SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Det jeg frykter kommer til å skje, er at flåten blir kuttet ned til under det halv, deriblant en slakt av LH flåten, men ledelsen kommer ikke til å endres. Med andre kommer aldri SAS til å tjene nok penger til å gå rundt, og de blir nedlagt. Så er spørsmålet hvilken datter som blir den nye Swiss.

Jeg tror fortsatt SAS kan reddes, men da må man først ned i kjelleren (ja, enda lenger) før man bygger opp på nytt med ny rutestruktur, flåte, teknologi, ledelse og organisasjon som belønner etter innsats og overskudd. Og ikke minst en frontlinje med solide verktøy som fungerer! Gammel tankegang må ut, det er for sent å legge på mer ducttape. Nå må det helt nye koster til fra topp til bånn.

Hilsen lenestol-CEO'en ....

Var de ikke på laveste kjellernivå allerede for 10 år siden da ?

En trapp som går ned i en kjeller? Det lyder kjent. Er det russisk rulett i kveld, som alltid på fredag?

Svensk rullett. Samme som russisk, men man bruker pistol.

Trodde det var nederlandsk rullett, jeg

…finner veien ut igjen selv:fly

Noen andre som ikke får opp EuroBonussaldo lenger på sas.no?

Nå fungerer det heller ikke i app'en.

USA har søkt domstolen om å få betale 77 mill DKK for å få hentet EI-SIT fra Airbus i TLS

De påstår det sparer dem for 50 ukentlige kanselleringer. Uten at jeg helt ser hvordan det kan stemme, gitt all annen Airbus-kapasitet de har parkert.... :stir

https://check-in.dk/domstol-kan-forhindre-50-sas-aflysninger-om-ugen/

SAS har søgt den amerikanske konkursdomstol om at forudbetale 77 millioner kroner til levering af en ny Airbus A320neo

USA har søkt domstolen om å få betale 77 mill DKK for å få hentet EI-SIT fra Airbus i TLS

De påstår det sparer dem for 50 ukentlige kanselleringer. Uten at jeg helt ser hvordan det kan stemme, gitt all annen Airbus-kapasitet de har parkert.... :stir

https://check-in.dk/domstol-kan-forhindre-50-sas-aflysninger-om-ugen/

Det her er en merkelig sak med mindre parkerte A-busser skal leveres tilbake til utleier eller betraktes som "hentet tilbake" av utleier. Det står 2 A320neo parkert ved flishaugen på OSL sammen med 4 A319 og et par A320ceo.
77 millioner er heller ikke totalbeløpet selv om forskudd er betalt ved tidligere milestones under bestilling og produksjon. Forbehold om at check-in har skrevet korrekt.

Da var DIP'en på plass, det vil si det $700 millionene i bro-finansiering som skal ta dem gjennom chapter 11. Apollo Global Management som står bak, og det er ikke akkurat første gang de driver med slikt

https://www.sasgroup.net/newsroom/p...00-million-in-debtor-in-possession-financing/

Det er ikke en billig mellomfinansiering når man leser Terms and Condition.
Jeg regner med omfattende endringer i SAS når de kommer ut av Ch. 11.

SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Det er ikke en billig mellomfinansiering når man leser Terms and Condition.
Jeg regner med omfattende endringer i SAS når de kommer ut av Ch. 11.

Ikke billig, men mye her er vel ganske standard?

Apollo var jo nylig inne hos både AeroMexico og Hertz, i deres konkurser

Og litt av poenget med ch.11 er vel å få til endel nødvendige endringer

Last edited:

Blir spennende å se hvordan SAS ser ut om 1 års tid.

“With this financing, we will have a strong financial position to continue supporting our on-going operations throughout our voluntary restructuring process in the U.S. "

Voluntary, du lizzzm :D

Back