SAS vinterprogram 21/22

Re: SAS vinterprogram 2021/2022

Stockholm-Tenerife og Gøteborg-Las Palmas er vel også nye ruter?

Så er jo spørsmålet om de har nok mannskap til alt dette? Og tør man i det hele tatt booke den i juletrafikken, hvis man skal komme seg hjem i tide?

Kiev maa tydligvis gaa bra nok fra OSL ettersom en ny rute til Stockholm startes og OSL-ruten beholdes. SAS satser ogsaa paa en direkterute ARN-WAW fra sommerprogrammet, 2 aar senere enn planlagt p.g.a. Covid. (Kan bestilles fra 31. mars.

CPH-Boston är på listan ”igen”. Var de inte redan på sommarprogrammet 2021 men de startade aldrig upp.

TOS-TRD er vel også ny. Kan ikke huske at SAS har flydd denne før.

Kiev maa tydligvis gaa bra nok fra OSL ettersom en ny rute til Stockholm startes og OSL-ruten beholdes. SAS satser ogsaa paa en direkterute ARN-WAW fra sommerprogrammet, 2 aar senere enn planlagt p.g.a. Covid. (Kan bestilles fra 31. mars.

Oslo-Kiev er faktisk en av få utenriksruter som har gått gjennom mer eller mindre hele pandemien. Dog med lav frekvens

Stockholm-Tenerife og Gøteborg-Las Palmas er vel også nye ruter?

Så er jo spørsmålet om de har nok mannskap til alt dette? Og tør man i det hele tatt booke den i juletrafikken, hvis man skal komme seg hjem i tide?

De legger opp til en solid økning innenriks også. Mener SVG-OSL hadde 8 daglige inntil nylig. 26. oktober er det 10 daglige. 16. november er det 12 daglige. Da er man tilbake på en behagelig frekvens.

Den har eksistert i gode gamle dager. Den gikk nonstop med F-50 paa nittitallet i hvert fall. Hva frekvensen var er uvisst.

Stavanger - Stockholm stod vel også på listen. Det er vel en stund siden den ruta gikk.

Direkte!? De kaster seg altså inn i konkurransen med Flyr og Widerøe.

Den har eksistert i gode gamle dager. Den gikk nonstop med F-50 paa nittitallet i hvert fall. Hva frekvensen var er uvisst.

Joda, SAS har fløyet TRD-TOS i sommerferien, samt enkelte andre anledninger.
Før/under Korona var planen til SAS å fly ruten også utenom sommerferien, og nå starter de tilslutt opp «ruta».

De legger opp til en solid økning innenriks også. Mener SVG-OSL hadde 8 daglige inntil nylig. 26. oktober er det 10 daglige. 16. november er det 12 daglige. Da er man tilbake på en behagelig frekvens.

Alt etter øynene som ser:cry:, nesten som jeg lengter tilbake til forrige høst:crowded, men bare nesten

Det stemmer det jb1. Jeg tok den mange ganger husker jeg. Det var både nonstop avganger og avganger som var nedom Bodø på veien. Jeg husker heller ikke frekvensen men de fløy TOS-TRD flere ganger for dagen med F50, men som sagt noen av dem var nedom BOO. Hvor mange år de fløy husker jeg ikke, men jeg tror de fløy denne ruten frem til Braathens ble kjøpt opp av SAS. Det var vel i 2001. Så lenge SAS fløy ruten var det en helårsrute.

Trur eg var på den nokre gangar '99/'00 ja. Kunne komme seint til TOS, og av og til få haik vidare til BDU. Mandag kveld flaug eg den med WF, stappfull -100. Det er ei rute som har godt av meir frekvens, men spørs kor lenge det held med større fly.

Så langt har det vært dårlig med økning til SVG. Siden søndag har vel minst to avganger vært kansellert daglig, og jeg ser det er slik i dag også. Ikke mye poeng i økt frekvens når de kansellerer disse likevel. Mye tyder på at det kan bli en ustabil høst og vinter når det gjelder avganger.

Så langt har det vært dårlig med økning til SVG. Siden søndag har vel minst to avganger vært kansellert daglig, og jeg ser det er slik i dag også. Ikke mye poeng i økt frekvens når de kansellerer disse likevel. Mye tyder på at det kan bli en ustabil høst og vinter når det gjelder avganger.

SVG har jo blitt totalt frakjørt av de andre store flyplassene når det gjelder å opprettholde ruter og frekvenser de siste årene så det er dessverre ikke uventet at det er mye kanselleringer og dårlig frekvensøkning.
Edit: for å tilføye er jeg klar over at med SAS kan det også være andre problemer som gjør at økning er vanskelig, men på SVG er det nok ikke det eneste problemet.

Last edited:

Trur eg var på den nokre gangar '99/'00 ja. Kunne komme seint til TOS, og av og til få haik vidare til BDU. Mandag kveld flaug eg den med WF, stappfull -100. Det er ei rute som har godt av meir frekvens, men spørs kor lenge det held med større fly.

Jeg tok TRD-TOS kun én gang, men kom da fra FBU og skulle videre til BDU. Det var i 97 eller 98 da jeg var inne til militaertjeneste.

Last edited:
Back