SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Det jeg frykter kommer til å skje, er at flåten blir kuttet ned til under det halv, deriblant en slakt av LH flåten, men ledelsen kommer ikke til å endres. Med andre kommer aldri SAS til å tjene nok penger til å gå rundt, og de blir nedlagt. Så er spørsmålet hvilken datter som blir den nye Swiss.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Jeg tror fortsatt SAS kan reddes, men da må man først ned i kjelleren (ja, enda lenger) før man bygger opp på nytt med ny rutestruktur, flåte, teknologi, ledelse og organisasjon som belønner etter innsats og overskudd. Og ikke minst en frontlinje med solide verktøy som fungerer! Gammel tankegang må ut, det er for sent å legge på mer ducttape. Nå må det helt nye koster til fra topp til bånn.

Hilsen lenestol-CEO'en ....

Var de ikke på laveste kjellernivå allerede for 10 år siden da ?
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

En trapp som går ned i en kjeller? Det lyder kjent. Er det russisk rulett i kveld, som alltid på fredag?

Svensk rullett. Samme som russisk, men man bruker pistol.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Trodde det var nederlandsk rullett, jeg

…finner veien ut igjen selv:fly
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Noen andre som ikke får opp EuroBonussaldo lenger på sas.no?
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Nå fungerer det heller ikke i app'en.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

USA har søkt domstolen om å få betale 77 mill DKK for å få hentet EI-SIT fra Airbus i TLS

De påstår det sparer dem for 50 ukentlige kanselleringer. Uten at jeg helt ser hvordan det kan stemme, gitt all annen Airbus-kapasitet de har parkert.... :stir

https://check-in.dk/domstol-kan-forhindre-50-sas-aflysninger-om-ugen/

SAS har søgt den amerikanske konkursdomstol om at forudbetale 77 millioner kroner til levering af en ny Airbus A320neo
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

USA har søkt domstolen om å få betale 77 mill DKK for å få hentet EI-SIT fra Airbus i TLS

De påstår det sparer dem for 50 ukentlige kanselleringer. Uten at jeg helt ser hvordan det kan stemme, gitt all annen Airbus-kapasitet de har parkert.... :stir

https://check-in.dk/domstol-kan-forhindre-50-sas-aflysninger-om-ugen/

Det her er en merkelig sak med mindre parkerte A-busser skal leveres tilbake til utleier eller betraktes som "hentet tilbake" av utleier. Det står 2 A320neo parkert ved flishaugen på OSL sammen med 4 A319 og et par A320ceo.
77 millioner er heller ikke totalbeløpet selv om forskudd er betalt ved tidligere milestones under bestilling og produksjon. Forbehold om at check-in har skrevet korrekt.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Da var DIP'en på plass, det vil si det $700 millionene i bro-finansiering som skal ta dem gjennom chapter 11. Apollo Global Management som står bak, og det er ikke akkurat første gang de driver med slikt

https://www.sasgroup.net/newsroom/p...00-million-in-debtor-in-possession-financing/

Det er ikke en billig mellomfinansiering når man leser Terms and Condition.
Jeg regner med omfattende endringer i SAS når de kommer ut av Ch. 11.
 
SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Det er ikke en billig mellomfinansiering når man leser Terms and Condition.
Jeg regner med omfattende endringer i SAS når de kommer ut av Ch. 11.


Ikke billig, men mye her er vel ganske standard?

Apollo var jo nylig inne hos både AeroMexico og Hertz, i deres konkurser

Og litt av poenget med ch.11 er vel å få til endel nødvendige endringer
 
Last edited:
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Blir spennende å se hvordan SAS ser ut om 1 års tid.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

“With this financing, we will have a strong financial position to continue supporting our on-going operations throughout our voluntary restructuring process in the U.S. "

Voluntary, du lizzzm :D
 
Back
Top