SAS vil iverksette "drivstofftiltak"

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Når det gjelder om man skal bake inn fuel surcharge i prisen eller ha det som en avgift som dukker opp i TFC-boksen som en skatt, så kan man godt mene at flyselskapets utgifter bør være inbakt i prisen. Men for kunden er det ofte bedre å ha denne som en skatt siden skatter refunderes ved avbestilling, noe som ikke alltid er tilfelle for fare-delen av totalprisen.

Sett mange eksempler på at pax som plutselig ikke kan reise får en god del tilbake selv på ikke-refunderbare billetter takket være dette.

MD11, jeg skjønner du er hjernevasket. SeteVALG koster hos DY. Ellers må man ta til takke med det setet man får. Da velger man ikke.

Hjernevasket? Hvis jeg som passasjerer stepper opp på Værnes og skal reise til Oslo kan jeg velge det setet som er ledig uten at det koster meg en krone! Det er jo også setevalg, er det ikke?

Er jo samme størrelses krav uansett om det er 15kg eller 8kg. Men ja er flyet fullt og de fleste har med stor håndbagasje er det problemer med plass i hyllene. Men er vel ikke så mye bedre plass i SAS sine hyller?

Exactly, overheadbins på 737-300, 400 og 500 er av samme design, dønn like! Og nå stapper jo SK inn flere seter anyway......DY, 15 kg, et kolli, enkelt og greit:D

Men siden SAS pax kan sende et kolli i buken og alle dermed ikke skal slepe alt inn i kabinen, så vips så blir det litt bedre plass i hyllene, automagisk...

Men siden SAS pax kan sende et kolli i buken og alle dermed ikke skal slepe alt inn i kabinen, så vips så blir det litt bedre plass i hyllene, automagisk...

Gjør de det, nei! Det dras både to og tre kolli inn i kabinen hos begge selskap og det skyldes at folk ikke orker å stå og vente på bagasjen....jeg har sett SK crew lempe masse bagasje ut av kabinenfør avgang, og det samme skjer hos DY.

Back