Ser jo at de på hjemmesidene fortsatt har banner som annonserer med fast track og lounge ved kjøp av plus-bilett. Om en tar med at plus saver ikke er direkte endrings- og refunderbar så begynner det å bli fint lite igjen i plus-produktet.
Jeg fikk høre av en bekjent nå i kveld, som nylig bestilte billetter til MXP i Plus, at han fikk avslag på prisen han betalte for hele reisefølget, som "kompensasjon" når han sendte mail til dem idag om å få prisavslag, som en følge av loungeslaktingen. Kanskje verdt å prøve for andre som også har booket Plus før det ble gjort kjent i dag?
Hvordan får en til å få så raskt svar av SAS på mail?
SAS har fortsatt egen lounge i Brussel.
Lagt ned "for to uker siden" i følge en tråd på Insideflyer fra januar.
https://insideflyer.no/forums/threads/lounge-i-brussel.4770/
AMS er et mysterium, og siden det er en av mine mest besøkte flyplasser utenfor norden, ville det være greit å vite.
Det skal også nevnes at jeg både har fått aksept og avslag i fast-track der.
Er likevel litt usikker på om jeg kommer til å savne lounge der, hvis det forsvinner. Det er den samme lounge om man bruker SAS eller Diners, og er rett og slett trist, spør du meg. Mat er jo nesten ikke-eksiterende - og i rushtiden er det en kamp om plassene.
Da kan jeg bare anbefale KLM. Går på skinner fra innsjekk, fasttrack, diger lounge med foring hele dagen til prio boarding.
Hadde ikke fått med meg denne. Skjønner ikke helt hva dette betyr for på mange av flyplassene er det jo lounger hvor det jo et skilt med "Star Alliance Gold". Vil disse ikke lengere være tilgjengelig for de med gullkort som a) flyr med SAS eller b) som flyr md andre i *A men har status fra Eurobonus?
Er det da bare en devaluering av pluss og business for de som ikke har EBG eller er det også noen av de berørte flyplassene hvor det ikke er annenpart lounge?Star alliance gold = andreparts lounge. Ikke det de er snakk om.
Det er snakk om privateide lounges som ikke er flyselskap-eid ala Diners Club lounge og OSL lounge.
Er det da bare en devaluering av pluss og business for de som ikke har EBG eller er det også noen av de berørte flyplassene hvor det ikke er annenpart lounge?