• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS til SFO fra forår 2005?

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Originally posted by EB


SAS har jo lyttet til de norske passasjerene... Når de ikke flyr SAS - så behøver ikke selskapet lenger opprettholde ruter fra landet... Enkelt...

Men om de vil fly med SAS så.......får de jo ikek vist det:)
 
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Originally posted by CK


Hvordan man regner inntektsfordeling i et nettverk er en utfordring i eg selv.

Det var vel dette FBU 4EVER! var inne på litt lenger oppe i tråden. Det er opplagt vanskelig å vurdere lønnsomheten for en enkelt rute i et nettverksselskap, men internprisingen/inntektsfordelingen kan vel også brukes strategisk internt i konsernet og forsåvidt også utad.

Jeg skulle gjerne hatt en direkterute OSL-EWR, men næringslivet har mere å tjene på TO direkteruetr fra CPH til New York, eller mulighet for flere direkteruter fra CPH-hub'en. Med dagens regime ved innreise til USA er det aller beste å bytte fly i Europa, og fly direkte til ankomstbyen. Transfer i USA nå er et sjansespill...

Dersom det ikke oppfattes som et stort problem å mellomlande når man skal ut på reise så burde det kanskje kunne argumenteres for at noen av avgangene fra f.eks. ARN kan mellomlande i OSL på vei til EWR (eller andre destinasjoner i USA)?

jy
 
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Nå koster det vel mer å lande en A330/340 enn å lande en smågris...
 
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Gjør nok det!
For å få SAS til å satse på OSL burde man gjenninnføre proteksjonismen og forby alle andre selskaper å fly til AMS, FRA, LHR etc Da hadde det nok blitt nok passasjerer til at SAS satset fra Oslo. Men proteksjonismens tid i Norge er forbi....i allefall innen luftfarten, landbruket tviholder....:)
 
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Og det tror jeg faktisk SAS er glade for... Ellers ville vel myndighetene krevet non-stop forbindelse fra Kirkenes til New York også!!!
 
Back
Top