SAS tilbudstråd 2016 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2016 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Samme gode pris nesten til feks NRT og EWR. Ikke sjekket fler. (i går)

Nye Pointbargains nå ute hos Eurobonus!

Fra Scandinavia til Berlin, Brussel, Paris og London.

Kim

I e-posten jeg mottok fra SAS Eurobonus i dag står det også om kampanjen i business til USA og Asia. Bestill senest 27/1 og reis 20/3-24/4 og 28/6-17/8. Ifølge http://www.sas.no/tilbud-og-priser/ er det priser fra 13.999 kr, står også at det er opptil 29% lavere priser i SAS Plus til USA og Asia.

I tillegg er det verdt å nevne at Fjordkraft har en kampanje der man får 10.000 Eurobonus-poeng ved oppstart av strømavtalen, 3 måneders bindingstid og må bestilles 19.-21. januar. Tenker jeg slår til på dette og sier opp etter 3 måneder slik jeg gjorde på forrige 10K tilbud i julekalenderen 2013.

Man kan (kunne?) få Oslo-Tokyo på 14.000-tallet, det er ikke ille.

I e-posten jeg mottok fra SAS Eurobonus i dag står det også om kampanjen i business til USA og Asia. Bestill senest 27/1 og reis 20/3-24/4 og 28/6-17/8. Ifølge http://www.sas.no/tilbud-og-priser/ er det priser fra 13.999 kr, står også at det er opptil 29% lavere priser i SAS Plus til USA og Asia.

I tillegg er det verdt å nevne at Fjordkraft har en kampanje der man får 10.000 Eurobonus-poeng ved oppstart av strømavtalen, 3 måneders bindingstid og må bestilles 19.-21. januar. Tenker jeg slår til på dette og sier opp etter 3 måneder slik jeg gjorde på forrige 10K tilbud i julekalenderen 2013.

I følge fjordkraft reglene,den fulle konteakten med liten skrift,står det at man kan kun få eurobonus en gang pr anlegg.
Jeg har snakket med kundeervice der,og deres gateselgere og de sier det går fint med flere ganger,så...har personlig ikke prøvd men ok og ha i bakhodet just n case.

Gi beskjed om det funker, så kanskje jeg kaster meg på neste gang. Selv om jeg mistenker grensen egentlig er 1 gang pr annlegg. Dog flaks jeg har byttet strømmåler siden sist :p

Frå vilkåra til Fjordkraft, punkt 4.e: "Eurobonus-poeng kan bare gis en gang per strømanlegg".

Hadde skifta sjølv om ikkje. Har cashpointsavtale atm. Mistenker uansett at den er litt då dårleg.

Takk for innspill MCO-WDW, ErlA og roger.

Jeg merket meg det punktet selv i går og spurte om det på chatten. Jeg fikk til svar at de kun gir Eurobonus-poeng én gang på 1 år, så var ingen bekymring for meg som avsluttet kundeforholdet for snaut to år siden.

Til dere som bytter til eller har Fjordkraft: kan dere fortelle meg hva den faktiske prisen er?

Dette sliter jeg med å få klarhet i på Fjordkraft sine sider, de virker ikke å ville reklamere med hva Eurobonus avtalen koster av strømpris. Det jeg finner er dagens pris 68,94 øre/kwh + 39 kr mnd fastpris.

Stemmer dette?

Fjordkraft opererer med en "innkjøpspris" som er basert på spotpris, men som ikke regnes fra time til time slik vanlig spotpris gjøres, men som en vektet gjennomsnitt av døgnet. Slik får de en "innkjøpspris" som er høyere enn andre.

http://www.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2015/10/Brev-til-Fjordkraft.pdf

Hvordan de kommer frem til den eksakte prisen på 68.94øre/kwh aner jeg ikke. Gjennomsnitt spotpris lå den dagen på 45.6øre/kwh,

Last edited:

Til dere som bytter til eller har Fjordkraft: kan dere fortelle meg hva den faktiske prisen er?

Dette sliter jeg med å få klarhet i på Fjordkraft sine sider, de virker ikke å ville reklamere med hva Eurobonus avtalen koster av strømpris. Det jeg finner er dagens pris 68,94 øre/kwh + 39 kr mnd fastpris.

Stemmer dette?

Hummm...
Uansett så betalte jeg ca 40% mere de 3 mnd jeg hadde denne sas strøm avtalen.
I forhold til fjordkraft spotpris som jeg har nå.
De gir jo ikke bort penger (der eller).
MRK at du blir TVUNGET på en forsikring med denne avtalen.
Denne blir IKKE sagt opp selv om du bytter avtale etter 3 mnd.
Den må sies opp separat.
Luringer de,som de fleste andre.
Er nå kjempefornøyd men spot pris avtalen jeg har der.

Takk for tilbakemeldinger - jeg har forsøkt å regne hjem dette, men basert på hva jeg betaler i dag 6,6 øre/kwh + 15,- kr pr mnd (Svorka) blir dette over 4500,- kr ekstra utgift over 3 måneder basert på mitt vinterforbruk ca 2500 kwh pr mnd. Så mye er jeg ikke villig å betale for 10K EB poeng (når det ikke innebærer noen annen slags merverdi for meg - strøm er strøm).

Hummm...
Uansett så betalte jeg ca 40% mere de 3 mnd jeg hadde denne sas strøm avtalen.
I forhold til fjordkraft spotpris som jeg har nå.
De gir jo ikke bort penger (der eller).
MRK at du blir TVUNGET på en forsikring med denne avtalen.
Denne blir IKKE sagt opp selv om du bytter avtale etter 3 mnd.
Den må sies opp separat.
Luringer de,som de fleste andre.
Er nå kjempefornøyd men spot pris avtalen jeg har der.

Kan bare bekrefte dette.... Strømutgiftene gikk drastisk ned når jeg gjorde tilsvarende bytte.
Kundebehandleren jeg snakket med bekreftet til og med at prisene var ganske dårlig.

Finner flere T/R i C til div destinasjoner fra forskjellige avreisested. Feks KSU til 15.000,-

Kristiansund - Beijing/New York osv osv osv

SAS Business Saver

10000 deilige Eurobonus-poeng fra Fjordkraft tikket inn på konto 5 dager etter jeg registrerte meg for avtalen, lenge før strømleveransen som først starter etter 14 dager.

Kan bare bekrefte dette.... Strømutgiftene gikk drastisk ned når jeg gjorde tilsvarende bytte.
Kundebehandleren jeg snakket med bekreftet til og med at prisene var ganske dårlig.

Det kan jeg også bekrefte. Strømutgiftene mine gikk opp voldsomt etter avtalen tro i kraft så jeg sa opp umiddelbart. Men jeg fikk poengene da, og det er det viktigste:)

Det kan jeg også bekrefte. Strømutgiftene mine gikk opp voldsomt etter avtalen tro i kraft så jeg sa opp umiddelbart. Men jeg fikk poengene da, og det er det viktigste:)

Sa du opp før de tre månedene med bindingstid hadde gått?

Sa du opp før de tre månedene med bindingstid hadde gått?

Dersom jeg husker korrekt så hadde utløpstiden akkurat utløpt. Jeg mener jeg stusset over første faktura, så fikk jeg et par til før jeg tok affære og kom ut av det.

Now or Never; Gdansk, Helsingfors, Manchester, Stavanger og Tallinn til henholdsvis 349, 399, 299, 799 og 449. Jeg forstår ikke hvorfor Stavanger er med på listen til den nettesum av 799…

Datoer: ut mai 2016

Status
Not open for further replies.
Back