SAS taper 100 mill på CPH-BKK
Fulle fly, men:
SAS taper rundt 100 millioner på Bangkok-rute
Flere langruter hos SAS henger i en tyn tråd, deriblant ruter til Seattle, Singapore og Bangkok. Sist nevnte rute vil trolig gi flyselskapet et tap på nærmere 100 millioner kroner.
Etter at SAS solgte SAS Components steg aksjeverdien og tillitten hos flyselskapet. Salget fører til at selskapet holder tritt med forventningene og legger dermed opp til det første overskuddet for Jørgen Lindegaard i sin femårsperiode som toppsjef, skriver Takeoff.nu
Til tross for de positive signalene lurer problemene under overflaten. Ifølge nettstedet har man valgt å la julefreden senke seg, slik at man får bedre tid til å ta nødvendige oppgjør med piloter, kabinpersonale, teknikere og bagasjehandlere.
Jørgen Lindegaard sier også til den danske avisen Børsen at det nå snart er siste opprop for enkelte langruter, og han antyder ett tettere samarbeid med Thai International på rutene til Bangkok og Singapore.
Et nytt samarbeid med
Thai International kan
være på trappene?
Også tidligere skal det ha vært diskusjoner om et slikt samarbeid, og det kan bli snakk om at SAS helt vil droppe Singapore. Uansett vil noe trolig skje i løpet av kort tid, da flyselskapet skal ha et tap på rundt 100 millioner kroner, ifølge børsen.
- Paradoksalt, evner vi ikke å fly med et positivt resultat, til tross for fulle fly, sier han til avisen.
Ruten til Seattle henger også i en tynn tråd, da det i lang tid har vært et lavere belegg en forventet.
Hva ledelsen og Lindegaard bestemmer seg for er for tidlig å si, men skal man se på historien tapte også SAS rundt 100 millioner på ruten mellom Oslo og New York, og til tross for at man prøvde å starte opp ruten igjen, ble den lagt ned, og samme skjebne lurer nå rundt hjørnet for andre langruter…
Hentet fra Boarding
Er beløpet 100 millioner for ett år?
Fulle fly, men:
SAS taper rundt 100 millioner på Bangkok-rute
Flere langruter hos SAS henger i en tyn tråd, deriblant ruter til Seattle, Singapore og Bangkok. Sist nevnte rute vil trolig gi flyselskapet et tap på nærmere 100 millioner kroner.
Etter at SAS solgte SAS Components steg aksjeverdien og tillitten hos flyselskapet. Salget fører til at selskapet holder tritt med forventningene og legger dermed opp til det første overskuddet for Jørgen Lindegaard i sin femårsperiode som toppsjef, skriver Takeoff.nu
Til tross for de positive signalene lurer problemene under overflaten. Ifølge nettstedet har man valgt å la julefreden senke seg, slik at man får bedre tid til å ta nødvendige oppgjør med piloter, kabinpersonale, teknikere og bagasjehandlere.
Jørgen Lindegaard sier også til den danske avisen Børsen at det nå snart er siste opprop for enkelte langruter, og han antyder ett tettere samarbeid med Thai International på rutene til Bangkok og Singapore.
Et nytt samarbeid med
Thai International kan
være på trappene?
Også tidligere skal det ha vært diskusjoner om et slikt samarbeid, og det kan bli snakk om at SAS helt vil droppe Singapore. Uansett vil noe trolig skje i løpet av kort tid, da flyselskapet skal ha et tap på rundt 100 millioner kroner, ifølge børsen.
- Paradoksalt, evner vi ikke å fly med et positivt resultat, til tross for fulle fly, sier han til avisen.
Ruten til Seattle henger også i en tynn tråd, da det i lang tid har vært et lavere belegg en forventet.
Hva ledelsen og Lindegaard bestemmer seg for er for tidlig å si, men skal man se på historien tapte også SAS rundt 100 millioner på ruten mellom Oslo og New York, og til tross for at man prøvde å starte opp ruten igjen, ble den lagt ned, og samme skjebne lurer nå rundt hjørnet for andre langruter…
Hentet fra Boarding
Er beløpet 100 millioner for ett år?