

F.eks. SK98x operer Normalt NRT-CPH endres til aa operere NRT-EVE-CPH dag 6
Og SK98x normal routing CPH-NRT endres til aa operere CPH-EVE-NRT dag 7
 
kunne blitt et bra opplegg for Norge-ferie dersom de fløy til Bergen og ble hentet på Evenes (el. motsatt). Cruisebåt mellom som stopper alle de rette stedene.. knall
 
Aldri at TOS får ned noe A340/330 er så vidt vi kan ta ned en Boeing 757, å med tanke på TORA og hvor åpent det er rundt flyplassen, mht til Støy, så vil nok neppe TOS ha lang bane nok, den er også for smal for en evt A340/A330.

Er det noen som får de flyene er det enten LKL, EVE eller BDU.

Tromsø er bare å se langt etter å få en A340/A330 ned her.
 
Back
Top