Er det utelukkende med SAS-fly over natten på TRF for sommeren 2025, hvis alle de 4 ATR-flyene skal stå over natten andre steder?
Er det utelukkende med SAS-fly over natten på TRF for sommeren 2025, hvis alle de 4 ATR-flyene skal stå over natten andre steder?
Tenker du på Xfly sine ATR72 (som var igjen)?
Disse har nå avsluttet operasjoner med SAS, fra januar skal Braathens Regional Airways (kjent som BRA) overta og fly ATR72 for SAS, inkludert fra Torp.
EDIT: Du tenker på at det er 4 maskiner med CPH-base ja…
Ja, jeg tenkte på de fire maskinene med base i København. Jeg så i en annen tråd at disse fire maskinene skulle ha nattstopp på andre flyplasser. Jeg stilte spørsmålet fordi Torp Sandefjord søker om å forlenge åpningstidene. Men da ser det vel ut som om Torp ikke får en maskin over nattet sommeren 2025, med mindre noen av de større maskinene skal benyttes.
Det ser ut til at Widerøe kutter ruten TRF-CPH helt, noe som gjør SAS til den eneste aktøren på denne strekningen. Ikke lenge siden det var tre aktører på samme rute.
Står vel ikke så mye bedre til for oss norske om valutaen heter GBP eller EUR heller...Vet ikke hvor liv laga det er for en rute til et sted der 1 DKK koster 1 million NOK.
Post #22 litt lengre opp:En rute som vel Widerøe arvet gjennom oppkjøpet av NorskAir…ble vel startet på 80-tallet.
I Sandefjords Blad, lørdag 27. juli 1985, kan man lese at Norsk Flytjeneste (->Norsk Air -> Widerøe) åpner rute til København "tirsdag neste uke". Som da burde være 30. juli.
ø
Håper SAS ikke også legger inn årene på ruten, da verden fra TRF har blitt en del mindre etter at KLM la ned, selv om det vel er begrenset hva slags connections man kan rekke i CPH med dagens rutetider
Stort fly i dag, men uvisst om det skyldes mangler hos BRA eller ikke?
![]()
Kunne man tænke i det er en af dem der er wet-leaset for sommeren, som SAS har sat ind på ruten?
Folks reisevaner er endret siden den gang, spesielt etter covid perioden.
Og det betyr også endel at en dansk hundrelapp koster nær 160 norske.