SAS to Launch San Francisco Service in S13

De trenger mer enn en maskin. 6 ukentlige SFO og en økning til 10 ukentlige på EWR krever ihvertfall halvannen maskin. Og med mindre det er snakk om kutt andre steder må da to andre maskiner inn

Det er ikke nok, se svar over.

Verken LAX eller SEA er Star hubber, så å tro på de skyldes vel mer gammel nostalgi enn noe annet

Og SAS kan umulig være så tjukke i hodet at de ta enn to -500 i flåten. Selv om nøden lærer naken kvinne å spinne, så trenger man ikke spise møkk av den grunn
Ved det godt, Espen, men det var eneste "her og nu" fly jeg kunne komme i tanke om, men måske LH har nogle ??? nu da de får deres nye B747 bliver der jo A340 i overskud, hvis LH flytter lidt rundt på deres fly. Men det bliver lidt interessant og se vor de kommer fra
Hilsen Ole

Ved det godt, Espen, men det var eneste "her og nu" fly jeg kunne komme i tanke om, men måske LH har nogle ??? nu da de får deres nye B747 bliver der jo A340 i overskud, hvis LH flytter lidt rundt på deres fly. Men det bliver lidt interessant og se vor de kommer fra
Hilsen Ole

LH driver forresten å parkerer A340 i disse dager. Første maskin har allerede forlatt flåten, men tror ikke den maskinen er veldig aktuell, da den er langt oppe i årene

De fikk jo en A340 tilbake sist vinter. Den ekstra kapasitet økningen har, så vidt jeg har forstått, ført til at de har brukt A340 på A330 ruter. Kan de ha fått tak i noen A330 og dermed trenger en rute til den til overs blivende maskinen?

A330ene til SAS er jo ca10 år gamle. Vil en nyere A330 kunne ha bedre rekkevide og dermed kunne brukes på Asia slik at de kan sette en A340 på SFO?

De fikk jo en A340 tilbake sist vinter. Den ekstra kapasitet økningen har, så vidt jeg har forstått, ført til at de har brukt A340 på A330 ruter. Kan de ha fått tak i noen A330 og dermed trenger en rute til den til overs blivende maskinen?

Nja, den ekstra kapasiteten ble brukt til å starte CPH-PVG. Samt det ble stokket litt om på noen ruter.

Dette er selvsagt en kjempe nyhet. Kommer garantert til å prøve den. Men tar som andre her et forbehold om at informasjonen er feil. Airlineroute har tatt feil før, senenst med Beirut-ruten. Og vil tro at dette er en rute der SAS vil holde kortene tett til brystet og komme med en pressemelding selv. Og ikke la airlineroute "lekke" informasjonen.

Dette er selvsagt en kjempe nyhet. Kommer garantert til å prøve den. Men tar som andre her et forbehold om at informasjonen er feil. Airlineroute har tatt feil før, senenst med Beirut-ruten. Og vil tro at dette er en rute der SAS vil holde kortene tett til brystet og komme med en pressemelding selv. Og ikke la airlineroute "lekke" informasjonen.

SAS lekker jo selv i så fall - den ligger inne på sas.no-bookingen. Mulig noen har lastet en test-rute eller lastet noe litt for tidlig?

Men, kan dette være en "Beirut"-nyhet? Dette må da være sant, i og med at SAS har lagt ut billetter til salg til både EWR SK901/902 og SFO 935/936.
Hvis man da kjøper billetter på SAS.dk, og dette er en fiasko.. Hva skjer da? De må da ikke selge billetter som er "usanne"?..

Kanskje det er SFO jeg skal bruke AMEX CT som vel snart er i boks, istedenfor EWR... :)

Hvis man da kjøper billetter på SAS.dk, og dette er en fiasko.. Hva skjer da? De må da ikke selge billetter som er "usanne"?..

Pkt 1) Det kan være du ikke får kjøpt hvis det er en "dummy-flight". Går ikke an å kombinere med OSL ei heller ligger den inne i award-bookings.
Pkt 2) Får du kjøpt og flighten ikke eksisterer så er det vel en "kansellering" og du får refusjon eller rerouting

Da har jeg gjort en booking på jomfru-turen. Det gikk i orden. Men kommer sikkert til å avbestille innen 24t. For har mest sannsynig ikke anledning til å reise da.

Men transaksjonen er ihvertfall gjennomført.

Spekulasjon: Kan det tenkes at SAS har inngått avtale om kjøp av a350? Og frem til levering så er airbus ansvarlig for å finne noen leasede 340/330 til SAS. Altså noe alla avtalen som er gjort mellom SAS og Airbus når det gjelder neo.

Kanskje BKK ryker og de vil la TG ta seg av det. Kombinert med SQ joint venture vil da Sørøst Asia være dekket....

Svar fra SAS på Facebook nå på spørsmål om at SFO ligger inne i reservasjonssystemet:

SAS said:
Hej Morten. Har skickat detta vidare så får vi se om det skall tas bort eller inte. // JH
about a minute ago · Like

Kanskje BKK ryker og de vil la TG ta seg av det. Kombinert med SQ joint venture vil da Sørøst Asia være dekket....

Jeg tænkte faktisk på det samme. Det vil være oplagt at lave en joint-venture med TG, som man har med LH til Tyskland. Bortset altså fra at TG skal flyve alle flyvninger til Thailand.

Ser ut som de har solgt noen seter allerede på jomfruturen ja. Noen seter var allerede reservert både business og økonomiklasse.

Sjekket dette hos Widerøe, så flighten ligger tilgjengelig der også.

Men, kan dette være en "Beirut"-nyhet? Dette må da være sant, i og med at SAS har lagt ut billetter til salg til både EWR SK901/902 og SFO 935/936.
.

Har fått høre at dette er reelt nok og at den formelle lanseringen kommer i morgen. :up:

Utrolig gode nyheter.. SF er en flott by, og jeg har ingenting i mot å komme meg tilbake der.

Men jeg håper virkelig ikke at dette vil gå på bekostning av BKK-ruten. Samtidig tror jeg personlig ikke det er særlig sannsynlig for mitt inntrykk er at den er ganske tettpakket, i alle fall i Y og C. Spørsmålet er selvsagt hvilken pris folk betaler..

Back