SAS vil iverksette "drivstofftiltak"

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Dette blir jo litt svada.: Svak dollar har jo kompensert for mye av denne oppgangen.. Det er jo kun langdistanse som sliter og de har jo allerede satt opp drivstofftillegget to ganger på 4 mnd...

Litt av poenget er vel at de høye drifstoffprisene er noe folk flest vet om og har forståelse for (reisende flest kjøper også bensin selv), i motsetning til andre og mer finurlige avgifter som faktureringsgebyr og ekstra avgift for valg av sete, og i en viss grad for ekspedert bagasje.

Hvem opererer med faktureringsgebyr? Setevalg er gratis hvis man ikke vil ha et spesielt sete og man kan ha med 15 kg gratis håndbagasje hos DY hvis det er de du sikter til.

MD11, jeg skjønner du er hjernevasket. SeteVALG koster hos DY. Ellers må man ta til takke med det setet man får. Da velger man ikke.

Det eneste selskapet som ikke spesifiserer eksra gebyrer ved bestilling er jo SAS.
Du ser hva du betaler for hos DY, mens hos SAS betaler du et gebyr som jeg som reisende ikke aner hva er for noe. Jeg mener at det faktisk er mer forvirrende!

Jeg synes ikke det er så lite frekt heller å da kjøre en markedsførings kampanje som sier at "hos oss betaler du ikke for baggasjen" når man samtidig krever et gebyr som er uspesifisert. Om SAS (og Norwegian for den slags skyld) skal legge på prisene for å imøtekomme høyere utgifter på drivstoff, så håper jeg de virkelig de gjemmer dette i prisen som blir oppgitt og ikke i "ekstra avgifter"!

Begge parter har noe dårlige reklamer for tiden synes nå jeg. DY reklamerer f.eks. med at man kan gå rett til gate (eller noe i den duren)....akkurat som det er noe som gjør dem unike. Eller at man faktisk kan reservere sete hos DY....uten å si at det koster noe.

SAS på sin side kjører reklamer med altfor mye tekst, og for tungvin tekst, så man faller av før man har lest seg gjennom reklameplakatene. For tungvint - som resten av organisasjonen :)

Det er ingen regel innen markedsføring at man må reklamere for noe som er unikt.

Men en ting er jeg enig i. Jeg skjønner ikke vitsen for de to å markedsføre seg så nære assosasjonene til det andre selskapet som mulig (SK/DY).

Nei, de kjører en krig mot hverandre, bare for å krige. Ikke for å vinne kunder.

Nei, de kjører en krig mot hverandre, bare for å krige. Ikke for å vinne kunder.

Ja man kan nesten få inntrykket av det! Men det er nok helt klart som mange sier her at DY har for lav frekvens på mange ruter til å være noe selskap for bisssi nisser, men ikke glem at en stor del av trafikken til DY er på store tunge ruter hvor Norwegian er et godt alternativ til SAS.

Ikke glem at Osl - BGO/TRD/SVG er på topp 10 i Europa og genererer et voldsomt antall reisende pr år!

Hvem opererer med faktureringsgebyr? Setevalg er gratis hvis man ikke vil ha et spesielt sete og man kan ha med 15 kg gratis håndbagasje hos DY hvis det er de du sikter til.

Hvis alle tar med 15kg håndbagasje blir det svært trangt oppi mikrohyllene til DY sine 737-300.......og ved bena er det ikke plass til å sette noe da det er trangt som pokker det fra før

Hvis alle tar med 15kg håndbagasje blir det svært trangt oppi mikrohyllene til DY sine 737-300.......og ved bena er det ikke plass til å sette noe da det er trangt som pokker det fra før

Er jo samme størrelses krav uansett om det er 15kg eller 8kg. Men ja er flyet fullt og de fleste har med stor håndbagasje er det problemer med plass i hyllene. Men er vel ikke så mye bedre plass i SAS sine hyller?

Er jo samme størrelses krav uansett om det er 15kg eller 8kg. Men ja er flyet fullt og de fleste har med stor håndbagasje er det problemer med plass i hyllene. Men er vel ikke så mye bedre plass i SAS sine hyller?

NGene har større hyller enn CLene. Og på MDene til SAS DK er det færre passasjerer per hyllemeter.

Så SAS DK stuer sammen passasjerer i hyllene??

På 737 så er det 6 pax per X-meter med hylle, så er det 5 pax per X-meter med hylle på MDene. Det er nemlig ikke bare på passasjerkomforten at 2+3 gruser 3+3

På 737 så er det 6 pax per X-meter med hylle, så er det 5 pax per X-meter med hylle på MDene. Det er nemlig ikke bare på passasjerkomforten at 2+3 gruser 3+3

Og så er jo hyllene på MD`ene betraktelig mindre også da, så fatter ikke hvordan det skal gi bedre plass pr passasjer...

Back