SAS slutter å selge frokost

Re: SAS slutter å selge frokost

Kunne man ikke hatt stativ med ferdigpakkede frokostpakker ved gaten for reisende i Plus? Tenker da ala avisstativene man hadde i gamle dager.
Type FBU-CPH/ARN i gamledager. Gate-lounge med papirposer så man kunne ta med ombord. Det var tipp topp, men ble borte på OSL fordi man dr ikke kunne få fast gate.

Eventuelt kunne man inngått avtale med kioskene på flyplassene, frokostpose gratis mot scanning av gyldig BP. Eventuelt hatt det i loungen/bollebua der det finnes.

Kunne man ikke hatt stativ med ferdigpakkede frokostpakker ved gaten for reisende i Plus? Tenker da ala avisstativene man hadde i gamle dager. Forutsetter selvsagt at man klarer å skille ut de ved boarding.

Hadde minimert svinn og redusert vekt på flyet.

Når priority boarding allerede er en utfordring, vil dette nok bli en større utfordring.
Men jeg liker tanken! Det hender at man rekker både 2 og 3 frokoster pga mellomlandinger her og der, ikke alltid man han lyst å spise alle.

På en standard innenrikstur syns jeg SAS-frokosten er den beste løsningen, inkludert alle muligheter i terminalen. Passe mengde, passe variert, mer en god nok på smak, og 75kr høres ikke hårreisende ut i flysammenheng (man får jo kaffen også). Fordi jeg syns majones er noen gode hakk under middels på smak er det nøyaktig null ferdigpakkede sandwich-løsninger fra Narvesen et.al som er aktuelle, Upper Crust og tilsvarende blir litt for meget og for dyrt, og grillpølse passer meg ikke på morgenen.

Men hvor folk har fått dill og dill med dill og persille på fra SAS sine matbokser utover dagen skjønner jeg ikke helt, SAS serverer da vitterlig utelukkende retter bestående av skivede gule beter, røbetterninger, og betemos.

Frokosten er det beste måltidet i SAS i mine øyne. Skulle gjerne sett gratis frokost når man flyr Go som en ny Diamond-fordel :) Samtidig forstår jeg at det blir vanskelig å ha den tilgjengelig for salg, må bli veldig mye søppel av dette.

Satser heller på at SAS kommer med en bedre meny i SAS Plus innenriks og i Skandinavia, og forsåvidt også det som selges i Go. Polarrullen er akkurat innafor, men overhodet ikke et godt alternativ.

Eller dem kan bare gjør som KLM/AF etc og ha frokost til alle. På den måte dem driver på nå er dem ikke verd å bli kalt en “flag carrier” men er dem bare en low cost som Norwegian/easyJet etc.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Satser heller på at SAS kommer med en bedre meny i SAS Plus innenriks og i Skandinavia, og forsåvidt også det som selges i Go. Polarrullen er akkurat innafor, men overhodet ikke et godt alternativ.

Alltså jag gillar ju rullen mer än kuben, för kuben är oftast ganska tråkig fast de har bra råvaror.

Back