• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Og for dem der er interesseret så kommer den til CPH den 07.marts som SK9154 med ankomst 1630lt...
25 og 26.marts flyver den CPH-ARN 2 ture pr dag..og derefter sættes den i drift på
IC nettet til og Chicago....så langt frem jeg kan se
Hilsen Ole

PS: RET TIL ÆNDRINGER FORBEHOLDES !!!!!
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Og for dem der er interesseret så kommer den til CPH den 07.marts som SK9154 med ankomst 1630lt...
25 og 26.marts flyver den CPH-ARN 2 ture pr dag..og derefter sættes den i drift på
IC nettet til og Chicago....så langt frem jeg kan se

Blir den stående på bakken mellom 7. og 25. mars ?
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Blir den stående på bakken mellom 7. og 25. mars ?
Om jeg husker ret, så ja.....det skal testes nogle systemer...


10MAR - 21MAR , CPH : SAS CABIN/IFE TRAINING and Operational preparation/minor PDM
Hilsen Ole
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Og for dem der er interesseret så kommer den til CPH den 07.marts som SK9154 med ankomst 1630lt...

25 og 26.marts flyver den CPH-ARN 2 ture pr dag..og derefter sættes den i drift på

IC nettet til og Chicago....så langt frem jeg kan se

Hilsen Ole



PS: RET TIL ÆNDRINGER FORBEHOLDES !!!!!


Vet du hvilke flighter den går på mellom CPH-ARN? Er i København 26. Mars...
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

25MARS
SK402 0720-0815 CPH-ARN
SK410 1805-1920 CPH-ARN

SK403 0910-1020 ARN-CPH
SK411 1955-2105 ARN-CPH

26MARS
SK402 0720-0815 CPH-ARN
SK410 1805-1920 CPH-ARN

SK403 0910-1020 ARN-CPH
SK411 1955-2105 ARN-CPH
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Hva skjer med Plus paa disse flightene? Vil SAS bruke minikabinen med 12 business-seter? Paa ExpertFlyer er det vanlige oekonomiseter som er satt av til Pus - fra rad 11 - 15...
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

På tidligere intraskandinaviske flighter med A330/340 så har Plus blitt plassert i C
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Noen som har informasjon om hva som vil skje med passasjerer i Plus på langdistanseflygninger? Ser at de ligger inne med 2-4-2 i seteoppsettet på eksempelvis CPH-ORD i april. Hva er vitsen med Plus om beinplassen er identisk med Go??
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

... Ser at de ligger inne med 2-4-2 i seteoppsettet ... hva er vitsen med Plus om beinplassen er identisk med Go??
Hvorfor nevner du tverrsnittet när du er bekymret over beinplass ? Hvis (av èn eller annen grunn ?) SAS bestemmer ä ordne med samme tverrsnitt [2+4+2] i Go vs Plus, mä vel Product Differentiation innebaere enten bedre pitch i Plus (= bedre beinplass ?) og/eller oppgradert service (bedre mat, drikke, smil ?), forskjellen ligger vel et eller annet sted her ?

I alle tilfeller, skulle jeg tro at hva SAS mener med "Plus" egentlig er "Go +" ?
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Hvorfor nevner du tverrsnittet när du er bekymret over beinplass ? Hvis (av èn eller annen grunn ?) SAS bestemmer ä ordne med samme tverrsnitt [2+4+2] i Go vs Plus, mä vel Product Differentiation innebaere enten bedre pitch i Plus (= bedre beinplass ?) og/eller oppgradert service (bedre mat, drikke, smil ?), forskjellen ligger vel et eller annet sted her ?

I alle tilfeller, skulle jeg tro at hva SAS mener med "Plus" egentlig er "Go +" ?

Alle Plus passagerer vil blive placeret i C hvis muligt. Alternativt vil de blive nedgraderet til Go mod en kompensation.
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

25MARS
SK402 0720-0815 CPH-ARN
SK410 1805-1920 CPH-ARN

SK403 0910-1020 ARN-CPH
SK411 1955-2105 ARN-CPH

26MARS
SK402 0720-0815 CPH-ARN
SK410 1805-1920 CPH-ARN

SK403 0910-1020 ARN-CPH
SK411 1955-2105 ARN-CPH

Takk for info darkcho. Har booket en liten omvei i Plus hjem fra Køben. Sete i C er booket, og håper at SAS ikke bøller med reservasjonen min... Var forøvrig ingen spesielt billig moro, kr 2.384,-.
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Takk for info darkcho. Har booket en liten omvei i Plus hjem fra Køben. Sete i C er booket, og håper at SAS ikke bøller med reservasjonen min... Var forøvrig ingen spesielt billig moro, kr 2.384,-.

Du tar en rätt stor risk. Mycket som kan ske innan vi kommer till slutet av månaden. :cool:
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Du tar en rätt stor risk. Mycket som kan ske innan vi kommer till slutet av månaden. :cool:

Risken er vel 30 kroner? Blir det endring av flytype er det bare å avbestille.
(Såfremst endringen ikke skjer i siste sekund)
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Risken er vel 30 kroner? Blir det endring av flytype er det bare å avbestille.
(Såfremst endringen ikke skjer i siste sekund)


Ja da, en liten risk er det... Har ikke kansellert den opprinnelige returen fra CPH i Go. Og ARN - OSL kostet litt over kr 400,-. Men krysser fingrene;)
 
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Og for dem der er interesseret så kommer den til CPH den 07.marts som SK9154 med ankomst 1630lt...
25 og 26.marts flyver den CPH-ARN 2 ture pr dag..og derefter sættes den i drift på
IC nettet til og Chicago....så langt frem jeg kan se
Hilsen Ole

PS: RET TIL ÆNDRINGER FORBEHOLDES !!!!!

Flyves til CPH på et Airbus flightnummer...som jeg ikke kender

Hilsen Ole
 
Last edited by a moderator:
Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

"Airbus A340-313 167 LN-RKP SAS delivery 10mar14 LDE-CPH ex CC-CQG"
(Skyliner)
 
Back
Top