Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Glad jeg ikke har kjøpt noen aksjer i SAS, for hvis man følger den har ledelsen/styret gjort en dårlig jobb de siste årene.
..og da har i så fall ledelsen i Norwegian gjort en enda dårligere jobb, siden den aksjen har falt langt mer enn SAS? Bjørn Kjos har gjort en kanon jobb med Norwegian, selv om aksjekursen er torpedert det siste året. Kursen er altså ikke en veldig god målestokk i disse dager for dyktig lederskap.
Det er det jeg også mener, derfor kan ikke cabin crew i dag brukes på oppgaver utenfor kabinen. Så hvor skal de delta apron?
Skal ikke lage noen langdryg diskusjon ut av uttalelsen om at kabin kan delta mere under bakkestopp, men definisjonen av minimum crew er ikke den samme i luften som på parkstand, er den vel?
Det er den absolutt. Det er ikke anledning til og forlate flyet under bakkestopp så lenge det er deboarding eller boarding på gang. Derfor kan ikke kabinpersonalet delta i andre oppgaver så lenge det er minimum crew ombord.
Skal ikke lage noen langdryg diskusjon ut av uttalelsen om at kabin kan delta mere under bakkestopp, men definisjonen av minimum crew er ikke den samme i luften som på parkstand, er den vel?
For å (prøve å:drunkklare opp litt:
Mange år siden det var 1 cc pr 50 pax, ikke innstallerte seter.
Inntil ifjor, var det forskjell på boarding crew og flight crew, og det var da ihht innstallerte seter.
1 cc for første 100 pax, deretter 1 cc pr 50 pax for boarding.
1 cc pr 50 pax ved flight.
Dette gjorde at det var mulig å ha 2 crew under boarding, og feks 1 under vinge ved deboarding/boarding, mens 3 cc under flight (eks med 150 seter).
Nå er det JAROPS som tilsier at det IKKE er forskjell. Flight og boardingcrew er det samme. 1 cc pr 50 pax, og cc i henhold til antall seter ombord, ikke antall pax ombord.
http://www.dr.dk/P1/P1Business/Udsendelser/2009/02/05151040.htmDet engang så stolte skandinaviske luftfartsselskab SAS kom ud af 2008 med et katastrofalt underskud på over 4,4 milliarder kroner - til sammenligning havde SAS et overskud på 443 millioner kroner i 2007.
- Vi har afleveret et rædselsfuldt regnskab, det kan ikke bortforklares og skal ikke bortforklares, siger bestyrelsesformand i SAS Fritz Schur til P1 Business.
- SAS trenger en ny Jan Carlzon
Det nye SAS trenger en person som står frem og fronter selskapet, mener kommunikasjonsrådgiver
SK937 CPH-SEA-CPH lukkes...Det sker til november....
Jeg har oplysningen fra en kilde i LAX, som har den fra en os SAS i SEA
Hilsen
ole
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.