SAS vs. Norwegian - Parkering på OSL
Heisann!
Jeg har ukependlet strekning OSL-BGO i lengre tid, iallefall lenge nok til å legge merke til detaljer mellom flyselskapene SAS og Norwegian. Jeg benyttet i lengre tid kun SAS pga. årskort, men flyr nå med både SAS og Norwegian om hverandre for å holde kost nede.
Jeg har merket meg at SAS som oftest (ikke alltid!) blir tildelt gater fra 22 og utover, altså lenger ut i "innenlandsfløyen" enn Norwegian som normalt ligger lenger inn mot sentrum. Når jeg flyr flere ganger i uken er det særs plagsomt å måtte løpe ut til enden av fløyen ved avgang, og trakke meg forbi horder av mennesker som: 1. Ikke klarer å gå på rullende fortau, men føler at dette er et greit sted å stå stille. 2. Må gå minst 5 i bredden.
Hvorfor er det slik? Er det tilfeldig at SAS blir tildelt de gatene lengre ute på fløyen, og er SAS klar over at dette reduserer tilgjengeligheten og effektiviteten for reisenede passasjerer?
Innspill på dette?
Heisann!
Jeg har ukependlet strekning OSL-BGO i lengre tid, iallefall lenge nok til å legge merke til detaljer mellom flyselskapene SAS og Norwegian. Jeg benyttet i lengre tid kun SAS pga. årskort, men flyr nå med både SAS og Norwegian om hverandre for å holde kost nede.
Jeg har merket meg at SAS som oftest (ikke alltid!) blir tildelt gater fra 22 og utover, altså lenger ut i "innenlandsfløyen" enn Norwegian som normalt ligger lenger inn mot sentrum. Når jeg flyr flere ganger i uken er det særs plagsomt å måtte løpe ut til enden av fløyen ved avgang, og trakke meg forbi horder av mennesker som: 1. Ikke klarer å gå på rullende fortau, men føler at dette er et greit sted å stå stille. 2. Må gå minst 5 i bredden.
Hvorfor er det slik? Er det tilfeldig at SAS blir tildelt de gatene lengre ute på fløyen, og er SAS klar over at dette reduserer tilgjengeligheten og effektiviteten for reisenede passasjerer?
Innspill på dette?