SAS tilbudstråd 2016 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2016 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Heisann!

Alle er vel klar over USA-salget til SAS nå, bestilte selv t/r LA i går for 3900 fra OSL.

Men èn ting kannskje ikke alle er klar over er at også andre selskaper i Star Alliance har kjempepriser til vestkysten av USA.

Fant faktisk priser til Las Vegas i Juni med både Air Canada, United og Swiss helt ned i 4000 kroner fra Oslo. Og LA helt ned i 3200 kroner ...

Jeg søkte på 1-7 Juni, og da er valgmulighetene mange.

Vær oppmerksom på billettklasser med tanke på EB-poeng hos de andre i alliansen.

Kim

Now or Never, ut september 2016 og som vanlig kun fra Åschlo:
Dublin 299,-
Haugesund 399,-
München 349,-
Paris 349,-

SAS plus tilbud:

http://vip.flysas.net/plusdeal-no
Passord: flyplus

Nå gir vi deg muligheten til å prøve SAS Plus til ekstra hyggelig pris. Du vil finne tilbudet i kolonnen SAS VIP PLUS. Tilbudet gjelder reiser i Norden* mellom 21. mars og 30. juni 2016. Oppgi din kampanjekode og bestill via knappen under – senest 13. mars.

Kampanjekode: flyplus

*Gjelder reiser i Norge, Sverige, Danmark, Skandinavia og mellom Skandinavia og Finland. Antall plasser er begrenset. Dette tilbudet kan ikke kombineres med andre rabatter eller SAS Credits.

Dessverre ikke de helt store besparelsene denne gangen. For eksempel TOS-OSL-ARN 26MAY16 NOK 2284 i vanlig Plus og NOK 1884 i VIP Plus. Retur 29MAY til hhv. NOK 2350 og NOK 1950.

Hva er grunnen til at SAS legger ut samme turen med helt forskjellige priser avhengig av hvordan man søker? Via VIP Plus-tilbudet finner man riktignok en Plus-billett noen hundrelapper billigere en tilfeldig dato i mars, men sammenligner man prisen fra VIP-tilbudet i SAS Plus med en vanlig bestilling kan man jo få sjokk. I VIP-tilbudet koster en vanlig Plus-billett ca 900,- mer enn originalt?

VIP-tilbud:
attachment.php

Vanlig bestilling:
attachment.php

Attachments

• Skjermbilde 2016-03-07 kl. 16.30.21.jpg
    Skjermbilde 2016-03-07 kl. 16.30.21.jpg
    98.7 KB · Views: 3,580
  • Skjermbilde 2016-03-07 kl. 16.30.31.jpg
    Skjermbilde 2016-03-07 kl. 16.30.31.jpg
    89 KB · Views: 3,592

I VIP-tilbudet koster en vanlig Plus-billett ca 900,- mer enn originalt?

Jeg antar grunnen er at VIP er i samme bookingklasse som i det ordinære søket (men lavere pris) og dermed vil "vanlig" Plus bli priset i en høyere bookingklasse når du søker med VIP.

NOW OR NEVER-PRISER MED SAS PLUS
Oslo - én vei fra
MANCHESTER899,-
VILNIUS749,-
DÜSSELDORF999,-
BERLIN799,-
PARIS899,-
Stavanger - én vei fra
STOCKHOLM999,-

Bestill i dag kl. 18-24, reis 29/3-30/9 2016.

I VIP-tilbudet koster en vanlig Plus-billett ca 900,- mer enn originalt?

Jeg antar grunnen er at VIP er i samme bookingklasse som i det ordinære søket (men lavere pris) og dermed vil "vanlig" Plus bli priset i en høyere bookingklasse når du søker med VIP.

Dette er det samme som har skjedd tidligere når tilbudet har vært i Go.

En kyniker ville jo tolket det som bevisst villedende fra SAS. Den intuitive tolkningen av den "regulære" Plus-kolonnen er jo at den viser hvor mye man sparer på VIP-tilbudet. Men det er ikke en gang nødvendigvis nest billigste kategori som vises i kolonnen ved siden av VIP. La oss ta en tilfeldig valgt rute BGO-OSL-TOS 12. mai med SK236/SK4406. Her er etter hva jeg forstår følgende klasser tilgjengelige i Plus:

A kr 2071
P kr 3336
B kr 4085
S kr 4436
Y kr 4886
J kr 5436

På VIP Plus får man opp A-klasse til kr 1796. Men i "referansekolonnen" ved siden av står hverken regulær A, P, B eller S. Man hopper helt opp til Y på kr. 4886, selv om alle andre er tilgjengelige.

Last edited:

Heisann!

Noen som har passordet til den nye SAS Friends & Family kampanjen? Den ble satt i gang ved midnatt etter hva en av de på SAS fortalte meg før helgen, men har som EBD ennå ikke fått noe passord på mail som hun trodde jeg ville få. (Hun hadde ikke passordet selv dessverre)

Skal visstnok vare fra 14-23 Mars kampanjen... Send gjerne på PM om du/dere ikke vil dele passordet offentlig.

Kim

Tar gjerne også en hvis noen har å dele :)

Jeg setter også pris på passord hvis noen ønsker å dele :-)

Takk for norsk link ja, samme som sist, dobbel LL :)

Takker og bukker, plutselig ble det SAS Plus til og fra GZP, stor stemning. Samt at foreldrene mine også får en pluss tur til og fra trondheim!

Jeg tenkte å bestille to turer med dette tilbudet, nemlig Miami og Wien, men får dessverre ikke disse alternativene. Får avvente litt.

Status
Not open for further replies.
Back