• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS vil iverksette "drivstofftiltak"

  • Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Når det gjelder om man skal bake inn fuel surcharge i prisen eller ha det som en avgift som dukker opp i TFC-boksen som en skatt, så kan man godt mene at flyselskapets utgifter bør være inbakt i prisen. Men for kunden er det ofte bedre å ha denne som en skatt siden skatter refunderes ved avbestilling, noe som ikke alltid er tilfelle for fare-delen av totalprisen.

Sett mange eksempler på at pax som plutselig ikke kan reise får en god del tilbake selv på ikke-refunderbare billetter takket være dette.
 
MD11, jeg skjønner du er hjernevasket. SeteVALG koster hos DY. Ellers må man ta til takke med det setet man får. Da velger man ikke.

Hjernevasket? Hvis jeg som passasjerer stepper opp på Værnes og skal reise til Oslo kan jeg velge det setet som er ledig uten at det koster meg en krone! Det er jo også setevalg, er det ikke?
 
Er jo samme størrelses krav uansett om det er 15kg eller 8kg. Men ja er flyet fullt og de fleste har med stor håndbagasje er det problemer med plass i hyllene. Men er vel ikke så mye bedre plass i SAS sine hyller?


Exactly, overheadbins på 737-300, 400 og 500 er av samme design, dønn like! Og nå stapper jo SK inn flere seter anyway......DY, 15 kg, et kolli, enkelt og greit:D
 
Men siden SAS pax kan sende et kolli i buken og alle dermed ikke skal slepe alt inn i kabinen, så vips så blir det litt bedre plass i hyllene, automagisk...
 
Men siden SAS pax kan sende et kolli i buken og alle dermed ikke skal slepe alt inn i kabinen, så vips så blir det litt bedre plass i hyllene, automagisk...

Gjør de det, nei! Det dras både to og tre kolli inn i kabinen hos begge selskap og det skyldes at folk ikke orker å stå og vente på bagasjen....jeg har sett SK crew lempe masse bagasje ut av kabinenfør avgang, og det samme skjer hos DY.
 
Back
Top