SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Da har jeg teoretisk en 1/8 sjanse for å få flydd en SAS 340, som jeg ikke har flydd med før.
Det er nok noen ruter sjansen er større på.
SAS foretrekker vel å bruke A330 så lagt det lar seg gjøre på østkysten av USA (EWR,ORD,IAD).

902 er ihvertfall satt opp med en 340 .. ;)

Derfor jeg skrev det jeg skrev ;) Foreløpig er det ingenting som tyder på at denne flighten blir flydd med noe annet enn SK sin standard config, men jeg krysser fingrene :D

LN-RKP skal vel hovedsakelig være reserve for resten av gjengen, så vidt jeg har forstått :-)

Det kan godt være at LNRKP skal være standby fly...men den tror jeg bare ikke på....Den vil blive roteret rundt på samme måde som de andre A340 fly
Hilsen Ole

Ja. Men ser at konfig'en stemmer med seteplanen jeg har fått se. Mistenker at den ofte blir operert i 30/12/206. Så da blir det stas å reise Plus !

LN-RKP skal vel hovedsakelig være reserve for resten av gjengen, så vidt jeg har forstått :-)

Det er vel mere den ekstra kapacitet, som dette fly bidrager med som skal være reserve. Mon ikke at flyet bliver roteret ind i den almindelige schedule som Ole skriver... Eller primært bliver brugt på nogle "faste" ruter pga den lidt anderledes config.

Tipper at den blir satt inn på CPH-IAD, og at -KBM blir satt inn til å betjene ruter som 330 opprinnelig tar. Mener det er nevnt at 330-maskinene skal males og få økning i seteantallet.

Hvad er status på LN-RKP? Skulle SAS ikke modtage deres ex-LAN A343 her i februar?

Om den inte är flyttad på sistone så står den i Tarbes i södra Frankrike (LFBT), inte alltför långt från Toulouse.

Om den inte är flyttad på sistone så står den i Tarbes i södra Frankrike (LFBT), inte alltför långt från Toulouse.

Står den inte kvar i Lourdes dit den flögs från Santiago 7-8-november 2013 ?

Last edited:

Den skal hentes i Frankrike 03 mars og blir satt i produksjon den 20 mars, de første dagene skal den fly hovedtadstriangelet for derved å ha lett tilgang på teknisk hjelp dersom det oppstår mindre problemer.

Last edited:

Kan man være med på en slik tur?
HAr aldri flydd a340 og det hadde jo vært gullfint med en slik korttur, bare for å ha krysset av det på lista! :-D

Kan man være med på en slik tur?
HAr aldri flydd a340 og det hadde jo vært gullfint med en slik korttur, bare for å ha krysset av det på lista! :-D

Om det är så att den initialt sätts in på huvudstadstriangeln så kommer den nog att flyga på reguljära SK-flightnumbers och då kan du säkert flyga med den.

Back