SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

En liten notering är att i senaste numret av Scanorama är det återigen 7 st A340 i flygplansöversikten... (tidigare nummer 7+1).

Er det ikke ganske mærkeligt at dette trækker sådan ud? Som jeg har forstået det er det Airbus selv der formidler/leaser flyet til SAS? Hvis Airbus ikke kan blive enige med LAN og AC, er der så ikke andre 275t A343 tilgængelig, eller skal det være nogle særlige årgange for at de passer sammen med SAS nuværende flåde?

På väg?
Skyliner: Airbus A340 -313 167 LN-RKP SAS ferried by Airbus 07nov13 SCL-LDE prior delivery ex CC-CQG

På väg?
Skyliner: Airbus A340 -313 167 LN-RKP SAS ferried by Airbus 07nov13 SCL-LDE prior delivery ex CC-CQG

Håper vikrelig det, da denne historien virkelig har dratt ut i tid.

Last edited:

Och CC-CQG nu cancelled från CC-registret:

Ingrese Matricula CC-CQG

Estado CANCELADA
REGISTRO HISTORICO
Matricula CC-CQG
Marca AIRBUS
Modelo A340-313
Nro. Serie 167
Propietario MSN 167 LEASING LIMITED
Operador MSN 167 LEASING LIMITED

Enligt "ATDB Aero": planned storage at LDE 3/11/13-2/14. Måste innebära att SAS omförhandlat leasingavtalet (tidigare 6 år)?

LN-RKP er planlagt i produksjon fra mars måned, eksakt hvilken dato i mars husker jeg ikke.

LN-RKP ble registrert 05.11.2013.

Eier; Airbus Financial Services, Dublin Irland.

Da var endelig LN-RKP fløyet over til Europa, planlagt i produksjon fra slutten av mars.

Vid starten av sommarschedule säger mina kollegor som skall ha relativt god kunskap i ämnet.

Vid starten av sommarschedule säger mina kollegor som skall ha relativt god kunskap i ämnet.

Når starter SAS sitt sommerprogram? Skal fly SK 902 2. april, og hadde vært kult med å fly med en SAS 340 som jeg ikke har hatt gleden av å fly med før :)

Back