Re: SAS tilbudstråd 2017 (vanlige billetter, EB-tilbud og opptjeningstilbud)
@robertaas, takker for det! Hadde sett for meg at auksjon var mulighet for å gjøre et varp, men den gang ei. Ikke lett å sette seg inn i alt synes jeg og ulike kombinasjoner. Men er vel slik at jeg også kan bruke SAS EB poeng på andre selskap i Star Alliance som ANA?
Jeg har jo også poeng som ANA medlem. Går det ann å booke en bis reise med SAS til Japan og kombinere EB poeng med ANA poeng? Eller omvendt booke ANA fra Tyskland til Japan og kombinere ANA poeng med EB poeng? Har per dd 30000 EB poeng samt ANA poeng jeg tjente på en t/r Dusseldorf-Tokyo. Trenger jo mer men forsøker å finne ut av mulighetene ved en ANA eller SAS flygning til Japan med business, om jeg bare kan bruke en av bonusordningene og hvordan jeg kommer i mål med booking så og si. Jeg flyr mest short haul eco og da går det jo i sneglefart (ville sikkert tatt meg 20 år!), men etter jeg oppdaget hvor raskt det går med viatrumf (når man endelig får den inn på trumfkontoen!) ser jeg at det lar seg gjøre med nok bonus til IC i løpet av et par år, regner sånn roughly 1000 SAS EB per overnatting, med overført trumfbonus.