SAS sommerprogram 2024

Usikker om det er rapportert før men OSL-AAL får en økning. Såvidt jeg ser får de fleste (?) hverdager 2 daglige. Ettermiddagsrotasjonen med ATR består, mens det legges på en morgenrotasjon med E195.

Usikker om det er rapportert før men OSL-AAL får en økning. Såvidt jeg ser får de fleste (?) hverdager 2 daglige. Ettermiddagsrotasjonen med ATR består, mens det legges på en morgenrotasjon med E195.

A propos DK, både SK og DY flyr OSL- Legoland (BLL), hvor mange avganger har de neste sommer?

Sent from my iPhone using Tapatalk

CPHTraveller melder om nogle opjusteringer fra CPH til S24.
DUS går fra 4 til 5 daglige, WAW går fra 2 til 3 daglige og MXP går fra 3 til 4 daglige afgange. SZG gør også comeback.
Derudover er der følgende opjusteringer på de rene sommerruter, ændringerne er i ugentlige afgange:
BRI:4 til 6
CTA:2 til 5
FLR:6 til 7
PSA:2 til 4
PMO:3 til 5
FCO:8 til 11
VCE:8 til 13
NCE:18 til 23
CFU:1 til 2
SKG:2 til 3
ALC:5 til 7
AGP:17 til 18
FAO:3 til 4
TIV:3 til 5
EDI:2 til 3
AYT:1 til 2
GZP:5 til 7

https://twitter.com/CPHtraveller/status/1740685897438503078?t=MgnfkOFUf6DkWSkqcwEkcA&s=19

Begynner å likne på pre covid ut fra CPH på enkelte destinasjoner? DUS var vel oppe i 6 ellers flere avganger den gang? Er SK alene på denne ruten nå?

Begynner å likne på pre covid ut fra CPH på enkelte destinasjoner? DUS var vel oppe i 6 ellers flere avganger den gang? Er SK alene på denne ruten nå?

Jeg kan ikke huske at DUS har været højere end 4-5 gange dagligt, men jeg kan sagtens tage fejl!
Eurowings er desuden også at finde på ruten, og så flyver Ryanair til CGN hele året og til NRN om sommeren, som også dækker noget af markedet.

Det er vel en biz-tung rute som har mindre etterspørsel på sommeren, så er nok klokt.

Med kun en adgang på ettermiddag/kveld mellom SVG/LHR er jeg ikke sikker på om den er så veldig biz-tung. Morgenavgang er savnet.

Nyheter, for sommerferien: Juni-August

København-Dalaman 1x ukentlig
København-Ibiza 1x ukentlig
Oslo-Geneve 4x ukentlig
Oslo-Tivat 1x ukentlig
Bergen-London 3x ukentlig

Følgene vinterruter vil flys i sommer
København-Tromsø 2x ukentlig
København-Salzburg 1x ukentlig
København-Genova 1x ukentlig

https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2024/sas-flyr-til-over-40-land-sommer-2024/

Da blir det tre selskaper på OSL-GVA, SKx4, LX x 3 og DY x 2 i sommer programmet. Jeg tror det satses på endel inngående turister. Sveitserfrancen er råsterk.

OSL-LIN, flyttes ruten fra Malpensa? Kanskje SAS vil flytte all trafikk til Malpensa. Kun Arlanda fra LIN idag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er vel en biz-tung rute som har mindre etterspørsel på sommeren, så er nok klokt.

Ikke glem at det er mange folk som ikke foretrekker storby ferie midt i sommeren og. Dessuten er mange av fotballfolket og shoppingturistene og vekke på den tiden.

Back