Re: SAS utvider IC-flåten
Fra:
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=71481
Fra 1. juni næste år vil SAS’ nuværende 11 langdistancefly få selskab af et 12. fly, som SAS netop har besluttet at lease ind til sommertrafikprogrammet 2013. Flyet bliver et Airbus A340-300 fly magen til dem, som SAS i forvejen har syv af. De fire øvrige langdistancefly er Airbus A330-300.
Beslutningen om at tage et ekstra fly ind i langdistanceflåden til sommerprogrammet, er en direkte konsekvens af de store problemer, som SAS oplevede i den forgangne sommer. En stribe af uheld betød, at selskabet var tvunget til at aflyse en lang række langdistanceflyvningerne i en periode fra slutningen af juni til slutningen af august. Lige netop i denne periode er især USA-flyene fyldt godt op på grund af sommerferietiden.
Uregelmæssighederne berørte over 40 flyafgange og op imod 10.000 passagerer.
Derfor valgte SAS også i flere tilfælde at hyre et ekstra fly ind. En Boeing 777-maskine tog således flere ture fra København til Washington og tilbage igen. Men det var en særdeles dyr løsning at hente et fly ind med meget kort varsel midt i højsæsonen.
Fra:
http://www.boarding.no/art.asp?id=52309
SAS får i første kvartal 2013 sitt 12. kangdistansefly. Selskapet har inngått avtale om å lease en Airbus A 340-300 for en periode på seks år. Flyet skal tidligere ha fløyet for Air Canada og Lan Chile (hvor SAS var inne på eiersiden for noen år tilbake).
Den innleasede A 340-300 maskinen skal brukes på SAS eksisterende og annonserte langdistanseruter, melder check-in.dk.
Det skal være snakk om et eldre fly (levert 1997), men med ny innredning. SAS vurderer å lease inn enda et fly av samme type.
Fra:
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=71481
Fra 1. juni næste år vil SAS’ nuværende 11 langdistancefly få selskab af et 12. fly, som SAS netop har besluttet at lease ind til sommertrafikprogrammet 2013. Flyet bliver et Airbus A340-300 fly magen til dem, som SAS i forvejen har syv af. De fire øvrige langdistancefly er Airbus A330-300.
Beslutningen om at tage et ekstra fly ind i langdistanceflåden til sommerprogrammet, er en direkte konsekvens af de store problemer, som SAS oplevede i den forgangne sommer. En stribe af uheld betød, at selskabet var tvunget til at aflyse en lang række langdistanceflyvningerne i en periode fra slutningen af juni til slutningen af august. Lige netop i denne periode er især USA-flyene fyldt godt op på grund af sommerferietiden.
Uregelmæssighederne berørte over 40 flyafgange og op imod 10.000 passagerer.
Derfor valgte SAS også i flere tilfælde at hyre et ekstra fly ind. En Boeing 777-maskine tog således flere ture fra København til Washington og tilbage igen. Men det var en særdeles dyr løsning at hente et fly ind med meget kort varsel midt i højsæsonen.
Fra:
http://www.boarding.no/art.asp?id=52309
SAS får i første kvartal 2013 sitt 12. kangdistansefly. Selskapet har inngått avtale om å lease en Airbus A 340-300 for en periode på seks år. Flyet skal tidligere ha fløyet for Air Canada og Lan Chile (hvor SAS var inne på eiersiden for noen år tilbake).
Den innleasede A 340-300 maskinen skal brukes på SAS eksisterende og annonserte langdistanseruter, melder check-in.dk.
Det skal være snakk om et eldre fly (levert 1997), men med ny innredning. SAS vurderer å lease inn enda et fly av samme type.
Last edited: