Tenkte mer på at spennet er 7 timer mellom første og andre avgang fra CPH. Dersom man skal lykkes i forretningsmarkedet er vel frekvens en forutsetning for å gjøre seg selv attraktiv?
Förmiddagsavgången CPH-LHR (ca kl. 11:00) flyttades först till Stansted och lades sedan ner som resultat av att 2 slotpar såldes 2017. Samma sak skedde med GOT-LHR några år tidigare...I og for seg ja, men det handler vel så mye om "nok" fly på riktige tidspunkt. Og det er jo også andre parameter som transfer trafikk etc som spiller inn. For å ikke snakke om når man faktisk har slots.
Förmiddagsavgången CPH-LHR (ca kl. 11:00) flyttades först till Stansted och lades sedan ner som resultat av att 2 slotpar såldes 2017. Samma sak skedde med GOT-LHR några år tidigare...
https://www.sasgroup.net/newsroom/p...erates-a-positive-earnings-impact-of-musd-75/
https://www.sasgroup.net/newsroom/p...erates-a-positive-earnings-impact-of-musd-22/
Förmiddagsavgången CPH-LHR (ca kl. 11:00) flyttades först till Stansted och lades sedan ner som resultat av att 2 slotpar såldes 2017. Samma sak skedde med GOT-LHR några år tidigare...
https://www.sasgroup.net/newsroom/p...erates-a-positive-earnings-impact-of-musd-75/
https://www.sasgroup.net/newsroom/p...erates-a-positive-earnings-impact-of-musd-22/
Hva er det me Stansted og SAS -- som prøver seg der gang på gang. Det er vel hevet over enhver tvil nå at folk ikke vil til STN -- det er prisen man betaler for å dra med FR.
De mente med avgangen GOT-STN at man skulle fange opp trafikken til Cambridge (farma) og ikke en gang det fungerte. Sykdommen spredte seg også til WF som fortsatt flyr der fra BGO (flydd en gang, aldri igjen!)
Tingen med LON som mål/avreisested er at det tar lang tid å dra fra/til London, og det er begrenset med avganger til de fleste steder. Skal man dra med en flyvning 7 fra LHR må man hjemmefra 3 eller 4 fra London. Lander man på Heathrow 8 er man i byen 10. Og det er 9 norsk tid -- altså avgang rundt 7. Det går ikke opp.
Eneste flyplassen som fungerer på tidlige flyvninger til/fra (og inkludert tid i terminal) er LCY, men SAS har ikke fly som kan nå dit. (Det skal ellers si at mange andre har en god del flyvninger til/fra om morgenen for å fange opp trafikken -- spesielt SAS' nye partner KLM)
Hva er det me Stansted og SAS -- som prøver seg der gang på gang. Det er vel hevet over enhver tvil nå at folk ikke vil til STN -- det er prisen man betaler for å dra med FR.
Så er jo det ingen tvil om at LHR byr på utallige muligheter for transfer men der har vel verken SK eller Star generelt noensinne virket så giret på å gjøre noe særlig ut av det.
Og hvem vet, et godt samarbeid med Virgin og Delta kan gi med trafikk enn et dårlig samarbeid med United?
Nå virker det som på meg de gangene jeg har fløyet med SAS til LHR at det er ganske mange som har fortsatt videre til transfer «filen» ved ankomst LHR
Og hvem vet, et godt samarbeid med Virgin og Delta kan gi med trafikk enn et dårlig samarbeid med United?
2 timer fra LHR inn til sentrale London? Heathrow express bruker vel ikke mer enn 15 min inn til Paddington? LCY er jo praktisk for reisende som skal til the City men skal man lenger inn så er vel LHR vel så praktisk?
SAS flytter vel da tilbake til Terminal 3.
Nei, to timer fra landing til Central London. LCY er bedre fordi den har null-kø-garanti (om de overholder den kan diskuteres men det er betydelig mindre venting enn på LHR)
Det skal også sies at man skal bo langt vest i London før LHR blir mer optimalt. Med mindre man bor rett ved Elizabeth Line.
Tror aldri jeg har opplevd å bruke 2 timer fra jeg lander på LHR til jeg er inne i sentrale London men da har jeg kanskje hatt flaks?
Noen år siden jeg sist var på LCY men det er vel fortsatt denne trikk/overground hybrid saken som er det opplagte transport middelet? Det blir jo litt som Bybanen til BGO. Det funker men det er jo litt mer slitsomt enn å sette seg inn på et "flytog".
Ser Elizabeth Line bruker 28 min fra T2&3 til Bond Street. Har ikke reist med den selv enda, det har blitt expressen av gammel vane men 28 min er vel meget levelig for "turister" iallefall? Men som med "trikken" til LCY så er det vel gjerne litt slitomt å reise med lokaltransport med mye folk inn og ut. Evigheter siden jeg var på STD men dit kommer man vel med et regionaltog fra Liverpool Street? LGW funker jo greit, men det er vel noen av avgangene med Gatwick express som fortsetter som rutetog til Brighton?