SAS to Launch San Francisco Service in S13

Jeg håper også på flere fly, og at SFO-ruten ikke går på bekostning av andre ruter. Å åpne ny rute på bekostning av en annen er også litt kjipt. Men ser at BKK-billetter ligger ute til et år frem i tid..

I Aftenposten nevner dem jo også Norge-Houston. Hvis de åpner den i nærmeste tid trenger de også flåte. Om denne skal gå med widebody eller ei, får man se. Men uansett: Hvis de skal få inn nye fly til nyte IC-ruter, når vil dette kunngjøres av SAS?
 
Bare la meg si det med engang, jeg har ikke peiling på dette.

Men kan det tenkes at SAS kommer med en ordre under Farnborough International Airshow? Etter litt god gammeldags googling så ser jeg at dette arrangementet holdes annehevert år, altså motsatt år enn Paris Airshow. Og ifølge WIKI så er det tradisjon å lansere nye flyordrer under dette arrangementet.

Det begynner i tilfelle nå den 9 juli og varer til den 13. Timingen hadde jo vært fin med tanke på at de lanserte SFO ruten i dag.
 
Bare la meg si det med engang, jeg har ikke peiling på dette.

Men kan det tenkes at SAS kommer med en ordre under Farnborough International Airshow? Etter litt god gammeldags googling så ser jeg at dette arrangementet holdes annehevert år, altså motsatt år enn Paris Airshow. Og ifølge WIKI så er det tradisjon å lansere nye flyordrer under dette arrangementet.

Det begynner i tilfelle nå den 9 juli og varer til den 13. Timingen hadde jo vært fin med tanke på at de lanserte SFO ruten i dag.

Ja her er vel kanskje jokeren i bildet :)
 
Bare la meg si det med engang, jeg har ikke peiling på dette.

Men kan det tenkes at SAS kommer med en ordre under Farnborough International Airshow? Etter litt god gammeldags googling så ser jeg at dette arrangementet holdes annehevert år, altså motsatt år enn Paris Airshow. Og ifølge WIKI så er det tradisjon å lansere nye flyordrer under dette arrangementet.

Det begynner i tilfelle nå den 9 juli og varer til den 13. Timingen hadde jo vært fin med tanke på at de lanserte SFO ruten i dag.
Hva vil den bestå i da? At de leaser 2 A340 innbyttemaskiner i 5 år og inngår kontrakt på 8 A350-900 med opsjon på ytterligere 5 med første fly levert i 2016??
 
SAS bekræfter på Facebook at der p.t. ikke er planer om at få nye fly i flåden, men at der kommer ændringer på andre ruter. Der skulle komme mere info "senere på året".?????
 
SAS bekræfter på Facebook at der p.t. ikke er planer om at få nye fly i flåden, men at der kommer ændringer på andre ruter. Der skulle komme mere info "senere på året".?????

Dette var et annet svar på SAS sin FB-side:
"We´ll see whats happens in a near future. Keep your eyes and ears open. Regards: Jim"

Så det er sikkert noe de kommer med snart.. håper vi :)
 
Dette var et annet svar på SAS sin FB-side:
"We´ll see whats happens in a near future. Keep your eyes and ears open. Regards: Jim"

Så det er sikkert noe de kommer med snart.. håper vi :)

Det er vel standardsvaret som FB-teamet giver til de fleste rutespørgsmål ;)

Det svar jeg henviste til er sådan her:

I nuläget har vi inga planer på att ta in ytterligare flyg i vår långlinjeflotta. Vi kommer istället anpassa vår tidtabell där det finns flera möjligheter för oss att kunna lägga till San Francisco linjen och tre extra New York-avgångar. Vi återkommer senare i år med mer exakta detaljer. / Anders

Taget i betragtning at det er underskrevet af "Anders" og at der normalt ikke er nogen "Anders", der svarer på FB og at pressemeddelelsen er skrevet af deres PR Chef "Anders" - så kunne det godt se ud til at dette svar er blevet taget lidt højere op i systemet end FB-teamet.

Jeg synes nu det er en lidt mærkelig måde at kommunikere på, at man ikke vil sige noget om hvilke ruter (som kan bookes nu) man ikke kan regne med flyver. Det bliver lidt gambling at booke IC med SAS, hvis man vil flyve langt frem i tid. Ved godt der normalt kan være ændringer på flyvninger langt frem i tid og at det er normalt, men her ved man faktisk allerede nu at det vil komme, men vil bare ikke sige noget om det...
 
Noen som har loadfaktor for PVG? Kan det være denne som ikke går så bra som forventet?

PVG skulle eftersigende gå rigtig godt - både mht yield og loadfactor, så den tror jeg de beholder.

Fruen var med den anden dag og der var fuldt hus...
 
Jeg ville ikke ta dette så alvorlig. Ting skjer på bakrommet og det jobbes sikkert hektisk med å få ting på plass og informasjon vil nok komme 'plutselig' .. ;)

Et godt eksempel er vår 'nye' Dash 8-300 som plutselig dukket opp uten forvarsel. Kjøpsavtale om denne ble faktisk gjort for to år siden ...
 
Hjelper ikke bare kutte PVG (som i følge SAS sine pressemeldinger går bra) da det ikke frigjør nok kapasitet.

Et spørsmål er om UA kan komme inn på noen av SAS sine eksisterende ruter fra enten ORD eller IAD? Selv om jeg ikke tror det, og heller ikke det frigjør nok kapasitet alene for 6x ukentlig SFO og 3x EWR. Det er det kun BKK, som i SAS sitt ruteprogram nesten krever to individer
 
Men ser i SAS-magasinet fra januar 2009. Da fløy dem til Delhi, Seattle, og dessuten ARN-PEK og ARN-BKK.
(Riktignok var ikke 907/908 og PVG ikke på banen da..)

Så de klarte da å ha mange flyvninger før..?
 
Det er jo ikke lenge siden Gustavsson sa at det ikke ble noen L-H ekspansjon, men pluttselig så kom det. Kommer de med en aldri så liten anntydning om at det kommer nye maskiner inn så blir det ville spekulasjoner på dette forumet og det vil bli slått stort opp i pressen. Det beste er derfor å holde helt kjeft.
 
Vi kan også ha i bakhodet at de A333 som produseres i dag vil kunne fly de fleste av SAS sine ruter med små eller ingen restriksjoner i payload, så man må ikke ha 787, 777 eller A350 for å tjene penger de kommende årene.
 
Back
Top