SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

Re: SAS utvider IC-flåten

CPH-SFO går gjennom vinteren, men ned til 5 ukentlige deler av programmet.

CPH-EWR kveld SK 901/902 går tom. 22NOV13

CPH-BKK starter opp 22NOV13 med 3 ukentlige, økes til 4 ukentlige deler av programmet.
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Fantastiska nyheter!
Jag ser fram emot att flyga i den som resenär :)
Airbus A340-300 som dessutom är ett väldigt vackert flygplan!
 
Re: SAS utvider IC-flåten

... så SAS kan vel trø inn så mye cargo de klarer - mye penger å hente der ...
Englesang for mine ører ... kling klang ! ... hør hør ! (et lite vink, til fordel for LN-MOW, wahoo, TOS, JoeW, fluxie, SuperHai, Learjet ... med mange andre !)
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Konfigen til OY-KBM er forøvrig standard for SAS sine A330.

Ja, A330- og A340-flyene ble levert med helt likt interiør og 264 seter, men SAS bygget senere om A340 slik at de fikk en større Business-kabin. Setetallet ble redusert til 245. Da SAS leide ut OY-KBM ble imidlertid maskinen omkonfigurert til sitt originale oppsett med 264 seter, og SAS valgte ikke å endre dette da maskinen kom tilbake i trafikk.
 
Re: SAS utvider IC-flåten

"Ytterligere en A340 er under vurdering..."

-til brug hvor?

Hvis den nye leasede A340 skal bruges til at gøre longhoul-trafikken mere smidig/mindre sårbar, så må en ekstra maskine vel betyde udvidelse et sted i netværket? Hvis en ekstra maskine påtænkes, hvad er så mest sandsynligt?
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Er dette en deal de har fått istand, mens de venter på deres nye A350-900?
Tanken har i alle fall slått meg, at de forhandler om kjøp av A350 og får denne maskinen med på kjøpet.
Ellers vil de nå ha 8 stk A340 i 3 forskjellige interiørversjoner og 4 stk A330 det blir 4 forskjellige varianter på IC. Enda bedre blir det den dagen de begynner å fase inn A350 eller 787 da vil de ha 5....
Uansett er dette possitive nyheter.
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Før vi fortsetter å ønske hvor denne maskinen skal fly, om det kommer flere etc.
Hvor kommer nyheten fra? Er noe bekreftet fra SAS?
 
Re: SAS utvider IC-flåten

"Ytterligere en A340 er under vurdering..."

-til brug hvor?

Hvis den nye leasede A340 skal bruges til at gøre longhoul-trafikken mere smidig/mindre sårbar, så må en ekstra maskine vel betyde udvidelse et sted i netværket? Hvis en ekstra maskine påtænkes, hvad er så mest sandsynligt?

Det har jo vært snakk om ARN-SIN som en det av joint venture mellom SK og SQ. Eller så vil de kanskje prøve seg til CPH-DEL igjen. Til USA så tror jeg de avventer å ser hvordan den nye ruten til SFO går, før de starter noen nye ruter der. Det måtte i så fall være til MIA.
 
Re: SAS utvider IC-flåten

SAS har vel hatt et behov for å styrke IC flåten sin da de har vært veldig sårbare som det nevnes i tillegg kjører de vel en del charter både sommer og vinter fra Japan med IC fly. Så det er ikke sikker at det blir noen nye ruter, men at fokus er at frekvensen økes på noen av de eksisterende rutene
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Før vi fortsetter å ønske hvor denne maskinen skal fly, om det kommer flere etc.
Hvor kommer nyheten fra? Er noe bekreftet fra SAS?
Om jeg har oppfattet det riktig er trådstarter pilot i SAS og da satser jeg på at det han presenterer som fakta er riktig, er det derimot feil så har vi hatt en artig og interesant diskusjon.
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Om jeg har oppfattet det riktig er trådstarter pilot i SAS og da satser jeg på at det han presenterer som fakta er riktig, er det derimot feil så har vi hatt en artig og interesant diskusjon.

Kjedelig om vi går i den fellen igjen å få en tråd på flere tusen posts, og så er det ikke hold i ryktet... ;)

Og hvordan hadde denne "piloten" fått info om denne nye maskinen? Hvis det er riktig, så burde vel en pressemelding fra SAS være tilgjengelig?
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Og hvordan hadde denne "piloten" fått info om denne nye maskinen? Hvis det er riktig, så burde vel en pressemelding fra SAS være tilgjengelig?
Har du lest førsteinnlegget...? Er vel ikke unaturlig at det først informeres internt.

SAS har nå inngått avtale om leasing av 1 ekstra A340-300 i 6 år, med overlevering i løpet av Q1 2013; senest 31.mars. Så vidt min kollega som var på info møte forstod, så dreier det seg om et eldre fly (ser #1xx), men med nytt interiør som er litt non standard i SAS; kun Business (med flat beds) og ecomomy. Ingen ecomomy extra, men nytt VFE i hele flyet.
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Det er jo flott dersom dette viser seg å stemme. IC-flåten er vel hardt presset som det er, så noe økning i kapasitet kan jo bare være positivt.
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Har du lest førsteinnlegget...? Er vel ikke unaturlig at det først informeres internt.

Som sagt - venter fremdeles på noe mer håndfast enn at "noen har hørt", som vi har sett så mange tilfeller av før.
Merkelig også at ingen av avisene har skrevet om dette om det er sant?

Jeg håper selvsagt at det stemmer at det kommer nok en maskin, men avventer info fra SAS.
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Greit nok, men Lamox er SAS-pilot (ikke "pilot"), og har også tidligere kommet med pålitelig informasjon tidlig.
 
Re: SAS utvider IC-flåten

Da satser vi på at alt det stemmer Peppep, og håper det kommer noe info fra SAS snart.
 
Back
Top