SAS sier opp tredjeparts lounger

Ser jo at de på hjemmesidene fortsatt har banner som annonserer med fast track og lounge ved kjøp av plus-bilett. Om en tar med at plus saver ikke er direkte endrings- og refunderbar så begynner det å bli fint lite igjen i plus-produktet.

Attachments

• sas-plus-365x200.jpg
    sas-plus-365x200.jpg
    14.3 KB · Views: 1,206
Ser jo at de på hjemmesidene fortsatt har banner som annonserer med fast track og lounge ved kjøp av plus-bilett. Om en tar med at plus saver ikke er direkte endrings- og refunderbar så begynner det å bli fint lite igjen i plus-produktet.

Ikke mye igjen nei. For min del gidder jeg ikke betale 250 - 400 kroner hver vei for å få en sliten salat og gratis drikke, det er ikke verdt pengene. I Oslo har jeg tilgang til Kids Track på mine reiser med familien så egen innsjekk og fast track har vært det viktigste for meg.

Jeg fikk høre av en bekjent nå i kveld, som nylig bestilte billetter til MXP i Plus, at han fikk avslag på prisen han betalte for hele reisefølget, som "kompensasjon" når han sendte mail til dem idag om å få prisavslag, som en følge av loungeslaktingen. Kanskje verdt å prøve for andre som også har booket Plus før det ble gjort kjent i dag?

Jeg fikk høre av en bekjent nå i kveld, som nylig bestilte billetter til MXP i Plus, at han fikk avslag på prisen han betalte for hele reisefølget, som "kompensasjon" når han sendte mail til dem idag om å få prisavslag, som en følge av loungeslaktingen. Kanskje verdt å prøve for andre som også har booket Plus før det ble gjort kjent i dag?

Hvordan får en til å få så raskt svar av SAS på mail?

Hvordan får en til å få så raskt svar av SAS på mail?

Han fikk først standardsvaret om 4 ukers behandlingstid, men like etter tikket det inn et svar fra et ekte menneske. Gudene vet hva som har skjedd på kundeservicekontoret.

Merkelig at Amsterdam ser ut til å forsvinne. Den er ikke på noen av listene, men der er vel ingen *A selskaper med egen lounge der

For en del år siden hadde SAS egne lounger i AMS og BRU, og begge er forsvunnet.

Jeg har oppfattet AMS som en destinasjon med et relativt stort SAS volum.
Nå tror jeg at KLM vil tjene på dette.
Et "lavterskel" kort som Flying Blu Petroleum, som du får dersom du er ansatt i en petroleums rettet bedrift, gir adgang til KLM lounge

Da er det jo snart ingen grunner til å velge SAS Plus. Lunken kaffe og polarbrød kan jeg lage selv før jeg drar. Mye bedre å fly økonomi og bruke Diners kortet hvis man skal i lounge.

SAS lounge i Brussels var nedlagt da jeg var der på vårparten i år, men det er uansett ikke noe problem med EBG+ da man har tilgang til Brussels sine Star lounger. Mer spent på Amsterdam, ettersom det ikke finne noen Star lounge muligheter der.

AMS er et mysterium, og siden det er en av mine mest besøkte flyplasser utenfor norden, ville det være greit å vite.
Det skal også nevnes at jeg både har fått aksept og avslag i fast-track der.

Er likevel litt usikker på om jeg kommer til å savne lounge der, hvis det forsvinner. Det er den samme lounge om man bruker SAS eller Diners, og er rett og slett trist, spør du meg. Mat er jo nesten ikke-eksiterende - og i rushtiden er det en kamp om plassene.

AMS er et mysterium, og siden det er en av mine mest besøkte flyplasser utenfor norden, ville det være greit å vite.
Det skal også nevnes at jeg både har fått aksept og avslag i fast-track der.

Er likevel litt usikker på om jeg kommer til å savne lounge der, hvis det forsvinner. Det er den samme lounge om man bruker SAS eller Diners, og er rett og slett trist, spør du meg. Mat er jo nesten ikke-eksiterende - og i rushtiden er det en kamp om plassene.

Da kan jeg bare anbefale KLM. Går på skinner fra innsjekk, fasttrack, diger lounge med foring hele dagen til prio boarding.

Da kan jeg bare anbefale KLM. Går på skinner fra innsjekk, fasttrack, diger lounge med foring hele dagen til prio boarding.

Bare henger meg på her. Om AMS er blant de mest brukte så er det KLM som gjelder.

Jada, KLM er vel og fint.
Jeg hadde sånn gullfarget kort der, da jeg bodde i Århus. Nå går det ikke så mange flights dit (AMS) årlig, dog blant de absolutt mest besøkte utenfor skandinavia. Ikke nok turer dit til å forsvare å fly KLM (altså laaaangt under 30 eller hva som skal til for å bli forgyllet)

Hadde ikke fått med meg denne. Skjønner ikke helt hva dette betyr for på mange av flyplassene er det jo lounger hvor det jo et skilt med "Star Alliance Gold". Vil disse ikke lengere være tilgjengelig for de med gullkort som a) flyr med SAS eller b) som flyr md andre i *A men har status fra Eurobonus?

Hadde ikke fått med meg denne. Skjønner ikke helt hva dette betyr for på mange av flyplassene er det jo lounger hvor det jo et skilt med "Star Alliance Gold". Vil disse ikke lengere være tilgjengelig for de med gullkort som a) flyr med SAS eller b) som flyr md andre i *A men har status fra Eurobonus?

Star alliance gold = andreparts lounge. Ikke det de er snakk om.

Det er snakk om privateide lounges som ikke er flyselskap-eid ala Diners Club lounge og OSL lounge.

Star alliance gold = andreparts lounge. Ikke det de er snakk om.

Det er snakk om privateide lounges som ikke er flyselskap-eid ala Diners Club lounge og OSL lounge.
Er det da bare en devaluering av pluss og business for de som ikke har EBG eller er det også noen av de berørte flyplassene hvor det ikke er annenpart lounge?

Back